dot4 bestendige slang

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Aller eerst, prettige feestdagen gewenst aan allen!

Bij een restuaratie project zoek ik een slang van circa 300 mm lengte & 6mm binnen diameter. Deze moet DOT-4 bestendig zijn want het moet een verbindingstuk vormen tussen de remvloeistofreservoir en de rempomp. Diverse slangen: pvc, brandstofslangen, etc, lossen op in de vloeistof (proef ondervindelijk achterhaald), kan iemand mij een advies verstrekken waar bestendige slangen te verkrijgen zijn??
 
Laatst bewerkt:
ff naar de dealer rijden? Ik vermoed dat die wel wat kunnen leveren, ik heb ook wel eens een stukje van 20cm bij de dealer gehaald voor mijn broertjes scooter, dit was speciaal voor remvloeistof.
 
Aller eerst, prettige feestdagen gewenst aan allen!

Bij een restuaratie project zoek ik een slang van circa 300 mm lengte & 6mm binnen diameter. Deze moet DOT-4 bestendig zijn want het moet een verbindingstuk vormen tussen de remvloeistofreservoir en de rempomp. Diverse slangen: pvc, brandstofslangen, etc, lossen op in de vloeistof (proef ondervindelijk achterhaald), kan iemand mij een advies verstrekken waar bestendige slangen te verkrijgen zijn??

Wat dacht je vaan een slang die gebruikt wordt tussen een remvloeistofreservoir (3x woordwaarde) en een remklauw?

Oftewel: een remleiding?

Ze schijnen die dingen nog op maat te maken ook!

Jij ook vast een schitterend nieuwjaar.
 
Wat dacht je vaan een slang die gebruikt wordt tussen een remvloeistofreservoir (3x woordwaarde) en een remklauw?

Oftewel: een remleiding?

Ze schijnen die dingen nog op maat te maken ook!

Jij ook vast een schitterend nieuwjaar.
Dat klopt, alleen heeft dat spul (ik ga van aftermarktet "stahlflex" leidingen uit) meestal maar een binnendiameter van 3-4mm.
Als uiterlijk van minder belang is, ik heb nog wel een gebruikte "rubberen" remslang liggen die je zo kan hebben om te proberen of deze geschikt is, wat maat betreft.
 
HDPE oftewel hogedrukpolyethyleen is geschikt voor remolie. Misschien gebruiken ze het daarom wel voor remoliereservoirs.

HDPE wordt ook wel in de pneumatiek gebruikt. PLN is een HDPE slang van Festo.

Deze heb ik in gebruik en is inderdaad remoliebestendig.
 
Wat dacht je vaan een slang die gebruikt wordt tussen een remvloeistofreservoir (3x woordwaarde) en een remklauw?

Oftewel: een remleiding?

Ze schijnen die dingen nog op maat te maken ook!

Jij ook vast een schitterend nieuwjaar.

remvloeistofreservoir -> rempomp -> remklauw

We hebben het niet over een remleiding. Bij de achterrem is het reservoir en pomp geen eenheid zoals bij de voorrem. Er staat daar dus ook geen druk op het systeem. Ik moet een aantal reacties nog onderzoeken en daarvoor alvast mijn dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan