Downtime

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Beste bezoekers,

Zoals je allicht gemerkt hebt heeft het forum lange tijd op z'n gat gelegen.

Het probleem deed zich gister-avond rond 01:00 al voor, en is pas rond 16:00 opgelost.

Volgens onze provider trok onze site hun database-server plat.
Toen we de database van hun server naar onze eigen server wilde zetten, hadden we ineens geen toegang meer. wat bleek, 2Fast had de verbinding verbroken omdat er nog steeds heel veel verbindingen open stonden naar hun server, die het daardoor (alweer) moeilijk had.

De uiteindelijke import heeft heel lang geduurd, mede omdat de forum-database inmiddels uit ruim 5.000.000 records bestaat.

De database draait nu dus op onze eigen server.
We gaan in de gaten houden hoe de server hiermee omgaat, en HGM gaat kijken hoe het heeft kunnen gebeuren dat de scripts zoveel verbindingen open hebben getrokken.
(Dit kan te maken hebben met het beta-forum, wat we nu aan het testen zijn.)

Maar goed, de zaak draait weer. Nu kijken of de server de extra load van de database aankan.

Hierbij wil ik HGM wederom bedanken voor al zijn harde werk!
 
Jonge jonge, en ik dan? HE, ik zit hier maar een beetje niks te doen?!!!!! Geen MF, MAN, weet je wat er gebeurt met me......


:+ (hijs fijn)
 
Het was weer de wet van euh..Murphy geloof ik :)

Alles ging tegelijk fout...vandaar dat het zo lang duurde...
 
16 uur om het systeem te restoren. dat is geen geslaagde actie zou ik zeggen! ;)

Is dat een fulltime baan; het MF beheren?
 
Op zo'n dag merk ik weer hoeveel tijd ik eigenlijk op het MF zit.

Blij dat het geheel weer on-line is.
 
Helaas

Maar ik moet jullie wel een pluim geven voor de leuke teksten die ons bezig hielden hehehe
 
Terug
Bovenaan Onderaan