Dopsleutel achter as??

Sas750

Rookie
27 jan 2009
23
0
Groningen
Wie kan mij vertellen waar ik een dopsleutel 36 mm 1/2 kan vinden om de achter as van mijn suzuki GSX-R 750 K4 los te draaien?
 
Vergis je niet hoe vast zo'n moer kan zitten. Ik heb zelf zo'n moer in m'n doppendoos en ik wil binnenkort mijn tandwielen vervangen. Mooi dat ik naar de dichtbijzijnde garage loop, vraag of hij mijn voortandwielmoer en achteras moer wil los ratelen en als ik klaar ben mag hij ze ook weer vastzetten. Geef 'm 5euro en klaar.
 
Ik ben bezig met een onderhoudsbeurt en ga de ketting spannen, tot dusver dus eerst eenmalig gebruik....
Online is hij te vinden op de link hierboven maar dan krijg je weer allerlei vervelende mits en maren op de site :-( Ik kijk nog wel even of ik hem ergens anders ook kan vinden!
 
@ TS : Karwei verkoopt gek genoeg vaak grote doppen.

Vergis je niet hoe vast zo'n moer kan zitten. Ik heb zelf zo'n moer in m'n doppendoos en ik wil binnenkort mijn tandwielen vervangen. Mooi dat ik naar de dichtbijzijnde garage loop, vraag of hij mijn voortandwielmoer en achteras moer wil los ratelen en als ik klaar ben mag hij ze ook weer vastzetten. Geef 'm 5euro en klaar.

Lekker zelf doen.
Eventueel iemand vast laten houden, alleen al voor het vertrouwen ;)

Investeer in een momensleutel, kun je alles zelf en je hebt er veel meer gevoel bij.(1/2 voor 70 euro bij dezelfde Karwei)

Maar nu vraag ik me eigenlijk af...hij ratelt ze los??
Hoe kom je dan thuis??Rijden met losse moeren?
 
Laatst bewerkt:
Vergis je niet hoe vast zo'n moer kan zitten. Ik heb zelf zo'n moer in m'n doppendoos en ik wil binnenkort mijn tandwielen vervangen. Mooi dat ik naar de dichtbijzijnde garage loop, vraag of hij mijn voortandwielmoer en achteras moer wil los ratelen en als ik klaar ben mag hij ze ook weer vastzetten. Geef 'm 5euro en klaar.


5€ voor een moer te lossen _O- _O-

kreeg ik dat maar voor elke bout die ik dagelijks los
 
@ TS : Karwei verkoopt gek genoeg vaak grote doppen.Lekker zelf doen.
Eventueel iemand vast laten houden, alleen al voor het vertrouwen ;)

Investeer in een momensleutel, kun je alles zelf en je hebt er veel meer gevoel bij.(1/2 voor 70 euro bij dezelfde Karwei)

Maar nu vraag ik me eigenlijk af...hij ratelt ze los??
Hoe kom je dan thuis??Rijden met losse moeren?

Er zit een garage op 10 minuten loop afstand van mij vandaan en zo'n slagmoersleutel zoals hij heeft ga ik niet kopen :). Heb zelf wel een dewalt 440nm maar weer geen grote slagdoppen. En aangezien TS in Groningen woont lijkt me dat daar ook wel wat garages in de buurt zijn.
 
Een momentsleutel gebruiken om dingen los te draaien is niet zo'n goed idee. Heeft idd een lang handvat waardoor je een goede hefboom hebt maar je trekt em gewoon kapot als je pech hebt.
Ja, ervaring mee....................
Om los te draaien pak je beter een goede ratel of t-stuk die je verlengt.
 
Wie kan mij vertellen waar ik een dopsleutel 36 mm 1/2 kan vinden om de achter as van mijn suzuki GSX-R 750 K4 los te draaien?

Fabory Groningen


Zit aan de ringweg vlak bij de BMW koekblik dealer

Die heeft hem heb ik ook een dop 36 vandaan niet schrikken dopje Gedore is niet goedkoop



Langs komen mag ook ik woon in Haren dan kun je hem hier spannen
 
Laatst bewerkt:
internetverbinding was traag, iets te fanatiek geklikt. Sorry.

Beter doe je het wat rustiger aan met de koffie :)

Uit vroegere ervaring weet ik dat de as zelf ook nog wel eens lekker wil meedraaien. En als je plaatjes met de afstelstreepjes ook gaan draaien heb je al gauw een beschadiging. In je eentje de ene kant blokkeren en de andere kant losdraaien wordt al wat lastiger, zeker met verlengde of lange ratels. Daarnaast, ik wil gewoon mijn bouten etc netjes houden. En toch rekening houdend met het feit dat TS een meisje is (sorry voor deze wat generaliserende opmerking)
 
Een momentsleutel gebruiken om dingen los te draaien is niet zo'n goed idee. Heeft idd een lang handvat waardoor je een goede hefboom hebt maar je trekt em gewoon kapot als je pech hebt.
Ja, ervaring mee....................
Om los te draaien pak je beter een goede ratel of t-stuk die je verlengt.

Momentsleutel alleen om vast te zetten uiteraard.

Los zou geen probleem mogen zijn.

Vaak is de as zelf ook een bout, deze kan meedraaien.Eventueel dus iemand om hulp vragen om deze op zijn plek te houden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan