Do's and don'ts tijdens vakantie in Duitsland (Moezel)

Voortbordurend op de vorige reactie...

Zorg dat je je aan de snelheid houdt op het moment dat je een dorp binnenrijdt... zeer vaak staat er meteen een flitspaal, op zich flitsen die meestal wel van voren maar er kan een extra controle bij zijn (en Duitsers zijn vaak verdomd goed in laseren)

In de dorpjes dus aan de snelheid, daarbuiten wordt je vaak wel met rust gelaten.
Daar heeft Lemmy toch heel anders ervaren.. :/
 
Laatst bewerkt:
Daar heeft Lemmy toch heel anders ervaren.. :/
Er staat dan ook "vaak"... helaas biedt dat geen garanties ;)

Overigens zijn tegemoetkomende motorrijders vaak zo vriendelijk een controle te melden door "rustig-aan-teken". Dat heeft mij iig al heel wat boetes gescheeld. Maar dan nog blijft er risico.
 
geen donker vriendinnetje meenemen..
Dit is van toepassing voor grote delen van duitsland B|

Nu ben ik benieuwd wat voor (negatieve) ervaringen je daarmee hebt gehad in Duitsland?

In het zuiden (Bayern) kan ik het me nog voorstellen maar rond steden als Frankfurt/Köln niet?
 
Sommige wegen daar mag je op zon en feestdagen niet rijden, er staat dan vaak een bord ergens in de berm achter een boom. Rijden op zo'n weg kost 15 euro en je kan meteen pinnen, contant accepteren ze niet. (begreep ik van collega's.)
Klopt, hadden wij ook, maar het weggetje was de moeite waard :P
De weg waar wij gepakt werden mocht je ook op zaterdag niet komen.
 
Heeft iemand nog dingen die echt de moeite waard zijn, foto punten, mooie weggetjes, restaurantjes enz???
 
Nu ben ik benieuwd wat voor (negatieve) ervaringen je daarmee hebt gehad in Duitsland?

In het zuiden (Bayern) kan ik het me nog voorstellen maar rond steden als Frankfurt/Köln niet?

in vml. oost duitsland gaat het ook niet goed. het varieerde van zeer dichtbij intmiderend staren en achtervolgen (vooral de ouderen daar) tot het bekogelen met stenen, en het zwembad niet in mogen..
 
Daar heeft Lemmy toch heel anders ervaren.. :/

Welnee, ik heb de betrokken motoragent 2 weken later nog gesproken; V.B. had gewoon van't gas af moeten gaan NA de bochtjes, dan wordt er niet moeilijk gedaan over 'incidentele' snelheidsovertredingen. Iedereen rijdt voor de fun door de eifel, maar't moet wel leuk c.q. veilig blijven. :)
 
Nog een tip: Niet naar centerparcs gaan! :X

Ff inspringen.

Was dit voor de gein omdat TS al geboekt had?? Of is er echt iets mis met de CP daaro?

Want ik ga v/d zomer ook een midweekje eifel doen, en wouden we ook in een CP gaan. Maar nog iets om op te letten dan :?
 
Dr is niets mis met CP toch, smaken verschillen nou eenmaal nietwaar?? :?
Voor ons word het toch alleen maar de uitval basis als het weer goed is, en anders kun je je op het park en in de omgeving goed vermaken nietwaar?
 
Dr is niets mis met CP toch, smaken verschillen nou eenmaal nietwaar?? :?
Voor ons word het toch alleen maar de uitval basis als het weer goed is, en anders kun je je op het park en in de omgeving goed vermaken nietwaar?
Inderdaad. :Y

Ik ga altijd in een Landal Greenpark zitten. Inderdaad als uitvalsbasis, want voor de rest is het ouden-van-dagen en jonge gezinnen. Het helpt wel dat er (tot dusverre zonder uitzondering) een goed restaurant en snackbar bij inzitten (Stadtkyll, Kröv, Saarburg).
 
Ah oké dan weet ik genoeg. We zitten nog een beetje te twijfelen namelijk tussen CP of Hotel Maas. Hotel Maas heeft geen zwembad en kleuterprogramma oid :+ maar we gaan toch maar n paar dagen, dus denk dat het maas wordt. Scheelt nogal wat centen.

Maar thnx voor de info iig, weet ik dat weer voor volgend jaar ofzo :Y
 
Ja, en je kunt de motor gewoon voor de deur parkeren ( anders hadden we ze gewoon binnen geparkeerd trouwens O-) ) ook wel handig...
 
Hallo allemaal.

Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin touren met onze motors langs de Moezel.
We hebben als basis Center Parcs geboekt (Heilbachsee), 20 km bij Cochem vandaan.

Nou is mijn vraag:

Zijn er nog verkeersregels om extra op te letten (ik denk aan op de stoep parkeren,file rijden en andere dingen die in NL eigenlijk gedoogd worden) ????

Al vast bedankt!

Wij zijn 2 jaar geleden op dit park geweest.
Tegenwoordig gaan we naar Landall, Center parks zijn wel erg veel kinderen aanwezig. Maar als je de hele dag aan het rijden bent heb je er niet veel last van. Het voordeel van zo'n park is dat je een winkeltje heb en je brood wordt elke ochtend keurig aan de deur gehangen. Daarnaast heb je gewoon beddengoed en handdoeken dus dat hoef je allemaal niet mee te nemen. Heb je natuurlijk ook allemaal in een hotel maar ik vind het altijd prettig om zelf te koken dus een huisje is dan iets prettiger. Ook heb je er meer ruimte.

Wij konden niet voor ons huisje parkeren (of we moesten 3 trapjes af), dus parkeerden we de motoren maar aan de achterkant, moesten wel even door het gras ploegen maar ging prima. Je zit lekker dicht bij de Nordschleiffe, erg leuk om heen te gaan.

Wij doen wel altijd originele uitlaten onder de motor als we naar Duitsland gaan. Zelf zijn we nooit aangehouden maar je hoort er iets teveel verhalen over dat ik het niet durf te gokken.

foto van het huisje

full
 
Laatst bewerkt:
in vml. oost duitsland gaat het ook niet goed. het varieerde van zeer dichtbij intmiderend staren en achtervolgen (vooral de ouderen daar) tot het bekogelen met stenen, en het zwembad niet in mogen..


Een beetje late reactie van mij, maar had niet verwacht dat het zo erg was...
Dat zijn toch heel vervelende dingen. Ik had trouwens meer verwacht dat het jongeren zouden zijn die zich zo zouden gedragen.

Je mag best wat vinden van een "immigranten-beleid", maar zulks gedrag is heel vies.
 
Een beetje late reactie van mij, maar had niet verwacht dat het zo erg was...
Dat zijn toch heel vervelende dingen. Ik had trouwens meer verwacht dat het jongeren zouden zijn die zich zo zouden gedragen.

Je mag best wat vinden van een "immigranten-beleid", maar zulks gedrag is heel vies.


Mwa, we zijn beiden blank dus zullen weinig problemen hebben....
 
Wij zijn 2 jaar geleden op dit park geweest.
Tegenwoordig gaan we naar Landall, Center parks zijn wel erg veel kinderen aanwezig. Maar als je de hele dag aan het rijden bent heb je er niet veel last van. Het voordeel van zo'n park is dat je een winkeltje heb en je brood wordt elke ochtend keurig aan de deur gehangen. Daarnaast heb je gewoon beddengoed en handdoeken dus dat hoef je allemaal niet mee te nemen. Heb je natuurlijk ook allemaal in een hotel maar ik vind het altijd prettig om zelf te koken dus een huisje is dan iets prettiger. Ook heb je er meer ruimte.

Wij konden niet voor ons huisje parkeren (of we moesten 3 trapjes af), dus parkeerden we de motoren maar aan de achterkant, moesten wel even door het gras ploegen maar ging prima. Je zit lekker dicht bij de Nordschleiffe, erg leuk om heen te gaan.

Wij doen wel altijd originele uitlaten onder de motor als we naar Duitsland gaan. Zelf zijn we nooit aangehouden maar je hoort er iets teveel verhalen over dat ik het niet durf te gokken.

foto van het huisje

[afbeelding]
Vorig weekend toevallig lang weekend in Heilbachsee gezeten. De motoren konden gewoon netjes voor de deur gezet worden. Wel stukje door het gras O-) .
Als je aan het rijden bent is Centerparcs prima. Als er je er een weekend moet blijven is het drama. Een klein zwembadje van nix.
 
Ben je Arier ofzo?



:+


Mensen, is een grapje he.... of word ik nu ook opgepakt?


Hey terug naar je Alp jij :+

In oostduitsland heb ik inderdaad nog een hoop Hillbilly-gemeenschappen gezien, en ik geloof dat ze daar onder het communisme ook wat minder geleerd hebben van de gevolgen van racisme dan in het westen. Mijn ervaring in het westen en noorden van Duitsland is dus eigenlijk wel positief, met de jongere generatie tenminste. Maar het is erg triest als je zoiets overkomt... '(

Don't: Duitsland is een stuk goedkoper dan Nederland, dus lekker uit eten gaan of daar kopen en niet zelf voer gaan meenemen... Maar op de motor heb je die typische NL-neiging toch niet zo snel ;)
 
[me="Mopper"]doet altijd 'Zimmer frei', motor kon altijd in een garage/onder een afdak uit het zicht staan[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan