dr 650 sm

kruloe

MF'er
25 okt 2004
31
0
zoetermeer
ben benieuwd wie er allemaal een dr650sm heeft
en wat er aan veranderd is misschien kunnen we wat ideeen uitwisselen
greetz maui
 
ik heb er 1 gehad

im0001941dp.jpg

im0001928nn.jpg


Zaten 17" acront velgen op, 320mm schijf, Laser uitlaat, K&N filter, wat acerbis plastic, renthal stuurtje enz

Vond het een veel te zware, en ook niet echt krachtige motor
Is overigens geexporteerd naar finland :)
 
Vond het een veel te zware, en ook niet echt krachtige motor

:^

Voor SM werk is een DR 650 IMHO gewoon veels te zwaar, en niet genoeg power uit te halen, helaas.... Moet wel zeggen dat ik met mijn DR (origineel) graag op pad ben en er 17"onder wil hangen, maar een échte SM worden doet het nooit....vind ik dan...
 
:^

Voor SM werk is een DR 650 IMHO gewoon veels te zwaar, en niet genoeg power uit te halen, helaas.... Moet wel zeggen dat ik met mijn DR (origineel) graag op pad ben en er 17"onder wil hangen, maar een échte SM worden doet het nooit....vind ik dan...

:o :P

Kracht vond ik idd ook tegenvallen, ookal niet veel ervaring met andere motoren.
Ik vind DR niet in kracht uitblinken.
 
De DR--> wheelie trekken in zij 1e gang, oké
wheelie trekken in zijn 2e gang, vergeet het maar, met de koppeling een paar cm van de grond te krijgen...


Met een KTM 620 van een maatje

in de eerste vernelling---> tuurlijk
2e vernelling, (puur op het gas), geen probleem
3e met de koppeling...hoppa
Heb er overigens maar 500 mtr mee gereden ofzo, maar verschil was direct duidelijk...

Daarbij komt nog eens het verschil in handelbaarheid, die DR is superlog, KTM vond ik tig keer lichter (weet niet wat die weegt, 125-135 kg?), gooi je zo tussen je benen heen en weer. Als ik dat bij mn Dr'etje probeer ga ik zelf onderuit...

Ik ben eruit....volgende wordt een KTM of een Huskie (ofzoiets...)
Als je een echte SM wilt vrees ik dat je of de nieuwere generatie Suzuki of een ander merk moet kopen...
 
Zal iuk die er van mij ook maar ff bijplakken...zijn toch al zo weinig DR's hier op het forum, is wel geen SM, maargoed, is een DR...


Inmiddels zitten er een paar andere handguards op en een andere knalpot... zal wel es een nieuw piccie maken...

full
 
neeheeeee :)

ja het zou kunnen...maar zijn lui die zich hier makkelijk uit kunnen redden :) btw...wie slaat er nou achterover met een dikke zware viertakt 1cilinder :)
 
De DR--> wheelie trekken in zij 1e gang, oké
wheelie trekken in zijn 2e gang, vergeet het maar, met de koppeling een paar cm van de grond te krijgen...

Ligt er denk ik ook net aan hoe je rijd. Een GSX600F wil bijv. ook niet zo op het achterwiel.
Maar probeer met je DR650 eens bijv. in z'n 3 te rijden en als je dan op 3/4 gas zit, gas los, terug naar 2e versnelling en het gas er vol op, dan moet ie toch zeker wel omhoog komen. Anders moet je maar gaan leven op droog brood en water.

Dat een KTM620 zo omhoog komt is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Het is knapper om een wheelie te maken met moeite dan er helemaal geen moeite voor te hoeven doen. Zelfde geldt voor hard rijden.
 
vind het wel relaxt als hij makkelijk omhoog komt, vooral bij het uitkomen van de bochten, dat zal je met een dr niet zo snel meemaken, en dan heb ik het hiet niet over snelle tijden neerzetten maar meer fun......
 
Ligt er denk ik ook net aan hoe je rijd. Een GSX600F wil bijv. ook niet zo op het achterwiel.
Maar probeer met je DR650 eens bijv. in z'n 3 te rijden en als je dan op 3/4 gas zit, gas los, terug naar 2e versnelling en het gas er vol op, dan moet ie toch zeker wel omhoog komen. Anders moet je maar gaan leven op droog brood en water.

Ik ga oefenen... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan