do's en don'ts in de Eiffel

R1-ner

Die hard MF'er
8 jul 2003
679
0
Leeuwarden
Hi,

Begin volgende maand gaan mijn vrouw en ik door Luxemburg en de Eiffel toeren. Aangezien wij nog nimmer op de motor in het gebied zijn geweest ben ik benieuwd naar de do's en don'ts. Ik doel daarmee op de wegen, politie (-controles) , hotelletjes, drukte etc. De rit wordt gemaakt op een RSV Factory en we zijn van plan om elke dag in een hotel of B&B te overnachten.

Ben benieuwd naar de tips. Alvast bedankt!

R1-ner
 
http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=eiffel&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (Hier is het een en ander te vinden...)

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=eifel&condition=and&on=topictitle&topicstarter=&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (en hier...)
 
[Hier is het een en ander te vinden...[/url]

[


Dit zijn links naar voornamelijk routes en waar haal je het beste bier. Een route heb ik al en bier vind ik niet interessant. De zoekfunctie is gebruikt en daar kon ik geen antwoord vinden op mijn vragen.
 
hele belangrijke maar wel voor de hand liggende is dit: kijk goed naar de weg in de bochten. Met name op stukken waar het wat bergachtiger is moet je rekening houden met zand/grind in de bocht en da's ni fijn.


Roland
 
Let erop dat je je in de dorpen een beetje aan de snelheid houdt. Daar zijn ze over het algemeen vrij streng in.

Houdt er rekening mee dat bochten daar vaak niet zo'n mooie constante radius hebben en overzichtelijk zijn zoals hier. Kijk uit als je de bocht niet kunt overzien. Het kan zijn dat die 'om de hoek' meer gaat knijpen bijv. of dat er rommel ligt. Als je er dan op de grens ingaat, schuif je er over de grens weer uit.

Oh ja... Niet onderuit gaan. Maar das niet specifiek voor de Eifel. ;)
 
je niet laten leiden door je testosteron...en niet laten verleiden door duitsers die beter zijn dan jij..en jij denkt die wel ff in te halen :)
 
Tip op lage snelheden:
Parkeer de motor altijd met het voorwiel heuvel op. Hierdoor zal de motor niet van de jiffie afvallen. Bij wegrijden kan je de motor gebruiken of achteruit de berg afrollen. Achteruit berop duwen is vrijwel niet te doen!

Verder goed kijken in de bochten en probeer de lokale Rossi's niet bij te houden. Lekker het eigen tempo rijden.

Veel plezier!
 
In de dorpjes idd gewoon netjes aan de max snelheid houden. En hotelletjes zijn er in overvloed. Ikzelf heb nog nooit gereserveerd, als je niet in een buurt strand waar net een festival is moet het goed te doen zijn om gewoon 's avonds ergens aan te bellen en een kamertje te nemen.

Wel opletten met tanken, tankstations zijn er niet zoveel als in Nederland. En lang niet alles is open wanneer jij het nodig hebt (zondagen!). Een creditcard meenemen is ook superhandig.

Bij parkeren op een helling je motor in de 1e versnelling zetten, kan 'ie niet weghobbelen terwijl jij op een terrasje aan de cola zit.

Veel plezier alvast! :)

 
Do keep below the speed limits en je hebt geen probleem met politie-controles (ook al zouden ze er staan).

Don't drive too fast.

Drukte?
Ja, en zeker op een zonnige dag is het in heel de Eifel druk. Veel motorrijders.
Maar dat geldt overal , sinds de laatste hmmmm zeker 5 jaar al.
10 jaar geleden kon je nog redelijk rustig rijden overal, maar nu moet je toch zeker oppassen in bochten dat er niet 1 of andere gek aangescheurd komt en te veel op jouw helft van de weg aan het rijden is.

Als je niet van die drukte houdt, kan je het beste in de winter motor gaan rijden ;)

Hotels.... ik woon zodanig dicht in de buurt dat ik op 1 dag wel op en neer kan.
Volgens mij is er altijd wel een overnachting te vinden. Of het goedkoop is, is een 2de. B&B's heb ik in die regio niet veel gezien, of bedoel je de Zimmer Frei bordjes?

Veel rij plezier een prettige vakantie.
Kom weer veilig thuis.

Cheers!
 
Zorg dat je een pijp hebt met E-keur!


Uuuh, dat wou ik nou net vragen. Doen ze daar erg moeilijk over in het buitenland (en met name de Eifel)?

Ik zet sowieso de db-killer er weer in zodat ze me niet al een halve dag van te voren aan horen komen (nu maar een paar uurtjes :P )
Maar een E-keurmerk? kan 'm niet vinden (waar moet die staan eigenlijk)

Die bd-killer heeft weinig zin btw, want ER-5 moest zonodig een lawaaipijp
zonder db-killer kopen, dus ze horen ons toch wel :(



btw. zal eens opletten of ik nog meer MF-stickertje tegenkom in luxemburg of de Eifel
 
Ik heb gemerkt dat je in Duitsland aardig van de borden (voor de bochten met waarschuwingen/ pijlen e.d.) uit kunt gaan en dat ze wat dat betreft in Belgie niet weten wat ze doen ;)
En inderdaad: in de dorpjes in Duitsland goed aan de snelheid houden...
 
wat aanvullend op het al vermelde

- parkeren in heuvelachtig gebied de motor in z,n 1 op de jif
- in Duitsland is bebouwde kom 50 hou je daar ook aan doen de Duitsers zelf ook
- let op doordraaiende bochten ,rustig blijven kijken er komt vanzelf een eind aan.
- s,avonds aftanken voor de andere dag, pompen zijn niet altijd zondags open en anders niet zo vroeg
- in Duitsland zijn de wegen bijna altijd goed, wat je van Belgie niet kan zeggen .
- in herpins de motor laten rollen en later het gas er weer op

en verder veel plezier.
 
- Uitlaat moet legaal zijn
- Rij in de dorpen netjes... wordt veel gecontroleerd en bovendien is er de kans dat er anders steeds meer wegen afgesloten worden.
- Veel onoverzichtelijke bochten dus hou daar je eigen weghelft aan.

Verder gewoon veel plezier hebben, maar dat zal wel lukken want het is een heerlijk gebied :)

[me]Fastcruiser is daar de komende week ook wat aan het rondrijden :9 [/me]
 
- Uitlaat moet legaal zijn
- Rij in de dorpen netjes... wordt veel gecontroleerd en bovendien is er de kans dat er anders steeds meer wegen afgesloten worden.
- Veel onoverzichtelijke bochten dus hou daar je eigen weghelft aan.

Verder gewoon veel plezier hebben, maar dat zal wel lukken want het is een heerlijk gebied :)

[me]Fastcruiser is daar de komende week ook wat aan het rondrijden :9 [/me]

Zwaai je naar ons?
 
In het weekend van 10 en 11 juli zitten wij in de Eiffel met een toerweekend van de personeelsvereniging, voor mij ook de eerste keer. Als ik alle goeds en mois van de eiffel zo hoor heb ik er nog meer zin in.

Mark (Norah jones op de achtergrond)
 
Duitse politie controleert daar vaak NET achter het bordje 50: gas loslaten met 100km/u is dan meer dan 30km/u te hard: rijbewijs kwijt.... dus: vol in de ankers bij het bord "50".
 
Kleine Info

http://www.zdf.de/ZDFde/mediathek/0,1903,VI-2053600,00.html (KLICK)

K*t erg deprimerend filmpje moet ik zeggen. Motor met illigale uitlaat kan meteen op de aanhanger naar huis.

En wat me nog meer verbaast. Man wordt aangehouden en een Duits viswijf komt voorbij en begint te schelden dat die vent d'r gevaarlijk heeft ingehaald, krijgt ie daar een bekeuring voor :?
Dat kan toch niet, iemand zo een bekeuring aannaaien zonder dat een agent het gezien heeft :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan