Doppenset

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik ben op zoek naar een doppensetje. nou heb ik al wat rondgekeken (en ook de search gebruikt. en ja. er zijn al 2 oude topics over doppensetjes. maar ik start toch liever een nieuwe)

ik gebruik momenteel een 1/2" setje (ouwe goedkope troep) die aan vervanging toe is.

waar wil ik de set voor gebruiken? gewoon om zo nu en dan wat te prutsen aan mijn auto, mijn motor(en) en andere dingen in en om het huis. zeg gemiddeld 1x per week een uurtje of wat. ik gebruik het spul dus niet 8 uur per dag 5 dagen per week en ook niet voor extreem werk (al kan er zo nu en dan wel eens een boutje vastgeroest zijn die los moet)

ik heb hier folders liggen van Tengtools en Stahlwille. en ik wilde eigenlijk voor Tengtools gaan. niet extreem duur, maar zo op het ook wel goed genoeg voor wat ik er mee wil. Stahlwille zal veel beter zijn maar is ook echt 3x zo duur. Als iemand betere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

ik zat te kijken naar deze set: http://www.hddejong.com/005aanbieding/MR064.jpg voor de prijs van 89,99 euro. bestaat uit een 1/2" set en een 3/8" set. edit: het vage is dat op de site van tengtools de set beschreven wordt als 3/8" en 1/4". op nederlandse sites en in nederlandse folders staat de set als 1/2" en 3/8"

leek mij handig om voor de lichte klusjes de compacte 3/8" set te hebben en voor het grovere werk de 1/2" set. of kan ik beter een uitgebreidere 3/8" set kopen voor hetzelfde geld? ik heb een 1/2" moment sleutel dus in het laatste geval moet ik een adapter erbij kopen van 1/2" naar 3/8". heb ik 1/2" voor de bovengenoemde werkzaamheden nodig?

is een 1/4" setje handig als aanvulling? of gebruik je die echt niet?

een iets uitgebreidere set 3/8" zou bijvoorbeeld deze zijn: http://www.hddejong.com/005aanbieding/59000109.jpg

als iemand nog andere suggesties heeft? maar bedenk wel dat ik een set wil hebben die wel wat jaartjes mee moet gaan, maar niet dagelijks zwaar gebruikt wordt. Stahlwille heeft bijvoorbeeld ook een mooi 3/8" doppensetje maar die is 179 euro. dat vind ik dan weer wat overdreven. of het moet zo zijn dat ik die tengtools binnen een jaar compleet kapot draai en die stahlwille 50 jaar meegaan. dan is die 100 euro extra nog te verantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb bijna alles van Gedore/Rahsol ik sleutel daar al jaren mee en heb nog niks kapot gedraaid,is misschien ook nog een optie ??
zeker een optie. weet je misschien ook waar die sets te koop zijn en of ik online prijzen kan bekijken? op gedore.nl en gedore.de staan helaas geen (richt)prijzen.

edit: holy shit. even bij 'actie' gekeken op gedore.nl. dat spul is niet goedkoop zeg. 151 euro voor een standaard 3/8" doppensetje
 
Laatst bewerkt:
Yo, volgens mij is die set inderdaag 3/8e en 1/4e, heb er zelf ook naar gekeken. Teng Tools is de bom, dus gewoon kopen wat je nu nodig hebt en dan een voor een uitbreiden, ben zelf begonnen met een setje van louis (nog steeds prima!) maar alles wat ik erbij koop wordt Teng Tools, onlangs bijv. nog een dopje 26 moeten kopen, dat is dan viereneenhalve euro. Daar valt overheen te komen.

Kheb zelf dit setje:

6b7769d3fdaf7a57baf26f78279491c2.jpg


Torcx, imbus en lange doppen had ik al, ik wou een extra ratel en wat steeksleutels, dus voor een kleine 73 Euri werd dit m'n keus.

Lees anders ook ff deze thread:
* Het Grote Honda CB-1 Topic *
 
Yo, volgens mij is die set inderdaag 3/8e en 1/4e, heb er zelf ook naar gekeken. Teng Tools is de bom, dus gewoon kopen wat je nu nodig hebt en dan een voor een uitbreiden, ben zelf begonnen met een setje van louis (nog steeds prima!) maar alles wat ik erbij koop wordt Teng Tools, onlangs bijv. nog een dopje 26 moeten kopen, dat is dan viereneenhalve euro. Daar valt overheen te komen.

Kheb zelf dit setje:

(Afbeelding)

Torcx, imbus en lange doppen had ik al, ik wou een extra ratel en wat steeksleutels, dus voor een kleine 73 Euri werd dit m'n keus.

Lees anders ook ff deze thread:
* Het Grote Honda CB-1 Topic *

dat ziet er ook erg mooi uit. weet je toevallig het typenummer van dat setje? en is dat een 3/8" ratel? en is het nuttig om er een 1/4" ratel naast te hebben? neem aan dat je die niet vaak gebruikt?
 
als 1/4" niet vaak nodig is en 3/8" handiger is, is dit ook nog wel een mooie optie. heb ik gelijk alles in 1x (handig als ik eens buiten de deur wil klussen)

101740108.jpg


is het wat? of kan ik beter een uitgebreidere doppenset kopen? dus 3/8" en 1/4"
 
zeker een optie. weet je misschien ook waar die sets te koop zijn en of ik online prijzen kan bekijken? op gedore.nl en gedore.de staan helaas geen (richt)prijzen.

edit: holy shit. even bij 'actie' gekeken op gedore.nl. dat spul is niet goedkoop zeg. 151 euro voor een standaard 3/8" doppensetje
das waar maar ik kan dat spul (helaas alleen voor mezelf ) met 40% tot 50% korting aanschaffen
 
Even denken..

Op de vehikel stond altijd (esther?) bagijn met gereedschap van teng tools voor een leuke prijs.

Andere optie; bij de praxis verkopen ze doppen/ratels etc. van het merk "LUX". Ik heb er wat van en het voelt degelijk aan.
 
Force maakt ook goed gereedschap. Ik werk er elke dag mee, ik ben namelijk automonteur. Het is lang niet zo duur als Stahlwille en Gedore, maar wel bijna net zo goed. Ik gebruik de gewone doppen op de luchtsleutel op volle kracht en ik heb in een jaar tijd nog geen enkele dop gesloopt. Aanrader dus...
 
Een 1/4 setje hoeft niet meteen maar is wel handig voor erbij

Ik gebruik het vrij vaak voor het kleinere priegelwerk en bv
lastig bereikbare slangklemmen op auto's

Merk van mezelf dat ik hoofdzakelijk 1/2 en 1/4 gebruik
de 3/8 zelden.Maar dat is ieder zijn gewoonte
 
full


Ik heb het al eens in een vorig topic vermeld,dit is gewoon goed spul voor weinig geld.Een kennis van me is autohandelaar en sleutelt daar ook mee,nooit nix kapot en alles erin,incl lange doppen.Kosten +/- 80 euro.

Het gaat onder verschillende merken door het leven, vaak staat het als Mannesmann aangeduid.

:)
 
(Afbeelding)

Ik heb het al eens in een vorig topic vermeld,dit is gewoon goed spul voor weinig geld.Een kennis van me is autohandelaar en sleutelt daar ook mee,nooit nix kapot en alles erin,incl lange doppen.Kosten +/- 80 euro.

Het gaat onder verschillende merken door het leven, vaak staat het als Mannesmann aangeduid.

:)


idd , de doppen etc. zijn goed , alleen de ratels zijn k*t :X
 
Dom antwoord....


Voor een M6 los/vast te draaien is 1/2" veels te groot,maar voor een M12 is het juist okee,of ga je dat ook doen met je rateltje van 10 cm lang?

Veel plezier dan!

:)

:)

M12 op een japanse motor is dop 17 en dat gaat idd prima met een 3/8" ratel.

Mijn 3/8" rateltje is wel iets groter als 10 cm hoor, maar ik denk dat je een dom antwoord geeft omdat je in de war bent met 1/4" rateltjes.
 
:)

M12 op een japanse motor is dop 17 en dat gaat idd prima met een 3/8" ratel.

Mijn 3/8" rateltje is wel iets groter als 10 cm hoor, maar ik denk dat je een dom antwoord geeft omdat je in de war bent met 1/4" rateltjes.


Nee hoor, ik heb ze hier ook alle 3.
Het gaat niet om de maat dop die erop moet, maar om de kracht die je moet zetten om iets los of vast te kunnen draaien,en dan gaat het dus puur om de "kracht x arm",en M12 kan nogal eens vast gaan zitten.
Ik zou echt geen enkele reden kunnen bedenken waarom op grotere maten bouten,je nog steeds met een klein rateltje moet blijven werken.
Wel is het dom om met een grote ratel klein spul aan te draaien, het zit dan al vlug veels te vast.

:)
 
Mijn 3/8" ratel is 28 cm lang hebik net ff gemeten. 3 cm korter als mijn 1/2 duims.

Ach, gebruik waar je je lekker bij voelt. Als dat lekker lomp is is dat toch ook goed :)
 
[Spam ON]

Kijk eens bij www.force-europe.nl
Ideaal spul voor thuis. Kost niet veel en toch errug goed materiaal.

Echter raad ik je aan een merkdoppenset te kopen. Gebruik je immers toch het meeste!

Gedore/Hazet/Snap-On/Beta enz. enz.
Wel prijzig maar heb je ook wat!

Wil je lekker thuis kunnen sleutelen voor een goede prijs dan zou ik Force nemen.

Een optie misschien;

www.force-europe.nl/products/detail.asp?pid=1092

Prijs 132,-

[Spam OFF]
 
Terug
Bovenaan Onderaan