dr650 se

fransm

MF'er
13 nov 2005
59
0
Hulst
Ik ga volgende week kijken naar een DR 650 se van 1996 met 65000km op de teller.
Voor zover ik door gekregen heb goed onderhouden.
Waar allemaal op te letten als ik ga kijken.
 
Of hij niet gepikt is :e

Best een proefritje maken, alle versnellingen testen, remmen testen, weggedrag.
Koppeling testen mag niet wegrijden met ingeknepen koppeling, moet stilvallen met ingeknepen rem in versnelling als je hendel loslaat
Speling wielen
Algemene staat, olielekken,...
Staat van de banden
Staat van ketting en tandwielen (niet puntig)
Vloeistofniveaus
Olieverbruik (walmen)
 
Bekend probleem is dat ie in de cilinderkop wat olie zweet rondom de bougies (het is een twinspark). Is normaal, rijd ie niet slechter van. Bij mij doet ie dat nu ook en ik heb net 27.000km op de klok zitten (Mijne is van 1998, maar is een overjarig model van 2006 als ik naar de kleuren kijk). Lekker laten zitten, tenzij het echt zou gaan druppelen. Een motor mag best een beetje zweten en zeker na 12 jaar ;)

65.000km is aardig wat, maar als het de advertentie is op marktplaats, dan is het een en ander al gereviceerd en moet je er nog een flinke tijd mee kunnen rijden.. daarbij is ook de cilinderkop gereviseerd dus zou deze niet mogen zweten rondom de bougies.

Voor de rest gewoon de standaard dingen die je na moet lopen.. banden, remblokken, dikte van de remschijven, olie, remvloeistof, ketting/tandwielen, speling achterbrug etc .etc.

Ik vind het persoonlijk een hele fijne motor en wil de mijne voorlopig niet kwijt. Rijd er nu al 4,5 jaar op, terwijl ik voorheen altijd om het half jaar of heel jaar van motor wisselde.
Natuurlijk is hij qua vermogen niets met de huidige supermotards en offroads, maar een prima betrouwbare motor en daarbij erg uniek omdat er maar weinig van rondrijden in NL.
 
Ik heb eeb 2-tal foto's opgestuurd gekregen(krijg ze alleen nog niet geplaatst)

Er zit een 20lt tank bij. De vering zou door Jan Droog aangepakt zijn. Er is een crd uitlaat en carterplaat bij, een nieuw tandwielset+ketting(ligt er nog niet op), nieuwe wiellagers, een 18"achterwiel, en nagenoeg nieuwe noppenbanden (1000km gebruikt).
Vraagprijs is 1550 euro
 
Laatst bewerkt:
Dan is het niet die op Marktplaats :P Want die is helemaal origineel.
1550 euro is niet duur als ik hoor wat er allemaal op zit. Denk alleen wel dat die CRD uitlaat speciaal passend gemaakt is. Maar voor de rest een goed complete dus.

Maar check dus ff de cilinderkop rond de bougies. Voor de rest zijn mij geen andere problemen bekend en ik rijd er dus al geruime tijd mee. Ook met koud weer geen problemen met starten.
 
foto's zoals hij nu is

SuzukiDR650001.jpg


SuzukiDR650006.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is uhhhh.. goed gebruikt :P (maar dat mag ook wel met 65k op de klok).
Voorvork is origineel. De linker zijkap is niet origineel (en wat er nu met een tie-wrap aan hangt ziet er niet echt mooi uit). Deze zijn in Duitsland 2e hands nog wel goed verkrijgbaar denk ik.
Koplampkuipje is niet origineel, deze hoort geheel wit te zijn. Komt van een zwarte DR af :+

Ook is er wat met de oliekoeler gedaan, die van mij glimt niet zo van de zijkant.
Al met al is die 1550 denk ik best een aardige vraagprijs en dan kan er altijd nog wel wat vanaf. Nu alleen nog horen hoe dat blok klinkt en rijd & remt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Is niet die ik in gedachten had, enfin, maakt niet uit ook. Als het blok goed klinkt, niet te lang twijfelen. Zijn erg fijne brommerts.
 
Gebruik gebruikt dus, zoals ik al zei 8-)
Wanneer ga je kijken?

Zo'n 20 liter tank is inderdaad wel handig in de woestijn enz.
 
heeee das mijn ex brommert, klopt hoor wat er staat.
uitlaat is niet pas gemaakt wordt gewoon door crd gemaakt (wel een takke herrie)
Heb hem een jaar of 5 gehad denk ik superrrr ding nooit wat gehad.
Alleen een keer de koppeling verbrand in die zandduinen (marokko)
Vering is inderdaad door J.Droog aangepakt echt veeeeel beter dan standaard.
koplampkap is van een xr zijkap van een ktm je verliest wel is wat in de jaren.
Echt niet lang geleden verkocht, toen verbruikte die minimaal olie echt helemaal goed.
Heb nu zelf een drz 400 ook erg lekker maar die power van die dr was wel erg lekker.
 
Toen ik 4 jaar terug een uitlaat zocht, hadden ze alleen nog maar Leovince bij een officieel Suzuki dealer ;) Maarja er zijn wel meer merken.. Supertrapp en nog een paar.. moet je alleen goed zoeken.

Weet je nog wel wat er met die oliekoeler is? Die ziet er niet standaard uit.
En als je wat verliest in de jaren, moet je misschien wat vaker alle bouten en schroeven nalopen :+ Het blijft een 1-pitter he.... bij mij wilde het hitteschild bij de bocht nog wel eens loslaten. Dan hoorde ik het ding al rammelen tegen de bouten en wist ik hoe laat het was. Een keer goed eraf gehaald en beregoed vastgezet. Nergens meer last van.

Een DRZ400 is ook een fijne machine, alleen standaard een stuk minder koppel dan een DR650SE (wat niet zo vreemd is natuurlijk). Jammer dat Suzuki geen DRZ650 ofzo wil maken.. mooi watergekoeld blokje eronder enz.
 
Weet je nog wel wat er met die oliekoeler is? Die ziet er niet standaard uit.
En als je wat verliest in de jaren, moet je misschien wat vaker alle bouten en schroeven nalopen :+ Het blijft een 1-pitter he.... bij mij wilde het hitteschild bij de bocht nog wel eens loslaten. Dan hoorde ik het ding al rammelen tegen de bouten en wist ik hoe laat het was. Een keer goed eraf gehaald en beregoed vastgezet. Nergens meer last van.

ehhh nou niks gewoon standaard oliekoeler alleen heel weinig verf er nog op.

en dat verliezen is meer op steenpistes kan plastic erg slecht tegen', rotsen koppen.
 
ehhh nou niks gewoon standaard oliekoeler alleen heel weinig verf er nog op.

Maar hij glimt zo mooi, net of er een extra laklaag op zit... ach, eigenaar na jou kan er misschien nog wat aan gedaan hebben.

Ben benieuwd wat de topicstarter van de DR vind zodra hij 'm gezien heeft.
 
Morgen gaan we het weten, ik neem iemand mee die ook met een dr650 rijdt.
Deze had me ook getipt over de motor.
Het is vnl. om hier in Zeeuws Vlaanderen onverhard te gaan rijden en eventueel roadbook ritten te gaan rijden.
Mijn huidige motor (1150GS) is daar wat zwaar en kostelijk voor.
 
Laatst bewerkt:
Er is wat poetswerk aan, maar hij is gekocht!
Staat al op noppen, dus volgende week eens uittesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan