Dorna gaat door met de sloop van de Superbike

Of komt tegemoet aan mensen die op zondag niet kunnen / willen, maar wel op zaterdag, of andersom.
 
Laatst bewerkt:
verfrissend, een nieuw topic van Tet, ik begrijp dat wel hoor, je hebt natuurlijk al een tijdje je gal niet meer gespuid over Dorna, in je andere topics gaat het allang niet meer over de kern van het verhaal, dat die gemene graaiers van Dorna ons helemaal leegplukken, de stouterds.

het enige wat ik graag zou zien bij gesplitste races is een race over een grotere lengte ipv 2 kortere races, zo is iedereen tevreden.
 
Ik heb sterke twijfels bij of dit nou een goed idee is of niet. Ik ben absoluut niet van plan om een heel weekend naar Assen te gaan: na één dagje is het mooi geweest hoor. Maar ga ik die ene dag nog wel, als er maar één race is? Ook het televisiekijken betekent nu op beide dagen spoilers vermijden en zo snel mogelijk live kijken, in plaats van alleen op zondag.

Als fanatiek volger zal ik toch wel beide dagen beide races kijken, maar wat doet iemand die het kampioenschap maar zijdelings volgt? We zullen zien, ik word er niet direct enthousiast van.
 
inderdaad, ik weet het nog wel! van de mark in actie zien vanaf de hoofdtibune en GT! overal toegang!
maar nu het ineens over 2 dagen verdeeld is kan je dus weer niet alles in het echt zien.

misschien mooi als je vlakbij zit, maar vanuit t zuiden ga je t niet doen. en al helemaal niet als het zaterdag alleen race 1 WSBK is.

waarom atijd van alles veranderen wat goed is? net als TT op zondag, heiligschennis.
 
Ik vind het op deze wijze 2 magere dagen en ga sowieso niet meer 2 dagen naar Assen.
Ga dus van 1 naar 0 dag hierdoor.
Nu vind ik de wsbk al niet echt geweldig maar als het er toch was dan ging ik natuurlijk,ben 1x 2 dagen geweest maar dat was niet voor herhaling vatbaar.
 
Kon nog wel eens de ondergang zijn voor het WSBK !!

Vond het mooiere race dagen dan de GP 's en vooral als je 2 SBk races op 1 dag te zien kreeg... nu word dat dus verdeeld over 2 dagen waarbij er volgens mij veel minder toeschouwers zullen zijn en veel minder live kijkers !

Word voor mij in het vervolg dus ook maar opnemen en het hele weekend niet op soacial media
 
Als hierdoor nu alles fatsoenlijk - zonder gewissel van zenders of alleen achteraf - uitgezonden word vind ik het een prima plan, vond het tot nu toe altijd een erg lastig te volgen kampioenschap via publieke kanalen...

Verder mss wat meer bezoekers die normaal zondag naar de kerk moeten nu op zaterdag ook een wedstrijd kunnen zien.... meer ruimte tussen de wedstrijden voor de coureurs om uit te rusten/herstellen en voor monteurs om schade te herstellen waar ze normaal een race moesten laten schieten...
 
Ik vind het op deze wijze 2 magere dagen en ga sowieso niet meer 2 dagen naar Assen.
Ga dus van 1 naar 0 dag hierdoor.

Nu vind ik de wsbk al niet echt geweldig maar als het er toch was dan ging ik natuurlijk,ben 1x 2 dagen geweest maar dat was niet voor herhaling vatbaar.

:^

Wat een stel (!&*^#&*@^$&*@)!^&

Ik heb soms geen eens tijd om twee dagen in het weekend sport te kijken laat staan twee dagen Assen. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het op deze wijze 2 magere dagen en ga sowieso niet meer 2 dagen naar Assen.
Ga dus van 1 naar 0 dag hierdoor.

Dit dus.
En op de zaterdag heb ik over het algemeen geen tijd om te kijken, dus dan wordt het opnemen.
Ben benieuwd wie er bij dat onderzoek geraadpleegd is. Vast de fans niet.
 
Dit dus.
En op de zaterdag heb ik over het algemeen geen tijd om te kijken, dus dan wordt het opnemen.
Ben benieuwd wie er bij dat onderzoek geraadpleegd is. Vast de fans niet.

Voor zover ik lees op racesport, niet de fans en niet de teams.
 
Ik heb sterke twijfels bij of dit nou een goed idee is of niet. Ik ben absoluut niet van plan om een heel weekend naar Assen te gaan: na één dagje is het mooi geweest hoor. Maar ga ik die ene dag nog wel, als er maar één race is? Ook het televisiekijken betekent nu op beide dagen spoilers vermijden en zo snel mogelijk live kijken, in plaats van alleen op zondag.

Als fanatiek volger zal ik toch wel beide dagen beide races kijken, maar wat doet iemand die het kampioenschap maar zijdelings volgt? We zullen zien, ik word er niet direct enthousiast van.

:^

Dagje Assen is leuk. Een verplichte hotelovernachting maakt het onnodig duur, zeker tijdens een evenement.
Camping kan ook. Maar daar heb ik de spullen niet voor.
 
Voor zover ik lees op racesport, niet de fans en niet de teams.

Jonathan Rea is er blij mee, lees ik net op zijn twitter.

Jonathan Rea‏@jonathanrea

The new schedule, I like it, never really made sense to have a Race 1 at 10.30 for spectators or TV. Mechanics will be happy too! Thoughts?

Ben benieuwd hoe ze erover denken als ze op beide dagen de tribunes niet gevuld krijgen.
 
Ik ben verdeeld qua Assen. Heb er familie wonen dus een gratis slaapplek is nooit een probleem geweest. En heel erg veel is er niet veranderd voor wat betreft de zaterdag: eerst alle trainingen en daarna een wedstrijd. Maar omdat de Superstock 600 in de World Supersport klasse is opgegaan, is dat nu de WSBK geworden. Dan op zondag nog weer een aantal klassen, en Assen kennende zullen ze er vast nog wel een of twee ONK klassen tussen wurmen (niet dat dat nu kwaliteit biedt momenteel, maar dat terzijde).

Voor de rest van het kampioenschap: jammer. Dit houdt wel spaak met Dorna's wens om ook het WSBK kampioenschap terug te brengen naar drie races op een dag natuurlijk: 250cc klasse, Supersport 600 klasse en de Stock 1000/WSBK klasse geïntegreerd laten verlopen op de zondag. Daar zal het wel naartoe gaan vrees ik, met 2016 als soort van overgangsjaar.

Kijken blijf ik toch wel. Maar of ik echt naar Assen ga dit jaar moet ik nog maar bezien. Anders maar geen WSBK en drie dagen TT, lijkt mij ook leuk.
 
Het hele superpole gebeuren verhuist naar de zaterdag ochtend, en 's middags een race en vervolgens zijn ze op 15:30 klaar voor..... ja wat eigenlijk.

Ik vind het een bijzonder slecht idee, wil ik wel voor één race op zondag naar Assen? Eigenlijk niet.

De aloude format: 's Zondags 12:00 race 1 en 15:30 race 2 heeft nog veruit mijn voorkeur. Het gepruts van een vroege zondagsrace heeft al bezoekers gekost, dit 'experimentje' gaat nog meer bezoekers besluiten van 'laat maar'.

En waarom eigenlijk? omdat je op TV andere sporten wil kunnen zien? Kom op zeg, kunnen we tegenwoordig niets meer opnemen ofzo?

Freez (Geeft Tet helemaal gelijk)
 
Motorsportpolitiek :N

Juist die 2 races op één dag is het charismapuntje van het wksbk,nu geschiedenis :X
 
Ik heb voor mezelf eigenlijk al wel besloten dat ik aankomend jaar de SBK aan me voorbij laat gaan. Had me een paar jaar geleden niet voor kunnen stellen dat ik dat zou zeggen trouwens. Maar het programma wordt me gewoon te mager. Ik ga wel naar de BSB. Een dag tjokvol races en het niveau is bijna net zo hoog.
 
Alle raceklasses waarbij per weekend twee of meer races niet op dezelfde dag worden gereden worden voor mij minder interessant om te volgen en al helemaal om naar toe te gaan. In de autosport kwam deze situatie al steeds vaker voor, nu helaas ook in de motorsport bij de world superbikes. Dat wordt opnemen en toch op zondagochtend kijken.
 
Ik zag de titel en wist gelijk van wie het topic was :P .

Maar in dit geval ben ik het compleet met Tet eens. Ik ben nog nooit bij een WSBK race geweest (de afgelopen jaren kwam er steeds wat anders op de planning), maar door deze verdeling is de kans dat ik ooit eens ga een stuk kleiner geworden.

Assen is zo'n 2,5uur rijden enkele rit en tijdens de TT maken we er gewoon een weekend van. Om dat voor de WSBK ook te gaan doen gaat me wat te ver.

Om dan nog maar niet te spreken dat er nu dus ook voor 2 dagen een ticket moet worden gekocht. :N
 
Heel jammer -O-

Meeste fans willen een volle racedag juist omdat ze vaak maar 1 dag kunnen of willen gaan. Maar ja, TV rechten brengen nu eenmaal meer centjes op dan de toeschouwers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan