Dopsleutelset WELKE ???

Robbel82

MF'er
27 jul 2007
243
0
Groningen
Hallo ik wil graag op de motorbeurs
een nieuwe dopsleutelset kopen van rond de ( 60,00 eu )
maar wat zijn een beetje goede merken ?
Of kan ik beter en setje in de winkel kopen
iemand wat tips voor mij ?

Of kan ik het beter via internet ergens bestelen ?
 
Laatst bewerkt:
Bedenk eerst voor je zelf wat je precies wilt hebben, even los van het merk.

Wil je een 1/4, 3/8 of een 1/2" set? Of een combi met een 1/4 en een 1/2"?

Welke range doppen moet je minimaal hebben? Welke "extra's" wil je sowieso (verlengstuk van minimaal ... lang, wil je bitjes op dop er bij, enz).

Kijk dan wat er is op de beurs, en koop de beste set voor de 6 tienen.
 
Ik heb o.a. 2 Gedore-setjes 1 metrisch + 1 engelse maten en die zijn -voor een deel- nog uit mijn vader's gereedschapset, inmiddels denk ik > 40 jaar oud en werkt nog steeds perfect (wel aangevuld met nieuwe doppen, ook van Gedore). Je koopt met een A-merk echt wel kwaliteit die jaren meegaat (en altijd is aan te vullen of te vervangen). Gebruik het eght zeer regelmatig en 1 tip: leen je gereedschap dan niet zomaar uit, want je houdt nix meer over of zjekrijgt het gesloopt terug (en ik praat uit ervaring, zij het met goedkoper spul dat ik tegenwoordig evt. uitleen)....
 
ik heb zelf onderandere een set van ironside, bevalt erg goed, het enige nadeel is eigenlijk dat er geen ringratel sleutels bij de set zaten maar die koop ik nog wel eens los :)

die van mij is wel een grote set, maar volgensmij hebben ze ook wel kleinere setjes voor minder geld ;)

1871342.jpg
 
Ik wil hem beetje gaan gebruiken voor motor , auto , en dat soort dingen
maar het moet niet zo zijn dat die krengen weer lam zijn naar een jaar.

Dit >>http://webshoppertje.nl/images/94-Delig-doppenset.jpg

had ik beetje in gedachten.
alleen ziet dit er niet echt tof uit.

Oke ik moet dus zo wie zo voor en 6-kant doppen gaan
 
dat setje wat jij postte ziet er ook niet zo gek uit, maarja ik weet niet welk merk het is, ze kunnen van dat wikkiwam speelgoed er ook leuk uit laten zien maar als je 1x flink kracht zet breekt de boel af..

Die set van mij zie ik op internet staan voor iets van 250, volgensmij heb ik er vorig jaar iets van 299 in de winkel voor betaald, zat toen wel een kromme verlenger bij die ik toen meteen kon omruilen voor een nieuwe :)

dat setje wat jij postte zitten trouwens wel veel bitjes bij, zelf gebruik ik zoiets eigenlijk zelden met uitzondering van de kleine imbus dopjes die zijn wel handig 8-)
 
Nee het gaat me eigelijk ook niet echt om de bitje.
alleen idd de imbus is wel makelijk.
en doppen heb ik eigelijk nodig van 8/tot/22.

Dat setje van jou is mij idd te duur daarvoor gebruik ik het niet genoeg.
 
Dat bedrag was ik ongeveer kwijt voor een 1/2" Lux setje bij de Praxis.
Heb 1 x de ratel kapot gehad maar dat was omdat ik met een meter pijp erop had geschoven en er met m'n 70Kg op heb staan springen op het eind wat niet goed was voor het ratelmechanisme :+
De dop zelf heeft het wel overleefd en heb de pijp toen maar op het niet ratel deel wat in de set zat gezet en dat hielp wel zonder de dop te slopen.
Nieuwe ratel gekocht en die heeft het alweer jaren met regelmatig ge misbruik volgehouden met de originele doppen dus niet verkeerd dacht ik.
De schroevendraaiers van Lux zijn ook al jaren misbruikt met sleutels op de zeskante stukken op de handgreep en die leven ook nog.
 
Weet niet of Teng Tools op de beurs verkrijgbaar is, maar heb er zelf erg goede ervaringen mee. Gebruik nu ruim 2 jaar een set met 2 momentsleutels en heb er een compleet blok mee gereviseerd.
 
Snap-on! *O* *O* *O* ...maar dan ga je het niet redden met 60 eip... -O-

Ik heb ook een doppenset van LUX (Praxis) en het is prima voor normaal huis-, tuin- en keukengebruik. :Y Doe er ook al een aantal jaren mee.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of Teng Tools op de beurs verkrijgbaar is, maar heb er zelf erg goede ervaringen mee. Gebruik nu ruim 2 jaar een set met 2 momentsleutels en heb er een compleet blok mee gereviseerd.

Met 2 momentsleutels een heel blok reviseren is bestknap :P

Maargoed momentsleutels worden over het algemeen niet echt zwaar belast, worden hooguit onnauwkeuriger, maar dat heb j ook maar zo niet door.

Wel prima spul though, Teng Tools :Y
 
lux van de praxis vind ik erg goed, heeft een nadeel, de maten staan er op gelaserd, en is niet goed zichtbaar als ze vet zijn, maar ( ook met perslucht op 10 bar) niet kapot te krijgen, maar dat zullen ze op de beurs niet hebben. Kijk anders uit naar een Mannesmann setje uit , koop wel de groene verpakking, is beter en fijner afgewerkt dan de blauwe
 
Ik heb onderlaatst (Niet lachen) een doppedoosie bij de action meegenomen voor nog net geen tientje. Ik had het gekocht als doel om in de auto bij me te hebben voor noodgevallen als ik bijvoorbeeld de fiets van mijn zoon op de campif moet repareren. Ik moet zeggen dat ik best in mijn schik ben met dat setje. Vooral de dopjes, die zijn net ff dunner qua rand waardoor ik bij sommige blokbouten er net wel goed bij kan. Verder zijn het gewoon binnenzeskant doppen die lekker strak op de bouten zitten. Ze zijn overigens niet gauw stuk te krijgen, ook niet met de luchtsleutel.

Het rateltje is zwak, maar wat kun je verwachten voor een tientje. Gebruik nu de doppen bij mijn Gedore ratelsetje.
 
Of je koopt een niet te duur setje en de delen die naar de gallemiesen gaan vervang je door bv Gedore of zo. Ik heb zo een set gekocht bij de Gamma en ik heb nu (na 2 jaar) 2 doppen vervangen. Die zijn overigens best wel stuk gegaan door mijn eigen schuld.
 
Weet niet of Teng Tools op de beurs verkrijgbaar is, maar heb er zelf erg goede ervaringen mee. Gebruik nu ruim 2 jaar een set met 2 momentsleutels en heb er een compleet blok mee gereviseerd.

teng tools heb ik ook gehad, en ik vind het niks , ik hou het wel bij gedore.

Waarom koop je niet gewoon een losse ratel met de doppen die je nodig hebt, is volgens mij goedkoper dan een set met dingen die je toch niet gebruikt.
 
Een goed merk betekent niet per definitie dat je ook een goede dopsleutelset koopt.
Kwalitatief is een goed merk vaak beter. Maar een goede dopsleutelset is een complete set waar in ieder geval alle benodigde dopmaten in voorkomen voor jouw sleutelwerk. Goed betekent dus ook praktisch.

Let erop dat de doppen aan de binnenkant een beetje een bolle vorm hebben bij de zeskanten.
Dan kan de dop niet doorslippen als je wat kracht zet bij losdraaien van een moer of bout.
Dan heb je het juiste gereedschap.
Proxxon bijv. heeft zo'n set.
Van Gedore of Mannesman weet ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
...

Let erop dat de doppen aan de binnenkant een beetje een bolle vorm hebben bij de zeskanten.
Dan kan de dop niet doorslippen als je wat kracht zet bij losdraaien van een moer of bout.
Dan heb je het juiste gereedschap.
Proxxon bijv. heeft zo'n set.
Van Gedore of Mannesman weet ik het niet.

heb sinds kort zo'n setje van proxxon mooi spul oogt degelijk nog niet veel mee gesleuteld. dus moet zich nog bewijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan