dopsleutelset: welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmie

MF'er
19 mei 2010
39
0
Rotterdam
Ik wil graag een dopsleutelset kopen, maar twijfel tussen hoeveel delig.

Heb ik de volgende dingen echt nodig?:
- lange doppen (voor lange draadeinden)
- Schroefbit met vierkantopname voor binnenzeskantschroeven
- Tx schroeven

Het gaat om af en toe motor (/kuip) uit elkaar halen, geen hele motorblokken demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Koop een zoveel mogelijk delig is mijn advies, dit is altijd handig en het kan in de toekomst voordelig zijn. Lange doppen heb je ook nodig voor sommige motorfietsen, vaak voor onderhoud of het echte sleutelwerk. Schroefbitjes zijn een echte aanrader, elk merk heeft z'n eigen type kruiskop (PH)(PZ) of platte schroef. Torx en imbus (binnenzeskant) zijn ook een must have, zeker voor het verwijderen van kuipdelen.
 
Ik wil graag een dopsleutelset kopen, maar twijfel tussen hoeveel delig.

Heb ik de volgende dingen echt nodig?:
- lange doppen (voor lange draadeinden)
- Schroefbit met vierkantopname voor binnenzeskantschroeven
- Tx schroeven

Het gaat om af en toe motor (/kuip) uit elkaar halen, geen hele motorblokken demonteren.

Begin maar met de doppen/ratelset van de action.
12 euro en dat is serieus prima spul om mee te beginnen (ja de action verkoopt ook troep, ja hier gaat op gezeikt worden, de doppenset is serieus goed!)
 
Proxxon was mij inderdaad al opgevallen, vanwege de prijs / kwaliteit (volgens reviews).

Schroefbitjes heb ik in overvloed, dus dat is niet zo'n probleem. Ik kan me voorstellen dat de imbussen die je op de ratel kunt zetten handig zijn ipv losse imbus sleutels (ook die zijn reeds aanwezig)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan