Do's and don'ts met een motor

wat willen ze met a]ernstige waarschuwing doen :')

en sinds wanneer is er een max snelheid in de bochten?
 
Hoe hoger het toerental, des te hoger de slijtage...
LAAGTOERIGE MOTOREN GAAN LANGER MEE...
Begrenser is er om geen schade aan het blok te krijgen door b.v. kleppen tegen
de zuiger...

Een don´t vind ik het in de begrenzer jagen bij stilstand... -O-

Niet in deze eeuw!
 
Heb ik ook al is voor gehad. met 2 maten gaan rijden. Tijd om te gaan tanken. De eerste pakte verkeerd en wij pakten gewoon de hendel over zonder er enig erg in te hebben. Even later begonnen die dingen te prutelen en te sputeren. Zeker en vast een DONT :N

hahaha ik zie t al voor me. 3 pruttelende motoren _O-
Naar, maar je hebt weer wat om te vertellen op MF :+
 
tenzij je een eva of een omgebouwde enfield hebt
dan is benzine tanken een don't :+
 
Do:
Op tijd remmen voor de flitspaal
Gebruik maken van je compactheid, snelheid, wendbaarheid
If you have it flaunt it!*
passagiers met een bovengemiddeld gewicht een eigen motor adviseren.
je rugzak controleren of alle ritsen en vakjes goed afgesloten zijn.

Don't
De lolbroek uithangen en een Hells angels jas aantrekken.
Ongevraagd op iemand anders zijn of haar motor zitten
In de file aansluiten
Vrouwen in ford Ka's met knuffelbeesten op de hoedenplank adviseren te motorrijden
Telefoneren met je helm op (muv handsfree)



*uitzonderingen daargelaten
 
do: door weer en wind...... :]

dont: -je lampen laten branden......... :( :N
-omvallen bij een stoplicht..... :Y :$
-wegrijden met schijfremslot....... :N
accu is zo leeg. De hele straat geen startkabel. anwb gebeld, binnen een half liep die weer!!
2 weken terug met de auto ook al...... :(
groetjes, *O*
 
DONT:
je motor in je interieur terug laten komen
Slavina.jpg


DONT:
Auto's en motoren door elkaar halen
smart_careigenlijkhadiklievereenmotor.jpg


DONT:
Bezuinigen op een aanhanger
motorvaltvanauto.jpg
 
Laatst bewerkt:
maximaal toeren draaien versneld de slijtage van de motor. het is aan jou of je dat slecht vindt. of je nu in het rood of in de begrenzer zit, dat maakt dan niet uit.

in het rood doortrekken in zijn 1 is gewoon dom. het overschakelen naar zijn twee kost meer tijd dan de snellere acceleratie oplevert. in 1 breng je hem op gang, in 2 trek je door, meestal tot over de 100km/h. 0 tot 100 in 4 seconden.
dan heb je bovendien die klap op je bak zoals part66 al aangeeft. het is niet voor niets dat je bij techniek iedere keer mensen vindt met een motor die uit de 2 springt.

dus doortrekken in 1 is een don't

:^

gewoon motor kopen en in de huiskamer zetten, gaat ie lekker lang mee :Y
 
do's:

- houd je aan de max. speed.
- stop voor rood.
- zwaaien naar tegemoetkomende motorrijder.

don'ts:

- door rood rijden.
- harder dan de geldende max. speed rijden.
- wheelies trekken
- powersliden
- driften
- stoppies
- kentekenplaat verbuigen / schuin zetten
- sticker op kenteken plaat plakken

waarom heb jij in godsnaam je rijbewijs gehaalt??? -O-

:] ???
 
Tsja, dan moet je niet op een forum komen... T doel van een forum is discussies, aan jou te beslissen wie of wat je gelooft, want op een forum komen allerlei mensen he! lees maar selectief...

geloven is iets voor kerken enzo.

probleempje van dat forum discussiëren op de manier zoals jij dat aangeeft, is dat je te maken krijgt met de prof. debaters, lui die jou overtuigen dat gras rood is.

stel dat technici die echt wat weten van motoren verbaal wat minder begaafd zijn, wat dan?




zo kijk ik uit naar een motor inrij topic met een beetje olie discussie erbij.. 8-)
 
maximaal toeren draaien versneld de slijtage van de motor. het is aan jou of je dat slecht vindt. of je nu in het rood of in de begrenzer zit, dat maakt dan niet uit.

in het rood doortrekken in zijn 1 is gewoon dom. het overschakelen naar zijn twee kost meer tijd dan de snellere acceleratie oplevert. in 1 breng je hem op gang, in 2 trek je door, meestal tot over de 100km/h. 0 tot 100 in 4 seconden.
dan heb je bovendien die klap op je bak zoals part66 al aangeeft. het is niet voor niets dat je bij techniek iedere keer mensen vindt met een motor die uit de 2 springt.

dus doortrekken in 1 is een don't

Dat over die acceleratie is een poepverhaal.
In ieder geval voor mijn motor.
Verschil in acceleratie tussen de 1e en de 2e versnelling is dusdanig groot dat het flink uitmaakt hoe snel je op de 100km/h zit.
Kan me voorstellen dat dit voor bijv. een R1 anders ligt... Maar niet iedereen rijdt zown bruut monster -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan