DR 600 1989

archy

MF'er
23 okt 2002
101
0
zaandijk
Hallo allemaal, ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een suzuki DR 600 dakar uit 1989. Ik heb hem vandaag opgehaald uit de buurt van oldenzaal. Aangezi en ik zelf in Zaandijk woon had ik dus na een treinrit van slechts 3 uur! een aardig ritje op de motor terug. Echter......na een kilometer of 40 zo rond de 140 km/u gereden te hebben begon er langzaam een vreemd bijgeluid te ontstaan. Het beetje op een geluid alsof in de eerste bocht vanaf de cylinder een gaatje zit. Ook begon het toerental langzaam terug te lopen. Als ik dan een versnelling terugschakelde trok ie wel weer bij en dan weer in zn 6 begon het weer. Ik ben toen even gestopt bij een benzine pomp en kreeg hem toen niet meer aan de praat. Na een klein half uurtje starten heb ik de rest van de weg vervolgd en ben niet boven de 120 km/u gekomen. Geen enkel probleem, ik kon gewoon doorrijden. Alleen als ik ging inhalen en boven de 130 kwam kwam het geluid weer terug en begon dus ook het toerental weer terug te lopen.
Heeft iemand mischien een idee waar ik dit moet zoeken? Ik heb niets geks aan de motor gezien behalve een lichte olielekkage aan de schakelzijde. Waarschijnlijk de pakking van dit blokdeel. Alvast bedankt voor de moeite, Archy
 
Gefeliciteerd met je aankoop (hoop ik voor je), een DR600 is ook niet echt gemaakt voor snelweg gebruik natuurlijk..........hoeveel kilometer heeft hij gelopen?............hoe is de compressie?
Kan van alles zijn.
 
heej gefeliciteerd! enne best goed dat ie over de snelweg terug is gekomen
heb zelf een DR 650 en 't zijn onwijs leuke dingen!
hoeveel km's heeft ie dan? en heeft ie crossbanden eronder of all-roads?
Volgens mij heeft ie het niet zo op de snelweg ;) zal wel een kleinigheidje zijn, anders had je wel stilgestaan aan de kant van de snelweg, en dat is hetzelfde met het slecht starten als ie warm is, doe de mijne ook, zelfs de ene keer nog slechter dan de andere keer! je moet het net ff weten, geen gas bijgeven of een beetje etc
veel plezier ermee! enne

fotooowwww!!
 
Haai, thnx voor de replies. Uhhh, hij heeft 40000 km op de klok nu, en ik denk, moet nog even goed gaan kijken dat het spruitstuk goed is. Ik denk ook dat er een nieuwe accu in moet. Efin ik moet hem eerst maar eens onder handen nemen en goed schoonmaken
 
Ik ben helemaal gelukkig. De machine goed schoongemaakt. Blok geflusht, verse olie en oliefilter. Alles lekker gesmeerd, nieuwe bougies. Heb nu ook een beetje het starten onder de knie. Wat een heerlijk ding. Ik denk wel dat ik mn rijstijl een beetje moet anpassen. Mijn laatste motor was een hayabusa met slecht 172 pk op het achterwiel. Maar het gevoel van een off the road is toch ook niet te verslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan