dr600 '89 gekocht

X-treme

MF'er
13 jan 2003
32
0
kampen
hallo..

ik heb een dr600 gekocht uit '89 zoals het onderwerp al vernoemd. duuh maar goed. die is nou helemaal standaard en wil dat veranderen MAAR 't is mijn eerste enduro achtige, heb ernaast een srad750 (verbouwd en al) en daar weet ik vrijwel alles wel mee te verbouwen, maar waar begin je aan met zo'n enduro?

welke maat achtervelg past erin voor eventueel breder?
andere kappen en accesoires waar haal ik die? verbetering van remmen enzo

het hoe wat waar resume!? a.u.b

zijn hier genoeg lui die er verstand van hebben dus alle opties zijn welkom

zowieso MOET er een andere kop op en blinkers blahblahblah
nog zaken of sites voor me met leuks spul?

bedankt!

Bijlage: dr ondervoor.JPG
 
mwoahh, hijs al redelijk gepimpt zo met dat roze stuurkuipje etc :+ ;)

Tsja, waar wil je 'm voor gebruiken, aan de hand daarvan kan je 'm verbouwen als je wil. Ander plastic/stuurkuipje/stickers is iets wat altijd kan natuurlijk
 
hij is gekocht in lelystad.. en 't lijkt roze maar is echt wit.. camera heeft kuren :)

ze blijft op de weg.. dus motard lijkt me best
 
Euhm...begin eens met een XR blok ofzo erin te hangen, vermogen is maar lala bij Suzuki.... :P

Tja, wat moet je aan die motor doen....er zit eigenlijk niets overbodigs op, is van zichzelf een simpel ding. Wel een goed blok wat zichzelf al meer als bewezen heeft. Ze zijn gewoon over het algemeen erg betrouwbaar, alleen zwaar qua gewicht.
Wheeliemonsters zijn het niet, maar met een beetje korte vertanding best oké.

Achter past bij mijn DR 650 een 4.25 velg makkelijk, heb zelfs wat ruimte over. Een 4.5 zou ook wel passen, 5 denk ik ook wel. Dacht dat die achterbrug een eind hetzelfde was als die van mij. Dan heb ik het over supermoto-velgen
Verder zijn de veren standaard zwaar ruk, zeker voor endurowerk. De voorveren heb ik inmiddels vervangen, achter denk ik nog over een (betaalbare) oplossing. De remmen van zo een oud gebakje....tja...ik heb een 300 schijf vóór, dat remt echt behoorlijk, maar die kleinere schijf van jou (is die 280?) kan ook behoorlijk goed remmen.
Mits je het terrein ingaat hoef je aan de remmerij van de motor niets te doen, remt goed zat, er wel vanuit gaand dat die gewoon goed werkt. De velgbreedte is ook prima, alleen een achterband is een beetje lastig. In 17" is er niet echt veel (goedkope) keus in crossbanden.
Lastig van de DR's vind ik dat het stuur erg dicht op je zit zodat staan erg zwaar en vermoeiend is, ik heb het stuur dan ook een aantal cm naar voren geplaatst voor een betere houdig en meer controle bij staand rijden. Ik kan nu met een klein beetje moeite staan tot aan de 90 km/h, continu.

En tja, die voorkant, een acerbis kuipje/koplamp zou niet misstaan, al moet je dan wel een wat meer nostalgisch model uitzoeken denk ik... en ja, een paar handkappen van Acerbis of Polisport erop ofzo, vind dat zelf erg fijn en hebben de hendels tot nu toe al een paar keer beschermd
 
Laatst bewerkt:
viel me niets tegen voor zo'n zwaar gewichie in z'n klasse hoe 't wheelied.. makkelijk op 1wiel te krijgen in ieder geval dat wel.. denk niet dat ik voor nostalgisch ga, aangezien ze ook andere kleuren en stickers gaat krijgen en ik er zo nieuw mogelijk eruit wil laten zien.. maar dat is gewoon een keuze van welk kuipje/koplamp neem ik en wat past er meer bij.. enne een kawa blok erin ECHT NIET! op en top suzuki... :) binnenkort maar ff voor acerbis en polisport dingen kijken
 
jij hebt trouwens zelf ook van die flits handkappen erop ;) en zeg je tegen mij van niet doen haha wel mooi ding
 
Ik bedoel die handkappen die je wel ziet op de nieuwe SM's die zijn nog modener qua design (model Blitz geloof ik) en passen niet bij die motor. Dit is een redelijk oubollig model, maar past perfect bij de rest van de motor...
 
die kappen bij je tank naar beneden zijn die ook voor mijne verkrijgbaar? maakt 't ook wel wat meer af
 
die kappen bij je tank naar beneden zijn die ook voor mijne verkrijgbaar? maakt 't ook wel wat meer af

Origineel Suzuki écht onbetaalbaar...Meeste kans maak je op Ebay. Wat wil je ermee doen? Endurowerk ofzo? Dan gelijk een (grote) kunststof tank erop, wellicht passen die van de 650 er ook wel op...
 
oja:

full
 
't typische woon/werk/speel in de stad verkeer maar wil er wel opleuken.. kun je ook ff uitlaggen hoe je dat nou gedaan heb?!(die foto)
 
Ikzelf heb het een en ander veranderd aan m'n XT (ook puur weggebruik)

knippers
kettingkast
achterlicht en kentekenhouder
compleet uitlaatsysteem
dynojet kitje
filterbox met k&n
4 zuiger klauw en 320mm schijf
Hyperpro voor en achter
renthal stuurtje
kortere vertanding
BT-45 voor en achter
wat dingen gemonteerd voor het gewicht (duo steppies enzo)

wensen:
supermoto sloffen
vlakschuif carb's
plastic tank
voorvork stabilisator (zelf maken)

Wellicht zit er inspiratie voor je bij... Ik ben gewoon begonnen bij de hoogste prioriteit en wat mn budget toelaat.
 
Eigenlijk weinig, maar ik heb dan ook een jongere motor die er optisch eigenlijk en eind hetzelfde uitzag als ie nu is.

Dus:

-Acerbis handkappen
-Eigenbouw kentekenplaathouder
-Duo steunen eraf
-Stuurverhogers erop
-1 spiegel eraf geknikkerd
-knipperlichten 1 voor 1 kapot gereden en nu dus allemaal gedemonteerd (rij toch in de polder en vrij veel offroad)
-paar degelijke noppen eronder
-heb nu ook een setje SM rubbers en bijbehorende velgen, moet ik nog inspaken
-een lading krassen erbij

Zoiets dacht ik...

Die foto is een kwestie van [ imgatt ] in je bericht typen, zonder spaties, dan komt je foto die als bijlage is toegevoegd direct in je bericht te staan op de plaats van [ imgatt ]
 
Tja andere kappen etc zeg je wel, maar waar wil je naartoe met de looks?
Je kan zo een paar rm kappen erop plakken maar of je dat wil?
Verder remmen etc, jat een achterbrug uit een dr650 en achterwiel dat kan je schijfrem erop maken achter.

Verbetering remmen voor, zoiezo nieuwe blokken, nieuwe olie en goed ontluchten en mss mooi stalen remkabeltje erop.

Verder zoiezo die voorkap meuk eraf halen, en even wat moderners erop zetten, en koop even een mooi stuurtje want orgineel is veel te hoog en log.

Ohwjah en zeeuwse klei, stfu met je XR blok :Y :P ding is wel aardig wat meer PK`s uit te persen, begin met een leuk luchtfiltertje en een open demper even opnieuw afstellen en voila ;)
 
Verder remmen etc, jat een achterbrug uit een dr650 en achterwiel dat kan je schijfrem erop maken achter.
www.Ebay.de

Verbetering remmen voor, zoiezo nieuwe blokken, nieuwe olie en goed ontluchten en mss mooi stalen remkabeltje erop.
Helaas past het niet direct op die voorpoten, maar ik heb dus dezelfde voorrem als een DR 800 (Big) van 300 mm, Remt echt stukken beter dan mijn "crosschijfje" van 280 mm...

Verder zoiezo die voorkap meuk eraf halen, en even wat moderners erop zetten, en koop even een mooi stuurtje want orgineel is veel te hoog en log.
Hmmmm...heb net mijn stuur juist wat verhoogd :P Voorkap vervangen met die van een DRZ ofzo, wel met een groite lamp ipv die spotjes. Denk dat dat een stuk beter staat.

Ohwjah en zeeuwse klei, stfu met je XR blok :Y :P ding is wel aardig wat meer PK`s uit te persen, begin met een leuk luchtfiltertje en een open demper even opnieuw afstellen en voila ;)
Kon anders een 620 LC4 van een maatje gewoon niet bijhouden op het rechte eind...grrrrr... 8-)
Blok zal nooit kunnen wat het blok van een XR of KTM kan, maar kan idd meer. Veel meer pk's dan 50 gaat gewoon erg veel geld kosten, maar dr zijn DR 650's met iets van 55 pk a.d.k. 600 moet dan ook wel tot de 45 pk kunnen komen in het uiterste geval...

Verder, dat blok is bijna onverwoestbaar (jaja, alles kan kapot) maar er zijn er bekend met iets van 80.000 km op de klok, zonder revisie (ik zit nu op de helft ongeveer) Jammer dat de versnellingsbak te "kort" is, mocht van mij wat meer uitgerekt zijn. Met korte gearing heb je bergen vermogen over en met langere gearing loopt ie in zijn 1e versnelling te hard...
 
Blok zal nooit kunnen wat het blok van een XR of KTM kan, maar kan idd meer. Veel meer pk's dan 50 gaat gewoon erg veel geld kosten, maar dr zijn DR 650's met iets van 55 pk a.d.k. 600 moet dan ook wel tot de 45 pk kunnen komen in het uiterste geval...

DR600 heeft standaard 33KW/45PK *O* _O-

Verder, dat blok is bijna onverwoestbaar (jaja, alles kan kapot) maar er zijn er bekend met iets van 80.000 km op de klok....

Idd bijna onverwoestbaar :X
 
dr600 45 pk?? Hmmmm...DR 650 van mij heeft er standaard 46....vind het nogal sterk...


Komt door die mietjes startmotor die er bij jou opzit, kost veel te veel vermogen :P

:)

kijk maar:

Luftgekühlter Einzylinder-Viertaktmotor,
45 PS/33 KW bei 6800/min, 48 Nm bei 5800/min,
~590 ccm, Flachschiebervergaser, Ölbadkupplung, elektronische Zündung, Fünfganggetriebe, Kettenantrieb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan