dr 350 VS 350 lc4

Mongoose

MF'er
18 apr 2006
61
0
Amersfoort
hallo allemaal

ik ben erg hard bezig met mijn rijbewijs en zit al heel lang te twijfelen tussen de ktm en suzuki ik ben wel weg van de suzuki maar weet niet of dit zo een super keuze is tegenover de ktm deze is compleet lc en de suzuki is olie gekoeld wat is beter? en hebben jullie zelf ervaring met deze bikes?

laat maar weten

bedankt groeten robin
 
Laat een LC4 350 KTM aub maar staan, niet zo betrouwbaar (uit ervaring).
DR 350 schijnt een betrouwbare motor te zijn naar wat ik zo her en der gelezen/gehoord heb.

Voor Off road is het rijwielgedeelte van de KTM (veerring ed) wel wat beter maar dat blok !!
Alhoewel de KTM ook niet alles is in het terrein.
Dan nog de onderdelen die PEPERDUUR zijn.

Als je begint met een low budget ga dan voor de Suz.
 
een dr 350 gaat niet stuk
vering is idd wat minder, maar met wat knutselwerk past er voor en achter RM250 vering in. WP heeft ook een set voor de orig poten.

als je vragen hebt, ik weet er wel ea vanaf, heb er 2jaar met gereden als SM, ongeveer een 40.000km met gereden, enkel olie gewisselt+ regelmatig bijvullen, wat niet gek is voor een 350cc 1pitter die word verkracht op straat...

blokje had al 35.000km trouwens...
 
heb zelf een dr350 gehad en was er zeer tevreden over, het zijn in ieder geval erg degelijke machines en bovendien kun je er zowel op verhard als onverhard goed mee uit de voeten.Heb er eigenlijk nog wel spijt van dat ik hem weg gedaan heb.
 
aha, aha de ktm is wat minder kwa blok gedeelte dus, ja ben wel opzoek naar een machine die niet snel kaput gaat dus word dan wel voor de suzuki ik hoor meerdere dingen over de vering dat deze te zacht is maar als je dr idd een rm vork en achterbrug voor kan regelen is beter :)

ben cker van plan om hem om te bouwen naar sm alleen heb ik totaal geen ervaring met olie koeling.... is dat zoveel fragieler dan liquid cooled..??
 
Kaj dr350 rijd wel leuk enz, beetje brakke veering en remmen voor weg gebruik.
Verder wel lekker betrouwbaar en zuipt niet veel, stuurt wel lekker enzo.
ALs beginnersmotor gewoon doen, en dan later maar eens naar een ktm gaan zoeken als je zat bent :)

En meeste oudere 1pitters zijn luchtgekoeld, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken., Vind het persoonlijk nog wat mooier(stylvoller) ook nog.
Als je zelf beetje handig bent, kan je er wat leuke onderdelen inproppen en heb je leuke beginnersmoto...
 
Laatst bewerkt:
Het is maar net waar je ervaring mee hebt, ik heb zelf een ktm lc4 350 die ik wel mooier en moderner vind ogen dan een suzuki. Daarnaast als je je aan de onderhoudsvoorschriften houd een betrouwbare machine die van mij heeft mij werkelijk nog nooit ergens laten staan. Enkel de koppeligsplaten waren versleten tijdje terug, nieuwe platen erin en alles klaar. Daarnaast staan de laatste tijd er nogal wat van die ktm 350's te koop op marktplaats.

even spammen

ktm0100ep.jpg

IMG_0280.jpg
 
Mooie KTM heb je hannes.
Waar koop jij onderdelen voor je motorfiets? En tot in hoeverre zijn er onderdelen beschikbaar?
Hiermee bedoel ik zijn er alleen nog filtertjes en pakkingen te koop voor deze motor of is de rest ook nog nieuw te krijgen?
 
Daarnaast als je je aan de onderhoudsvoorschriften houd een betrouwbare machine die van mij heeft mij werkelijk nog nooit ergens laten staan.
Maarre, hoeveel kms heb je gemaakt met het ding ?
Bedoel, dat iets niet kapot gaat in 1000km lijkt me wel redelijk om te verwachten (bepaalde XR600 daar gelaten :+ )
 
Ja dat is ook weer zo, met die paar duizend die ik per jaar maak zal er ook weer niet zoveel kapot gaan :P maja als je km's wil vreten heb je zo'n oerdegelijk nx nodig die je zonder onderhoud kan blijven rijden. (raar toch dat ze in die verre vieze landen dan niet allemaal nx rijden :9 )

en de onderdelen zijn btw nog prima te krijgen, filters en pakkingen zoiezo. Heb koppelingsplaten toen ook nog gekocht en een zijstandaard opzich wel prima te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan