DoubleBouble alleen voor Show??

Freez

Die hard MF'er
6 sep 2004
648
3
Deinum
Ciao Forummers,

Hierbij verklaar ik plechtig dat ik wel de zoekfunctie heb gebruikt, maar geen antwoord op mijn vraag heb gevonden. O-)

Voor mijn ZX-9B1 heeft MDI een DoubleBouble ruitje beschikbaar. Ik overweeg dit ding op m'n motor te zetten, maar alleen als het een flinke verbetering geeft voor wat betreft de rijwindlawaai op snelwegen. Voor alleen de "show" denk ik dat het eerder minder staat als beter.

Als iemand ervaring heeft met het "voor" en "na" montage van zo'n ruitje, houdt ik mij aanbevolen.

Als ook iemand een fotootje heeft van een ZX-9 met double bouble ben ik ook blij

Mny thnks
 
Proefrijden kon altijd bij MDI op vrijdag en zaterdag. Ff belletje en je weet meer. Is allemaal afhankelijk van rijderlengte, zithouding, enzovoort.
Kan je een hoop geld schelen (mij toendertijd wel).
Maar in principe zit je meer uit de wind met Doublebubble. Alleen kunnen ook de wervelingen ter hoogt van jehelm komen waardoor je helemaal gek wordt van turbulentie en herrie.

Dus: proefrijden.
 
Of het mooi is: smaken verschillen. Bij sommige motoren vind ik het prachtig staan, bij andere weer niet.

Of het functioneel is?? Dat ene bubbeltje kan net uitmaken of je met je hoofd in de turbulentie en lawaai zit of niet. Dat is o.a afhankelijk van je lengte en zithouding.

Ik denk overigens wel dat je functionaliteit boven "mooiïgheid" (weet het juiste woord niet meer) moet verkiezen. Er is niets vervelender dan constant dat gebulder en geschud aan je hoofd van die wind....

Zoals mijn voorganger al zegt: ff met MDI bellen voor een proefritje..
 
Laatst bewerkt:
Als ik ooit een nieuwe ruit nodig heb gaat er een DB-ruit op. Kan je verder achter wegkruipen als er echt gas gegeven wordt.

Maar over het lawaai gesproken, je rijdt toch wel met gehoorbescherming?
In het begin is het wel een beetje een raar gevoel maar je went er aan. Laatst was ik ze vergeten en toen viel het me pas op hoeveel lawaai de wind maakt.
 
Of het mooi is: smaken verschillen. Bij sommige motoren vind ik het prachtig staan, bij andere weer niet.

Het "smoke" schermpje dat er nu opzit, staat prachtig, dus op dat gebied geen klacht.
Of het functioneel is?? Dat ene bubbeltje kan net uitmaken of je met je hoofd in de turbulentie en lawaai zit of niet. Dat is o.a afhankelijk van je lengte en zithouding.

Ik ben nu eenmaal een lange slungel (1.92 m) maar of ik nu naar beneden duik achter het schermpje of iets met de kop omhoog, bij hogere snelheden op de snelweg blijft 't redelijk veel herrie.

Ik denk overigens wel dat je functionaliteit boven "mooiïgheid" (weet het juiste woord niet meer) moet verkiezen. Er is niets vervelender dan constant dat gebulder en geschud aan je hoofd van die wind....

Zoals mijn voorganger al zegt: ff met MDI bellen voor een proefritje..

Zo'n proefrit is misschien nog wel de bedoeling, echter MDI zit ergens onder in Brabant, en ik in Friesland. Voordat ik een dergelijke rit plan, eerst het forum der wijzen raadplegen, of het een absolute don't is of een echte aanrader.

Mercy anyway
 
Ik heb ook een DB op de CBR-gezet voor de looks maar meeral omdat ik ook aardig aan de lengte ben en behoorlijk last had van de rijwind. Sinds het monteren van het DB-ruitje heb ik daar weinig tot geen last meer van. :)
Ik zou overigens even een mailtje sturen naar motorgoedkoop.nl deze leveren voor een lagere prijs veel beter passende en mooiere MRA ruitjes dan die van MDI.
 
Ik heb een 190/60 bandje om mijn middel en kan dus net niet achter het standaard shermpje duiken van mijn 2002 blade. Na montage van een DB van Zero Gravity was dat opgelost + als je rechtop zit drukt de rijwind tegen de voorkant van mijn helm i.p.v. de onderkant... Het heeft dus wel nut. Pas op voor de Zero Garvity DB's, deze kunnen onder invloed van fel zonlicht op je dashboard inbranden...
 
Ik kan nou niet zeggen, dat het het lawaai doet verminderen. Maar ik heb altijd mijn oordoppies in. Van wervelingen heb ik nagenoeg geen last. Maar ik vind het wel mooier staan, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak *D

full


greetzzz.
 
Ik heb het ook ZX9r alleen het C model (1998-1999) en ook altijd gereden met Double Bubble.
Sinds kort rijd ik daar niet meer mee, en ik moet zeggen dat ik veel meer last heb van de wind en dergelijke. En dan heb ik het gewoon over normale snelheden.

Na de winter komt er gewoon weer eentje op, kan niet zonder dat ding.

Maar wat ikzelf wel minder mooi vind is dat de DB bij jou motor erg groot overkomt.Dit omdat hij op de kuip geschroefd is en niet zoals bij Tazzz eronder.
Maar dat is natuurlijk smaak.

Bij MDI kun je zelfs even proefrijden met zo´n ruitje om te kijken of het wat is ;)
 
Ik heb zelf minder last van de wind.
Heb hem zelf aangeschaft omdat ik anders
de tellers niet kon lezen (ben te lang).
Ben ook een beetje rond aan het kijken geweest
en een ruitje van MRA is wel mooier afgewerkt
dan een van MDI. MRA heeft de sticker onder
al opzitten zodat je de kabels niet ziet lopen.
 
Ik heb een DB op mijn RF gezet, eerlijk ik deed het enkel voor de looks. Echter het comfort is ook veel verbeterd. Mijn hoofd zit minder in de wind en turbulentie en toch heb ik voldoende druk op mijn schouders om mijn polsen te ontlasten.

Echter zoals hierboven vermeld, elke moto is anders, iedere berijder is anders en smaken verschillen.
 
nou, ik had een zx6r uit 2001. was een super fijne fiets, ben er zelfs 2x mee naar Turkije mee gereden! de eertse x was zonder DB en de tweede x was het MET DB. de eerste x had ik vrijwel nergens last van maar ja op den duur wil je wat aan je fiets doen en dan ga je eens denken andere demper, knipperlichtjes en een DB. koop zoiets NOOIT op de beurs als je niet weet hoe zoiets rijdt!! ik heb opzich een gem. lengte ->1.85m. maar de 2e rit naar Turkije was echt een heel stuk minder prettig. wind geruis was meer geworden (had wel oordopjes in maar ja, je rijdt ook wel eens zonder oordopjes als je korte afstanden moet) en mijn hoofd zat midden in de turbilentie. WAT IS DAT VERROT RIJDEN!!! je krijgt vet last van je nek en je hoofd gaat van links naar rechts.

maar op een zx6r 2001 ziet er een DB echt wel geil uit!!
 
Bij mij helpt het zeker omdat ik vrij lang ben zit ik net meer uit de wind, had bij mijn orginele ruitje last van extra ruis in mijn helm. :]
 
zo ziet het er uit op mijn motor. Ook een ZX-6R. Werkt prima, bij hogere snelheden zit je fijn uit de wind. Dit is over het algemeen erg prettig maar vooral als je eens een keer een lange autoweg rit moet maken is het een aanrader.

Gr. Rick

full
 
zo ziet het er uit op mijn motor. Ook een ZX-6R. Werkt prima, bij hogere snelheden zit je fijn uit de wind. Dit is over het algemeen erg prettig maar vooral als je eens een keer een lange autoweg rit moet maken is het een aanrader.

Gr. Rick

(Afbeelding)

is dat kawagroen of een soort geel-groen?

ziet er wel mooi uit die verbouwing
 
Ik heb een DoubleBubble (smoke) van MRA op mijn ZX6R zitten. Naast dat ik het er dus erg mooi uit vind zien heeft het zonder meer een praktische functie op mijn fiets. Voornamelijk bij snelweg gebruik een betere windbescherming. :)
 
Had op m'n CBR 600 FS een Fabbri db scherm geïnstalleerd en had nog meer last van windgeruis... De rijwind kwam op de bovenkant van mijn helm terecht waardoor mijn hoofd een 'knikkende' beweging maakte...

Toen ik m'n Gixxer 600 kocht heb ik een db scherm van MRA geïnstalleerd en wonder boven wonder was dit een serieuze verbetering...


Mijn advies... Testen!!

Greetz

Ps ben 1m88
 
Terug
Bovenaan Onderaan