Downtime wegens onderhoud

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Beste MF'ers,

MF gaat verhuizen naar andere servers. De meeste data is al gekopieerd maar om niks te missen zal MF een tijdje niet bereikbaar zijn.
Als MF down is zal de laatste data (foto's voornamelijk) naar de nieuwe servers verhuizen. Dat is zo klaar.

Wat langer gaat duren is de database. De MF database is 25GB groot (28 miljoen berichten nemen wat ruimte in beslag...) en deze zal geëxporteerd en geïmporteerd moeten worden.
Dat gaat wel een aantal uren duren (een meer precieze tijdsduur komt nog). ongeveer 90 minuten duren.

Als alles meezit is het de bedoeling om morgen om 13:00 te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Ruud en team, is het nou niet beter om eens de verkoop topics door te nemen en alles wat niet meer courant is te dumpen?
Scheelt al een hoop data lijkt me.
 
Het gene wat de meeste ruimte in beslag neemt (in verkooptopics) zijn de foto's. Dat is het probleem niet echt, die zijn voor 99,8% al gekopieerd.
Het probleem is de database, dat moet in één keer.
 
MySQL? Gewoon de nieuwe slave maken van de oude. Wachten tot 'ie "bij" is en dan in een paar minuten over. Maar hey, wie ben ik. ;)
 
Het opzetten van een slave DB server (op afstand) is mij te bewerkelijk. De nieuwe DB server is lekker snel, het importeren duurt nog geen 90 minuten.
Daarom ga ik voor de bewezen manier die zeker weten werkt.
 
apart, op mobiel werkt MF niet meer (krijg geen verbinding) en op laptop weer wel.
Alleen www.motor-forum.nl doet het niet, maar zedra je zoekt op google en je pakt de link van bijvoorbeeld "naked bikes" werkt het wel.
 
Misschien even je cache legen? Met verschillende browsers geen problemen hier op de laptop (en telefoon).
 
Terug
Bovenaan Onderaan