Dr600 gekocht, jullie mening..

ik heb de mijne er btw afgesloopt omdat ie et gewoon niet meer goed deed. Door ouderdom.
Stel dat die dingen verslijten...en de automatische kleplichter het dus niet meer doet...dan ben je dus gesjaakt.
En dus zit er eentje op om handmatig te doen.
Plus dat je na verzuipen de boel lekker door kunt kicken...
 
Een handmatige zal er altijd opzitten. Zie het voorbeeld met een andere nok.
Een autodecomp vinden veel mensen handig, dus daarom zit die erop.


De handmatige is dan dus eigenlijk overbodig....

Edit: wat martijn zegt, zit er dus eigenlijks alleen op voor als de autolichter kapoet gaat...
 
Jah, maar die gaat toch niet kapot, dus ik zou 'm dr af slopen, dingen vriezen in de winter nog wel eens vast (zelfde idee als een handrem bij een auto) en daar sta je dan met een handmatig ding wat je klep open blijft duwen....
 
Lekker slim zijn jullie ;)
Harrie zegt handmatig eraf en martijn de auto...
K moet zeggen, gister moest ik toen ik thuis was echt 20keer trappen voordat hij het goede punt had gevonden, en als ik even aan de bm terug denk en Koen zag met zijn DR daar was het hup knopje om, halfe kick had hij het goede punt gevonden...
Kicken en lopen, terwijl ik wel erg lang bezig ben het goede punt te vinden...

En harrie, in de winter komt het ding niet naar buiten ;)
 
Lekker slim zijn jullie ;)
Harrie zegt handmatig eraf en martijn de auto...
K moet zeggen, gister moest ik toen ik thuis was echt 20keer trappen voordat hij het goede punt had gevonden, en als ik even aan de bm terug denk en Koen zag met zijn DR daar was het hup knopje om, halfe kick had hij het goede punt gevonden...
Kicken en lopen, terwijl ik wel erg lang bezig ben het goede punt te vinden...

En harrie, in de winter komt het ding niet naar buiten ;)

Zoiezo koen heeft een 350, koen's ding is afgestelt. Mijn 350ktm trap ik ook met 1 trap zonder hendeltje om te zetten aan. Je moet gewoon even de feeling krijgen waar je precies moet trappen.
 
Ding is maf, had tot gister 2jaar stilgestaan....
Gister met moeite starten, ik denk vanmiddag was kamaraad er, en hij wou hem eens horen... Naja moet dan maar, en was zelf benieuwd of hij ook weer zou starten...

Yeah I know is nie goed............

Dus ik loop ding ff naar straat, contact om, benzinekraan open...

Kick, nog een keer kick, oke heb goede slag te pakken, STAMP en hij liep in 1 keer :}


Ding is master *D
 
Wat die wheelie enzo er schijnt een schakelaar op de 1 en 2 te zitten die er voor zorgt dat je niet vol vermogen heb ,,of dat ook de op jouwe zit weet ik niet.... ,,,
Maar ik denk na dat beurtje een een K&N filtertje en een run op de bank met fine tunning er duidelijk meer in zit...

Schakelaartje zit op de DR350 en de 650, ik denk niet dat dit al op een oude 600 zat. Maar het verschil merk je niet echt hoor. Op de bank zie je dat ie in elke versnelling evenveel PK's heeft, maar dat ie eerder op het achterwiel gaat.. het makkelijkste blijft de koppeling gebruiken. Of op het juiste moment gas los, de vering in (door het gas loslaten) en als ie terug uit de vering komt het gas er vol op.

Maar ik denk dat ie met dynojet en K&N best wel leuk gaat lopen ja. Voordeel van K&N is ook dat ie zo'n beetje het hele motorleven mee gaat (natuurlijk wel onderhouden), ipv om de zoveel duizend km een nieuwe filter.

Maargoed, eerst maar eens zien of de motor een beetje betrouwbaar is, dan pas geld erin steken zou ik zeggen. Ik heb zelf al eens een miskoop gedaan met een oude 'enduro'.
 
Had je zoiets in gedachten ?

Van dit,

inpe.jpg


Naar dit

podes.jpg
 
Oke, kleine update....

Voor het eerst het ding eens goed gaan bekijken enz...
Heb Cabr eraf gehaald en een helemaal schoongemaakt :P eerst 4-takt ervaringen ;) ...
Ding was helemaal zwart van binnen dus zal wel een aantal backfire`s gehad hebben oid...

Maja dat even schoongemaakt en ding weer inelkaar gezet, zag er verder goed uit..
38mm :}

Bougies even bekeken, die waren nog nieuw :9 ...
Maja ff met roest borstel nog beetje schoongemaakt en er weer ingedaan...

Morgen even olie verversen en oliefilter even bekijken, en nieuwe benzine erin en dan weer eens kijken hoe het loopt :) ...
Olie is echt pikzwart B|

En als dat weer allemaal een beetje goed loopt enz, gaat de hele zooi uitelkaar en gaat het hele proces beginnen *D


JAHAAA foto`s komen nog wel
 
Oke, kleine update....

Voor het eerst het ding eens goed gaan bekijken enz...
Heb Cabr eraf gehaald en een helemaal schoongemaakt :P eerst 4-takt ervaringen ;) ...
Ding was helemaal zwart van binnen dus zal wel een aantal backfire`s gehad hebben oid...

Maja dat even schoongemaakt en ding weer inelkaar gezet, zag er verder goed uit..
38mm :}

Bougies even bekeken, die waren nog nieuw :9 ...
Maja ff met roest borstel nog beetje schoongemaakt en er weer ingedaan...

Morgen even olie verversen en oliefilter even bekijken, en nieuwe benzine erin en dan weer eens kijken hoe het loopt :) ...
Olie is echt pikzwart B|

En als dat weer allemaal een beetje goed loopt enz, gaat de hele zooi uitelkaar en gaat het hele proces beginnen *D


JAHAAA foto`s komen nog wel

michel...38mm....is std...is opzich niet groot...op een brommer ja...maar jij kent ook mensen die 34mm op hun brommer hebben gezet....in vergelijking is 38mm dus klein. :)
tip: steel een FCR41 of TMR40 :}
 
michel...38mm....is std...is opzich niet groot...op een brommer ja...maar jij kent ook mensen die 34mm op hun brommer hebben gezet....in vergelijking is 38mm dus klein. :)
tip: steel een FCR41 of TMR40 :}

Het gaat om het idee martijn... Laat mij nu lekker blij zijn..

Lude dacht dat er een 32 achterzat |( ;)
 
Goed, eindelijk digicam tot beschikking gehad en paar shots gemaakt...

dr1.gif

dr2.gif

dr3.gif

dr4.gif

dr5.gif

dr6.gif

dr7.gif

dr8.gif



Motor is dus hier deels gestript :)
 
Daar ben je nog wel even mee bezig om 'm mooi te maken... ding is goed verwaarloosd door de vorige eigenaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan