D'r zit een tok in m'n blok

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Als ik rijd, dan klopt er iets in het blok. Het is vooral tijdens optrekken, en dan in z'n één en twee.
Tijdens het "normale" }) rijden is tie d'r ook, maar niet zo duidelijk voelbaar. Dat zal wel komen door de andere extra trillingen enzo.

Als ik de koppeling intrek, dan houd het op. Het voelt aan alsof het kloppen zich aan de linkerkant voordoet.

Kan dit de beruchte kettingspanner zijn?? :? Rara, wie doet een gok...

Alvast bedankt...
 
een tok in je blok?dan zou ik maar heel snel mee naar de motorboer gaan en er niet teveel meer mee rondblazen.
de groeten van dock zonder tok in zijn blok.
 
een tok in je blok?dan zou ik maar heel snel mee naar de motorboer gaan en er niet teveel meer mee rondblazen.
de groeten van dock zonder tok in zijn blok.

Hij is net voor een grote beurt geweest (ca 1500km geleden), dan zou je toch wel verwachten dat ze de boel goed nakijken toch???

enne idd. de ketting is niet alles meer. Nog anderhalve week moet ie het volhouden +/- 1200km. Dan heb ik vakantie en gooi ik d'r een nieuwe op.

Ga hem staks eens schoonmaken. Zien of dat helpt
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel iets met je koppeling zijn, want het geluid verdwijnt als je de koppeling intrekt.

Zitten je koppelingsplaten ook links?

Inderdaad niet te lang mee blijven rijden en meteen melden aan de dealer.
 
Als je motor veel herrie tijdens het optrekken dan is het 9 van de 10 keer je ketting!

En staar je niet dood op je dealer dat zijn ook maar mensen!

En je ketting schoon maken heeft nu niet zo veel zin meer als i al versleten is en ik zal hem maar gauw vernieuwen want je voorste tandwielas lager vind dit niet zo leuk dat gebonk op het lager. *D
 
Ik denk idd dat het de ketting is. D'r zitten een paar schakels tussen die niet helemaal lekker meer zijn. Als ik het wiel draai, dan zijn d'r een paar die als het ware op de tand schieten. De tanden zijn ook niet echt mooi meer te noemen....

Bel morgen vroeg even naar de dealer. kunnen ze een nieuwe ketting + tandwielen bestellen (prijs + montage ca €225 is dit normaal???)

....dan hebben ze hem vrijdag en kunnen ze hem zaterdag monteren
 
ik heb laatst bij mijn f2 een nieuwe kettingset laten monteren had hetzelfde probleem als dat van jou.

ik was 190 euro kwijt inclusief montage(motoport almere)

Het is inderdaad de ketting. ik heb hem gisteravond helemaal schoon gemaakt zodat ie weer wat soepel was. Het heeft geholpen, de tok was weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan