DR500s loopt slecht

marco-arts

Rookie
17 mei 2002
2
0
wijchen
Betreft: Suzuki DR500s uit 1982, onlangs aangeschaft.
Voordat ik deze machine helemaal opknap, wil ik de motor eerst goed 'lopend' maken.
Er zaten wat interne draadbreuken in de bekabeling, waaronder de draad vanaf de CDI-unit naar de bobine.
Dit heb ik hersteld en het is gelukt de motor aan de praat te krijgen, hij loopt mooi stationair maar als ik veel gas geef, slaat de motor af. Het lijkt (klinkt) of de motor 'verzopen' wordt.
Als ik een klein beetje gas geef, gaat het toerental iets omhoog, maar bij teveel gas, loopt ie
steeds onregelmatiger en knalt de uitlaat soms.
De carburateur heb ik al schoongemaakt, en deze werkt volgens mij goed, de naald en gasklep bewegen.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken om de motor goed te laten lopen? (De bougie is nieuw)
Kan het liggen aan de afstelling van de onstekingsspoelen? (en waar zitten deze?)
Waarvoor dient het kleine hendeltje aan de linkerkant van het stuur?
Weet iemand een goed adres voor imitatie- of gebruikte onderdelen?
 
Waarvoor dient het kleine hendeltje aan de linkerkant van het stuur?

Als dit de choke is en die staat open zou ik het daar eens in zoeken, oftewel: hendeltje dicht zetten.

Kan ook zijn om de kleppen te lichten, zit er bij crossers nog wel eens op. Dan gebruik je he tom de compressie af te laten, zodat je de kickstarter goed kunt zetten (geloof ik).
 
Betreft: Suzuki DR500s uit 1982, onlangs aangeschaft.
Voordat ik deze machine helemaal opknap, wil ik de motor eerst goed 'lopend' maken.
Er zaten wat interne draadbreuken in de bekabeling, waaronder de draad vanaf de CDI-unit naar de bobine.
Dit heb ik hersteld en het is gelukt de motor aan de praat te krijgen, hij loopt mooi stationair maar als ik veel gas geef, slaat de motor af. Het lijkt (klinkt) of de motor 'verzopen' wordt.
Als ik een klein beetje gas geef, gaat het toerental iets omhoog, maar bij teveel gas, loopt ie
steeds onregelmatiger en knalt de uitlaat soms.
De carburateur heb ik al schoongemaakt, en deze werkt volgens mij goed, de naald en gasklep bewegen.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken om de motor goed te laten lopen? (De bougie is nieuw)
Kan het liggen aan de afstelling van de onstekingsspoelen? (en waar zitten deze?)
Waarvoor dient het kleine hendeltje aan de linkerkant van het stuur?
Weet iemand een goed adres voor imitatie- of gebruikte onderdelen?

als ie tewienig brandstof krijgt kan je proberen om met een beetje choke er bij of het minder wordt of verdwijnt.
als ie teveel brandstof krijgt draai benzine kraan dicht dan zal ie op een bepaalt moment even beter moeten lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan