Dovebid bij Safe

Little Robbe

Rookie
17 dec 2001
4
0
Gegroet mede motorrijders.
Hierbij enige opheldering omtrent de aanwezigheid van dovebid bij safe.
Aangezien ik al enige keren voor dovebid aan het werk ben geweest om te assisteren bij een veiling kan ik jullie hier wel wat over vertellen.
Mocht de curator besluiten om over te gaan tot een veiling van de goederen kan ik jullie mededelen dat je als particulier toch zeer veel geld op je rekening moet hebben staan, bijna alles wordt namelijk verkocht als kavel, dat wil zeggen dat meerdere goederen bij elkaar worden gevoegd en als 1 koop de deur uitgaan. Let wel jou bod op de goederen word vermeerdert met 19% btw en 16% veilingkosten.
Wat betreft de motoren die zullen hoogstwaarschijnlijk per stuk worden verkocht ook hier geldt weer dat die voor de hoogste bieder is en ook daar komt dus weer die 19% btw en 16% veilingkosten overheen maar zover is het nog niet.
Momenteel is dovebid bezig met alles te inventariseren, er wordt dus gekeken naar de schulden die ze hebben, de inboedel die nog bij safe staat en in de handels voorraad staat, dan word er nog gekeken wat er in backorder staat. Dat laatste is aan de curator om te beslissen of dat nog wordt afgewerkt.
Voor alle anderen die hun motor er voor stalling hebben staan of een beurt wordt het pas vervelend als de abn-amro een grondbeslag gaat leggen, dan moet je namelijk via de rechter aantonen dat de desbetreffende motor aan jou toebehoort en het lijkt mij wel dat iedereen weet hoelang ze daar in nederland voor nodig hebben, ofterwijl op een dergelijk moment ben je dus niet SAFE genaaid.
Mocht safe toch gewoon falliet gaan dan is er voor iedereen die zijn motor reeds heeft ingeruild en zijn kenteken heeft overlaten schrijven naar safe gewoon van alles af.
bedenk wel eerst komt namelijk de fiscus, dan de bank, dan de toeleveranciers en dan pas de particulier.
Nou ik hoop dat jullie hiert wat aan hebben en ik hoop niet dat ik de droom van sommigen de grond in heb gestampt wat betreft het goedkoop kopen van kleding en dergelijke.
Voor alle particuliere gedupeerden rest mij nog slechts te zeggen: sterkte en laat de curator wekelijks weten dat je nog steeds schuldeiser bent bij safe( kan die man nooit zeggen dat die vergeten is) :]
 
little rob: dus mensen die hun motor reeds hebben overgeschreven zijn hun centen kwijt bij eventueel faillisement? ;( Balen :(

Btw, als de motoren per stuk worden verkocht, moet de prijs zwaar onder de normale prijs zijn. Namelijk dealers gaan ZEKER niet meer dan de normale inkoopprijs geven, waarschijnlijk zelfs minder omdat het toch eenmaal faillisement is.
Als ik dan logisch denk beredeneer ik dat je er als particulier een motor aan inkoopprijs + BTW kan kopen..

Maar aangezien ik vast wat simpel redeneer ga jij me effe uitleggen waar\'k fout zit :)
 
Als ik dan logisch denk beredeneer ik dat je er als particulier een motor aan inkoopprijs + BTW kan kopen..

Betekent dit dan ook dat iemand met een eigen zaak, die verder niks met motoren te maken heeft, ook de motor zonder BTW kan kopen?
 
Betekent dit dan ook dat iemand met een eigen zaak, die verder niks met motoren te maken heeft, ook de motor zonder BTW kan kopen?

Nopes, hetgeen je aftrekt moet verband houden met je zaak dan. Loodgieter kan bijvoorbeeld factuur voor sanitaire materialen inbrengen, maar als de bakker een bad laat plaatsen zal hij toch echt de btw daarop moeten betalen.
 
Ik denk niet dat er nog zoveel te halen valt bij Safe
Aangezien de nieuwe motoren door de leverancier beschikbaar worden gesteld voor de verkoop
De dealer betaald er maar een klein bedrag voor om ze in de showroom te krijgen, als ze verkocht zijn betalen ze een gedeelte aan de leverancier en de rest is winst
Het komt er dus op neer dat de nieuwe motoren niet van Safe zelf zijn, en dus door Honda/Yamaha/Kawasaki enz. weer opgehaald worden.
Aangezien de curator alles liever in 1 keer verkoopt (ivm kosten veiling enz.) zal hij waarschijnlijk een laag bod van een opkoper accepteren dan is hij in 1 keer alles kwijt

Dus helaas voor de mensen die nog hoop hadden (je kunt alleen mazzel hebben dat de opkopers het nu niet aandurven ivm einde motor seizoen)
 
Lijkt me alleen interessant voor handelaren, niet voor de kleine particulier. Of je moet bulken van het geld, maar daar ga ik gemakshalve maar niet vanuit.
 
Waarom gaat dit gewoon niet lekker verder in de Safe topic...?

Omdat ik geen topics kan mergen en een beetje traag ben met sluiten :)
Maar ik zie niemand mijn redenering van boven weerleggen. Waarom zou dat niet aantrekkelijk zijn voor partikulieren?!
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik binnenkort een nieuwe motor ga kopen kan ik geen voordeel halen uit het fallisament van Safe ?
 
Omdat ik geen topics kan mergen en een beetje traag ben met sluiten :)
Maar ik zie niemand mijn redenering van boven weerleggen. Waarom zou dat niet aantrekkelijk zijn voor partikulieren?!

kan wel aantrekkelijk zijn maar je krijgt waarschijnlijk de kans niet om een bod te doen aangezien waarschijnlijk een opkoper alles koopt

als er geen opkoper komt dan heb je waarschijnlijk gelijk en maak je inderdaad kans dat je een motor voor weinig in handen krijgt
 
kan wel aantrekkelijk zijn maar je krijgt waarschijnlijk de kans niet om een bod te doen aangezien waarschijnlijk een opkoper alles koopt

als er geen opkoper komt dan heb je waarschijnlijk gelijk en maak je inderdaad kans dat je een motor voor weinig in handen krijgt


Op maandag 17 december 2001 21:35 schreef Little Robbe het volgende:
Wat betreft de motoren die zullen hoogstwaarschijnlijk per stuk worden verkocht ook hier geldt weer dat die voor de hoogste bieder is en ook daar komt dus weer die 19% btw en 16% veilingkosten overheen maar zover is het nog niet.

Daar lees ik toch echt dat die fietsen meestal per stuk verkocht worden.
btw, zelfs met iemand die ze allemaal opkoopt, zolang ze per stuk worden ingezet heb je als particulier goeie kan op goedkope fiets volgens mij:

Logischer wijze worden die fietsen daar voor MINDER dan de normale aankoopprijs voor dealers verkocht.
Als particulier een fiets aan dealerAANkoopprijzen kunnen kopen lijkt me toch al een erg goeie deal niet?

Beetje goeie currator zal (ALS er openbare verkoop komt!) de motoren zeker per stuk verkopen. Brengr namelijk meer op dan 1 groot lot waar altijd wel modellen tussen zitten die men eigenlijk niet wil en dus veel minder waard zijn.
 
Laatst bewerkt:
Aan iedereen.
Even ter verduidelijking.
Het is waar dat Honda en Yamaha enz de motoren leveren tegen een kliene aanbetaling van de dealer, dat neemt niet weg dat ze bij safe in de handelsvoorraad staan en dat ze op een dergelijk moment voor de wet niet meer van de leverancier zijn.
Verder kan het zijn dat een curator de motoren op een minium prijs vastzet, dat wil zeggen dat er dan al een bod op de voorraad of afzonderlijke motor is gedaan door een handelaar of dealer, in dat geval gaat de curator dus proberen of er niet meer uit te alen valt via de veiling. Mocht dit niet lukken dan gaat alsnog alles naar die desbetreffende handelaar of dealer.
Ook schijnt men even te vergeten dat als je geboden hebt en hij word aan jou toegewezen dat je ook nog 16% veilingkosten over je geboden prijs moet betalen.
Op een bod van bijv. F 10.000 komt hier toch even F 3500,- bij overheen.
 
Op dinsdag 18 december 2001 22:45 schreef
Ook schijnt men even te vergeten dat als je geboden hebt en hij word aan jou toegewezen dat je ook nog 16% veilingkosten over je geboden prijs moet betalen.
Op een bod van bijv. F 10.000 komt hier toch even F 3500,- bij overheen.


??? 16% van 10000 lijkt me niet Fl 3500,- maar eerder Fl 1600,- :9

EDIT: De som klopt wel aangezien de FL 10000,- EXCL is
 
Laatst bewerkt:
Jongens, denk even na, lees alle reactie\'s

10.000 plus 16% veilingkosten plus 19% btw is 3500,-

Beide gaan over de 10.000,- dus 1600,- plus 1900,- is 3500,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan