Dopsleutelset WELKE ???

Robbel82

MF'er
27 jul 2007
243
0
Groningen
Hallo ik wil graag op de motorbeurs
een nieuwe dopsleutelset kopen van rond de ( 60,00 eu )
maar wat zijn een beetje goede merken ?
Of kan ik beter en setje in de winkel kopen
iemand wat tips voor mij ?

Of kan ik het beter via internet ergens bestelen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de blauwe lijn, ook die heeft die doppen.

Jan ik heb ze beide, maar er zit een behoorlijk verschil in de afwerking, blauw is allemaal wat grover, ratel heeft een grovere vertanding, en niet zo doordacht als de greenline.

Greenline...
Wringijzer is ook als verlengstuk te gebruiken, anti glijribbels op de verlengstukken en doppen, fijnere vertanding op de ratels, softgrip op de ratels, buitenzeskant op de verlengstukken zodat je daar ook nog een dop op kunt zetten .....en dat allemaal voor een paar euri meer
 
Jan ik heb ze beide, maar er zit een behoorlijk verschil in de afwerking, blauw is allemaal wat grover, ratel heeft een grovere vertanding, en niet zo doordacht als de greenline.
Greenline...
Wringijzer is ook als verlengstuk te gebruiken, anti glijribbels op de verlengstukken en doppen, fijnere vertanding op de ratels, softgrip op de ratels, buitenzeskant op de verlengstukken zodat je daar ook nog een dop op kunt zetten .....en dat allemaal voor een paar euri meer

Ben ik meteen met je eens. Op het moment dat ik het spul kocht was de greenline nog een flink stuk duurder.
Maar evengoed is er prima te werken met dit setje. Zoals ik al zei is het geen topklasse, maar daar betaal je ook niet voor.
 
als je af en toe sleuteld hoef je echt geen 60 piek of meer uit tegeven hoor , lariekoek
Als je maar geen meuk bij de aldi gaat halen

Nadeel van die "goedkope" spullen is vaak (altijd) dat het goed/redelijk past op het moment dat je het voor de eerste keer gebruikt op nieuw geplaatste bouten/moeren. Gebruikt je het wat vaker dan past het niet 100% meer en vernachel je er eigenlijk alleen maar bouten/moeren mee totdat je ze niet meer los krijgt zónder snijd/breek gereedschap.
 
Met 2 momentsleutels een heel blok reviseren is bestknap :P

Maargoed momentsleutels worden over het algemeen niet echt zwaar belast, worden hooguit onnauwkeuriger, maar dat heb j ook maar zo niet door.

Wel prima spul though, Teng Tools :Y

Een van 5 tot 25 en een van 19 tot 110. Laatste heeft wel een flink bereik waardoor hij niet nauwkeurig zou kunnen zijn... Maargoed, rij nu al 2 jaar weer probleem met mn motor.
 
Ik heb hem eens even wat nader bekeken, waaronder die foto's op pagina 2 van het forum.

Dat is echt een setje prutgereedschap zo te zien.

En sowieso belazeren ze je. 122 delig!! Wow!! Ja, als je er 80 schroefjes bij telt ja.

Ik zeg: nee, dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan