dopsleutels

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
straks ga ik om een set dobsleutels.
ze hebben het merk Heyco en King

Heyco is meer kwaliteit, maar ook erg aan de dure kant. King is de helft goedkoper.

Is zo'n king-set aan te raden of geef ik beter wat meer (veel meer :( ) uit aan een Heyco set?

na mijn avontuur met de afgedraaide bout in het blok ook maar eens geinformeerd naar een momentsleutel maar de dingen kosten stukken van mensen!!!!
€ 300!!!
 
als je je materiaal regelmatig gebruikt ga den voor snap-on
als je het dagelijks gebruikt Facom
is wel :r duur maar je zal er geen bouten mee afdraaien en je hebt levenslange garantie :}
 
Goedkoop gereedschap heeft me al iets te vaak een klotehumeur, ontvelde vingers en gaar gedraaide bouten/moeren bezorgd.
Heb bijna alles van Gedore nu.

Als je een dopsleutelset koopt, koop dan een goeie. Ik neem tenminste aan dat je van plan bent het maar 1 keer aan te schaffen, kun je 't beter meteen goed doen.

Etienne
 
Goed gereedschap = het halve werk (en een hoop ergernis minder).

het is misschien duurder maar als je je hele leven ermee doet is het denk ik goedkoper dan een goedkoopsetje dat je binnen de kortste keren verrot draait ofzo...
 
Koop gewoon losse doppen van de meest voorkomende maten (8,10,13,17,19mm bv.)van een goed merk (Hazet, Dowidat, Stahlwille, Facom, Heyco enz.)en dan het liefst zeskantdoppen. Zo hoef je geen dure doppen te kopen in een maat die je toch zelden of nooit gebruikt. Kun je meer uitgeven aan die paar goeie doppen dan aan een heel set minder goeie terwijl je misschien net zoveel poen kwijt zou zijn. Koop wel een goede ratel erbij van een van voornoemde merken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan