Downtime gehad door fileserver

Pierre

Developer
6 sep 2005
4.957
0
Friesland
Op donderdag 5 november waren we 's morgens een paar uur offline, en vanmorgen was het weer zover. De oorzaak is de fileserver die beide keren tijdens het dagelijkse backuppen er mee ophoud. Alle servers zijn afhankelijk van de fileserver, waardoor plotseling niks meer bereikbaar is.

We zijn op zoek naar een permanente oplossing, tot die tijd is het hopen dat het niet weer voorkomt.

De MF Crew
 
full



doet het weer
 
mijn leven gaat weer verder...ik was al bijna bang dat ik irl (in real life) naar buiten moest en misschien zelfs moest motorrijden :O :O



:+
 
vandaag probleem gehad/heb met op opvragen.
als ik Motor-Forum gebruik krijg ik de melding
Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar.

Het Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar in verband met technische problemen.


als ik dan vervolgens Motor-Forum toepas dan is er probleem en ben ik ook gewoon direct ingelogt.
 
vandaag probleem gehad/heb met op opvragen.
als ik Motor-Forum gebruik krijg ik de melding
Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar.

Het Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar in verband met technische problemen.


als ik dan vervolgens Motor-Forum toepas dan is er probleem en ben ik ook gewoon direct ingelogt.
Misschien zit de 'downpagina' nog in je cache ofzo? Probeer eens CTRL+F5 op de pagina die niet werkt? Ik had het zelf vanochtend precies andersom. De startpagina deed het, maar klikte ik door kreeg ik de downpagina. Na een CTRL+F5 deed ook de startpagina het niet meer :+

Okee okee, technisch gesproken deed de startpagina het ook niet ;)
 
Laatst bewerkt:
backuppen? waar is dat nou voor nodig! gewoon uitzetten die cron :+
 
Permanente oplossing: geen backups meer maken, backups zijn voor mietjes! :+

[me="Asteroid9"]zit zelf in de ICT en roept dat regelmatig om de verbaasde gezichten om me heen te kunnen bestuderen....[/me] :P
 
Afhankelijk van de gebruikte apparatuur zijn tape-backups inderdaad technisch niet per se nodig meer. Disk to disk backups, incremental forever, en spiegelen naar een tweede lokatie is in principe genoeg. Kost een bak geld, maar dan heb je ook wat...
 
Er staat nergens dat het een tape backup was, een vastlopende server kan ook met een disk-based oplossing gewoon gebeuren... ;)

Hangt vaak samen met IO-load en een hardware/driver combinatie.

Genoeg tech talk voor mij op dit forum! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan