Dr600 gekocht, jullie mening..

Tsxdude aku MicheL

MF veteraan
18 sep 2004
1.883
0
Kej,
Wou graag jullie mening even hebben over wat dingen ivm mijn nieuwe moto :) (tevens de eerste)...
Euhh heb vanmiddag dus een DR600 gekocht die 2jaar stil heeft gestaan...., ding starte dus niet meer...
Wou tochwel graag even het motorblok horen lopen dus, ik (en iemand die mee was) geprobeert het blok lopend te krijgen...

Paar keer gekickt, deed niets, aanlopen??? was ook snel gebeurt :P ..
Zadeltje er even af, beetje deo in luchtfilterbox gespoten (niet eens zoveel) en 1 keer kicken en hij liep *D .....

Maja, ff beetje warm laten lopen enz, choke eraf, bleef mooi stationer lopen :) , dus diegene die mee was ff rondje gereden..... En daarna even naar het blok geluisterd... Hoorden kleine tikjes en beetje srapend geluid als zuiger naar beneden ging(met motor uit)...
Maar dat kan best smering zijn, dan olie op de wand beetje uitgedroogd was...

Maja, toen ik even stukkie gereden....
Viel me gelijk op dat ik meer had verwacht was een dr600, kwa kracht en trekkracht..

Verhaaltjes over autoweelies in 1,2,3 was hier dus niet, teminste als je gewoon onder rijden volgas gaf :+ ...

Opzich niet gek als benzine 2jaar oud is, bougies niet schoongemaakt zijn, de olie zwart is en de kleppen nodig gesteld moesten worden...
Komt allemaal nog wel goed :) ...

Iig ding was tot zoverre positief dat we hem mee hebben genomen...
Wel jammer was dat hij buiten had gestaan, dus vrijwel wat roestplekjes had, gewoon jammer dus....

Verder is hij helemaal standaard, precies wat ik zoek :) motor is voor onderstel van een sm die ik ga maken..., Hier zullen nog vele topics over komen ben ik bang ;) ..

Maar graag mening over wat ik beste even kan doen als moto zolang stil heeft gestaan, was al zover dat er ff nieuwe benzine overal inmoet, cabr ff schoonmaken, nieuwe bougies, nieuwe olie erin en even de kleppen gesteld moeten worden....( Is er wel meer?? ;) )

En ik zit met euh 2 kleppenlichters systeem :?
Automatische en een handmatige, denk dat ik auromatische eraf haal omdat het vrijwel irritant start omdat ik eerst 4 a 5 keer naar beneden moet kicken wil ik het goede punt vinden.....


Verder(ja nog meer :P ) is extra informatie/tips altijd welkom en meer informatie over de DR ook, leuke dingen om te weten ofzo, handigheden ;)

Alvast bedankt
 
Ohja.. om ff te vermelden.. ik was die iemand ;) ;)

2e kleppenlichter snap ik nog steeds niet... de automatische moet je er nog steeds af slopen imho.

btw: ff piccies posten, altijd leuk :)
 
Ohja.. om ff te vermelden.. ik was die iemand ;) ;)

2e kleppenlichter snap ik nog steeds niet... de automatische moet je er nog steeds af slopen imho.

btw: ff piccies posten, altijd leuk :)


piccies komen eraan ;) me vader heeft digicam dus beetje moeilijk nog B|
Ik heb het btw even opgezocht, ding heeft 33kw / 45Pk :)
 
altijd dat gezeik over die automatische decompressie dingen, het zit er niet voor niks op, ik heb het ook en het werkt gewoon goed
ik zou gewoon een grote beurt doen als ie zolang heeft stilgestaan, olie/kleppen/carb/filter/bougie/...

en ik wacht op pics :)
 
Laatst bewerkt:
Leg eens uit wat is"voor sm"?
Wat onderhoud aangaat zou ik zeker ff alles langslopen olie speling kleppen
bougie's
 
Leg eens uit wat is"voor sm"?
Wat onderhoud aangaat zou ik zeker ff alles langslopen olie speling kleppen
bougie's
supermotard :P


leuk ding michel, maar dat wist je al, deo doet inderdaard wonderen.
Idd ff grote beurt geven, en na 500km olie+filter nog eens vervangen, dan kan je gerust rijden :)

Ding heeft trouwens eerder 37pk ofzo dacht ik hoor :P
 
En als je SM wielen er onder zet, dan ga je steeds meer raggen met die motor, en dan gaan er dingen stuk :(
Maar dan komen we je vaker op t Forum tegen, dus dat is weer lache *D
 
supermotard :P


leuk ding michel, maar dat wist je al, deo doet inderdaard wonderen.
Idd ff grote beurt geven, en na 500km olie+filter nog eens vervangen, dan kan je gerust rijden :)

Ding heeft trouwens eerder 37pk ofzo dacht ik hoor :P
Ooooooooooooooooooooooooooooooh, |( |( O-)
 
heb je gelijk in.... :) ik zei ook niet dat het niet zo was.
Maar hoge toeren zijn gewoon slecht. en dat rij je nu eenmaal sneller met hoge belasting op asfalt.
 
heb je gelijk in.... :) ik zei ook niet dat het niet zo was.
Maar hoge toeren zijn gewoon slecht. en dat rij je nu eenmaal sneller met hoge belasting op asfalt.

Een sm rijdt hoog in toeren ook niet fijn. Dat is bij mij tenminste het geval.
Het is meer onder vollast sprinten van bocht naar bocht.
 
altijd dat gezeik over die automatische decompressie dingen, het zit er niet voor niks op, ik heb het ook en het werkt gewoon goed
ik zou gewoon een grote beurt doen als ie zolang heeft stilgestaan, olie/kleppen/carb/filter/bougie/...

en ik wacht op pics :)


Ik heb al wat over Dr600 gezocht hier op het forum maar ben dus nog niets tegen gekomen over de kleppenlichters, maar dan nogmaals ...Waarom zitten er 2 op??
Pics komen eraan...

Leg eens uit wat is"voor sm"?
Wat onderhoud aangaat zou ik zeker ff alles langslopen olie speling kleppen
bougie's

Wat koen al zegt, gewoon super motard :X , frame en blok word gebruikt als vast onderpand voor mijn ``sm`` die ik ga proberen op mijn manier te maken....
Rest word vrijwel allemaal veranderd, tank en zijkappen blijven ook zitten maar word wel aangepast waarschijnlijk :)


supermotard :P


leuk ding michel, maar dat wist je al, deo doet inderdaard wonderen.
Idd ff grote beurt geven, en na 500km olie+filter nog eens vervangen, dan kan je gerust rijden :)

Ding heeft trouwens eerder 37pk ofzo dacht ik hoor :P

Ik had het dacht ik even opgezocht, ik had 45HP gevonden....


En als je SM wielen er onder zet, dan ga je steeds meer raggen met die motor, en dan gaan er dingen stuk :(
Maar dan komen we je vaker op t Forum tegen, dus dat is weer lache *D

Ik ben geen rag iemand... :X , denk dat dit gewoon van de persoon afhangt....
Ookal ga ik wel stunten ;) , doe ik het altijd nog met beleid....
 
Ik heb al wat over Dr600 gezocht hier op het forum maar ben dus nog niets tegen gekomen over de kleppenlichters, maar dan nogmaals ...Waarom zitten er 2 op??

Wat een reden kan zijn:

Soms wordt er, om het vermogen op te krikken, een andere nokkenas gebruikt. Het kan best zijn dat "snelle" nokken geen autodecomp hebben. Dan is een handmatige kleplichter wel handig.
 
Wat een reden kan zijn:

Soms wordt er, om het vermogen op te krikken, een andere nokkenas gebruikt. Het kan best zijn dat "snelle" nokken geen autodecomp hebben. Dan is een handmatige kleplichter wel handig.


Maw de fabriek gaat er bij voorbaat al vanuit dat de meeste eigenaars een andere nokken erop gaan zetten :?
 
Heb je al wat aan het onderhoud kunnen doen ????
Loopt ie al beter ???

Wat die wheelie enzo er schijnt een schakelaar op de 1 en 2 te zitten die er voor zorgt dat je niet vol vermogen heb ,,of dat ook de op jouwe zit weet ik niet.... ,,,
Maar ik denk na dat beurtje een een K&N filtertje en een run op de bank met fine tunning er duidelijk meer in zit...

Veel plezier en als je pic heb graag :]
 
Heb je al wat aan het onderhoud kunnen doen ????
Loopt ie al beter ???

Wat die wheelie enzo er schijnt een schakelaar op de 1 en 2 te zitten die er voor zorgt dat je niet vol vermogen heb ,,of dat ook de op jouwe zit weet ik niet.... ,,,
Maar ik denk na dat beurtje een een K&N filtertje en een run op de bank met fine tunning er duidelijk meer in zit...

Veel plezier en als je pic heb graag :]


Nej man, heb hem nog niets eens een dag ;) , heb er ook echt helemaal geen haast mee, denk dat ik volgend weekend eens een paar nieuwe spulletjes ga kopen :) ...

Ik heb hem al wel enigzins gestript *D *D *D
Spiegel is er af 8-) ...

Denk dat ik wel het gewone filter houd, als krijg ik echte herrie, en dat heb ik nu al :} en tja ik vertrouw powerfiltertjes niet zo als een gewone filter...
Hij word waarschijnlijk nog wel ff geflowd :)


Foto heb ik nu, geen goede .. Is van de vorige eigenaar...

maak binnenkort zelf nieuwe..

picserver.jpeg
 
FU lude...lees de boel nog es.
Peejay zegt: hoe wilde jij em door je compressie heentrappen zonder automatische lichter.
en michel zegt...met de manual kleplichter...
dus..
goddamn :) ik ga het ook niet uitleggen.
stomme fries :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan