Do's and don'ts tijdens vakantie in Duitsland (Moezel)

Martinus tussengas

MF veteraan
9 okt 2007
3.459
0
Hallo allemaal.

Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin touren met onze motors langs de Moezel.
We hebben als basis Center Parcs geboekt (Heilbachsee), 20 km bij Cochem vandaan.

Nou is mijn vraag:

Zijn er nog verkeersregels om extra op te letten (ik denk aan op de stoep parkeren,file rijden en andere dingen die in NL eigenlijk gedoogd worden) ????

Al vast bedankt!
 
Check je dempers of die legaal zijn.

Wist je waarschijnlijk al maar voor alle zekerheid...

Filerijden mag officieel niet in Dld. Stepparkeren heb ik nooit problemen mee gehad maar zorg wel dat hij niet in de weg staat, anders willen ze nog wel eens de politie/parkeerdienst bellen.
 
Net nog paar dagen vertoefd aan de Moezel, hadden nergens geen problemen mee.

Zelfs mijn oom & pa hadden geen E-keur einddempers. Gewoon normaal rijden en af
en toe de haarspeldbochtjes wat harder doorsturen. Dan heb je nergens geen problemen.

Wij tenminste nergens ondervonden! Duitsers zijn superaardige lui ;)
 
hou je in de dorpen aan je snelheid,ik heb alleen controle gezien in de dorpjes zelf.
zorg dat je geen aso geluid heb maar ik rij zelf met een open laser en heb nog nooit controle gehad,gewoon in de stad ff een versnelling hoger scheelt genoeg
 
Voortbordurend op de vorige reactie...

Zorg dat je je aan de snelheid houdt op het moment dat je een dorp binnenrijdt... zeer vaak staat er meteen een flitspaal, op zich flitsen die meestal wel van voren maar er kan een extra controle bij zijn (en Duitsers zijn vaak verdomd goed in laseren)

In de dorpjes dus aan de snelheid, daarbuiten wordt je vaak wel met rust gelaten.
 
Voortbordurend op de vorige reactie...

Zorg dat je je aan de snelheid houdt op het moment dat je een dorp binnenrijdt... zeer vaak staat er meteen een flitspaal, op zich flitsen die meestal wel van voren maar er kan een extra controle bij zijn (en Duitsers zijn vaak verdomd goed in laseren)

In de dorpjes dus aan de snelheid, daarbuiten wordt je vaak wel met rust gelaten.

Als ze dat nu ook eens zo in NL deden B|
 
Inderdaad.. :P

Ben afgelopen zondag in Duitsland geweest, in de Eifel weliswaar.. Van wat ik gezien heb zijn alleen flitspalen binnen de bebouwde kom, en degene DIE ik gezien heb flitste alleen van voren.. :]

Froop :W
 
Joepie Parcplaza... doe dan maar een echte duitse Bierstube ipv een "gemaakt" parc... maar ieder z'n ding.
 
geen donker vriendinnetje meenemen..
Dit is van toepassing voor grote delen van duitsland B|
 
Afgelopen weekend in het Sauerland geweest. Het stond er op elke hoek van de straat vol met moeilijke lui. Dempers, banden alles moet origineel zijn of een E merk hebben. Mijn broer had een bridgestone voorband en een metzeler achter, dat vonden ze niet fijn maar na een kwartier bellen wisten ze nog niet of ze er voor moesten schrijven, dus lieten ze ons gaan.

Ze willen overal aan voelen en meetlatten insteken. En dan reden wij nog keurig toen we werden aangehouden. Ze houden in het bijzonder van originele dempers en zijn allergisch voor geluid, als het ze niet bevalt kan je gewoon je motor laten staan.

dimlicht moet ook overdag aan, boete kost 10 euro. Sommige wegen daar mag je op zon en feestdagen niet rijden, er staat dan vaak een bord ergens in de berm achter een boom. Rijden op zo'n weg kost 15 euro en je kan meteen pinnen, contant accepteren ze niet. (begreep ik van collega's.
 
Ik lees hier een paar keer "niet door de file rijden" Mijn ervaring is juist dat duitsers erg veel ruimte maken voor tussendoor rijden. Ze gedragen zich een stuk aardiger dan de nederlander in deze situatie. Maar kan best zijn dat het officieel verboden is :Y
 
Afgelopen weekend in het Sauerland geweest. Het stond er op elke hoek van de straat vol met moeilijke lui. Dempers, banden alles moet origineel zijn of een E merk hebben. Mijn broer had een bridgestone voorband en een metzeler achter, dat vonden ze niet fijn maar na een kwartier bellen wisten ze nog niet of ze er voor moesten schrijven, dus lieten ze ons gaan.

Ze willen overal aan voelen en meetlatten insteken. En dan reden wij nog keurig toen we werden aangehouden. Ze houden in het bijzonder van originele dempers en zijn allergisch voor geluid, als het ze niet bevalt kan je gewoon je motor laten staan.

dimlicht moet ook overdag aan, boete kost 10 euro. Sommige wegen daar mag je op zon en feestdagen niet rijden, er staat dan vaak een bord ergens in de berm achter een boom. Rijden op zo'n weg kost 15 euro en je kan meteen pinnen, contant accepteren ze niet. (begreep ik van collega's.


Wat voor motor rij jij....
 
Ik lees hier een paar keer "niet door de file rijden" Mijn ervaring is juist dat duitsers erg veel ruimte maken voor tussendoor rijden. Ze gedragen zich een stuk aardiger dan de nederlander in deze situatie. Maar kan best zijn dat het officieel verboden is :Y
_O-

Leuk misverstand :+ In Duitsland MOET je in geval van file de ruimte tussen de 2 rijstroken vrij houden zodat daar hulpverleners (ambulance, politie, brandweer) over kunnen rijden.
 
Ben er de laatste tijd vaak genoeg geweest, ik rij met zelfbouw uitlaat, autobanden op de moto en nog veel meer incourant spul (ratbike).
nooit problemen gehad.

Ik moet wel zeggen dat het geluid redelijk beschaafd is en waarschijnlijk aan de normen voldoet (hij is stiller dan de originele)

doe gewoon een beetje normaal, dan gaat het wel goed.
 
Ben er de laatste tijd vaak genoeg geweest, ik rij met zelfbouw uitlaat, autobanden op de moto en nog veel meer incourant spul (ratbike).
nooit problemen gehad.

Ik moet wel zeggen dat het geluid redelijk beschaafd is en waarschijnlijk aan de normen voldoet (hij is stiller dan de originele)

doe gewoon een beetje normaal, dan gaat het wel goed.

Rijdt dat uberhaubt nog een beetje?? :X
 
Waar je zeker voor moet oppassen:

Don't mention the War!
full


;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan