Dopsleutelset van Wintek of zo?

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Ik ben op zoek naar een complete dopsleutelset van redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.

Dus geen Teng,Gedore,Facom en ook geen Kijkshop,Lidl,Brezan,etc.

Zo'n 50-75 euro voor 3/8" CV, 40-60 delig (incl. bits/inbus).

Nou zie ik in sommige topics hier leuke sets, voor leuke prijzen, maar ik kom ze echt nergens tegen.

Mijn opties zijn nu:
- moto-detail® dopsleutelset 3/8'' (61-delig) bij Motozoon (i know :( )
- een degelijke CV set, 100 delig voor 75 euro bij locale automaterialenzaak van een merk WINTEK of zo iets (ik weet t echt niet meer precies)

- Kent iemand een merk WINTEK (of gelijkklinkend)?
- Nog iemand andere interessante complete sets gezien die NU, TOT 75 EURO bij een winkel in de randstad te koop zijn?

Ik wil de set nl wel ff kunnen zien/voelen voordat ik m koop....
 
Mijn tip:
Gewoon gespreid aanschaffen op het moment dat je het nodig hebt, dan is het ook geen financiele aderlating en eindig je ook niet met een gigantische doppendoos waar je misschien maar 1/5 deel intensief van gebruikt. Voordeel is ook dat je dan net zo goed kwalitatief wat beter gereedschap kunt kopen.
O ja, investeer wel in een goede momentsleutel.

TengTools : gereedschapshandel op schiphol-oost.( ik ben even de naam kwijt)
 
Nee, ik heb nu her en der losse spullen en ben telkens de doppen die ik het meeste gebruik kwijt :+
Voor mij werkt zo'n doos prima (zeg ik eigenwijs) en van beide dozen heb ik wel het idee dat het goede kwaliteit is (niet super maar ik ben ook geen monteur :) )

Oh, ik vergat nog te zeggen dat die set voor 75 euro was afgeprijsd van 169 euro; is het laatste (demo)exemplaar!
 
ik heb laats deze zet gekocht kan d'r goed mee uit de voeten.
D'r zit alles in wat ik nodig heb. en het is niet zo'n aldi-doos.
Maar gewoon degelijk spul.

doppenset-347004.jpg


hij kosten trouwens 75 Euro ex.. Het was trouwens ook een aanbieding die inmiddels wel weer voorbij is denk.
 
Goed gereedschap is het halve werk,nooit gedacht dat ik zo'n cliche ooit zou neertikken.
Maar er zit een kern van waarheid in.
Ikzelf heb al 25 jaar een set van Belzer, behoorlijk gebruikt,maar het spul geeft geen krimp en er zitten hier en daar wat gebruikskrassen op.
Belzer is geloof ik niet meer te koop.

Koop gewoon een goede set bij een echte gereedschaphandel. Goed gereedschap ligt meestal niet in de aanbieding.
Gedore maakt 2 kwaliteiten, de drop forget, niet kopen, en de chroom vanadium die wel goed is. Verder, laat je inlichten bij een gereedschaphandel.

Succes,
Henk
 
Goed gereedschap is het halve werk,nooit gedacht dat ik zo'n cliche ooit zou neertikken.
Maar er zit een kern van waarheid in.
Ikzelf heb al 25 jaar een set van Belzer, behoorlijk gebruikt,maar het spul geeft geen krimp en er zitten hier en daar wat gebruikskrassen op.
Belzer is geloof ik niet meer te koop.

Koop gewoon een goede set bij een echte gereedschaphandel. Goed gereedschap ligt meestal niet in de aanbieding.
Gedore maakt 2 kwaliteiten, de drop forget, niet kopen, en de chroom vanadium die wel goed is. Verder, laat je inlichten bij een gereedschaphandel.

Succes,
Henk
Ieder fatsoenlijk gereedschap is "Drop Forged", betekent gewoon dat het gesmeed is.

@CBX550 Het zou best kunnen dat dit "Wintek" gereedschap hetzelfde is als wat oa. ook als Mannesman verkocht wordt. Is zeker niet slecht en ruim voldoende voor de hobbyist.
 
Ieder fatsoenlijk gereedschap is "Drop Forged", betekent gewoon dat het gesmeed is.

@CBX550 Het zou best kunnen dat dit "Wintek" gereedschap hetzelfde is als wat oa. ook als Mannesman verkocht wordt. Is zeker niet slecht en ruim voldoende voor de hobbyist.

"drop forged" ik dacht dat dat betekende: als je t laat vallen, vergeet het dan gelijk... Heb 'n keer zo'n sleutel in 2en gebroken en bijna in m'n bakkes gekregen
Voor mij dus GEEN drop forged maar een normaal (gedore/ironside) stuk gereedschap
Doppendoos van ETC is ook goed
 
drop forged, slaat op de wijze waarop de sleutel is gesmeed in de fabriek, het zegt niets over de kwaliteit van het staal en de nauwkeurigheid, waarmee e.e.a. op maat wordt geslepen. Ook hele dure sleutels kunnen op deze wijze zijn gefabriceerd. Als de set bij de automaterialen boer ligt, gewoon kopen, die verkopen meestal geen prutspul. Het motodetail setje kun je ook bij Louis.de bestellen en die leveren zonder problemen. Zoals gezegd de setjes van b.v Mannesman doen het heel goed, ik werk er zelf ook mee en ben dik tevreden. Nog geen enkele moer mee gemold, ook geen vastgeroeste shitzooi ofzo.
 
ik heb laats deze zet gekocht kan d'r goed mee uit de voeten.
D'r zit alles in wat ik nodig heb. en het is niet zo'n aldi-doos.
Maar gewoon degelijk spul.

(Afbeelding)

hij kosten trouwens 75 Euro ex.. Het was trouwens ook een aanbieding die inmiddels wel weer voorbij is denk.

Hier doet die doos van 75 euro mij heel sterk aan denken. Zou t dezelfde zijn?
Nog niemand die ooit van Wintek/wintech/wijtech of zo iets gehoord heeft?
 
Ik heb een maand of wat geleden onderstaande 94-delige Mannessmann set met nieuwe type ratels gekocht;

full


Brezan is verkoopt deze set voor +/- 150 Euro, ik had um splinternieuw via Marktplaats voor 85,00 Euro ;)

Er zijn heel wat setjes te koop van verschillende dubieuze merken welke er pcies
hetzelfde uitzien....ik hou het bij het origineel "Mannessmann" goed spul voor een redelijke prijs. :}
 
Het is dus een Winntec-set:
full


En ik zie dus op Google dat die 169 euro bij lange na nergens gevraagd wordt.

Ik heb m btw wel gekocht :)
Het lijkt goede kwaliteit voor t geld. iig goed genoeg voor mij.
 
Koop gewoon een goede set bij een echte gereedschaphandel. Goed gereedschap ligt meestal niet in de aanbieding.

Succes,
Henk

Nou die doos van mij lag dus wel in de aanbieding, i.v.m. nieuwere modellen. Ik heb de doos gekocht van een man die gereedschap aan bedrijven levert. (vooral in de agrarische sector). Hij verkoopt dit spul al jaren, zonder enige problemen. Indien ik iets kapot krijg, hoefde ik maar op te bellen en kreeg ik zou weer een nieuwe doos.

p.s.
M'n baas heb ook zo'n doos liggen. Heb ik een zo'n inbusbitje van door de midden gedraaid met behulp van een beetje overdreven lange pijp. Dan krijg je natuurlijk alles kapot. Maar hij heb z'n nieuwe bitje al binnen. Dat was geen enkel probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan