Dr800 stottert en wordt heel heet

Svenvh

Rookie
5 mrt 2021
4
1
Beste Forum

Na het zelf klussen aan de motor (stationairschroef zat verstopt) waarbij ik de carbs heb gereinigd. Olie verschoont en 1 (van de 2) bougies heb vervangen van mijn dr800 uit 1991 wordt het motorblok heel heet bij proefdraaien (in stilstand). Rubberen slangetjes smelten zelf weg. Start moeizaam op en het duurt ook lang vooraleer ik de choke kan minderen. De uitlaat geeft ook met name in het begin enorme klappen alsof de motor stottert bij gasgeven als hij net is opgewarmt. Ik ga nu de 2e bougie vervangen maar wie weet raadt? 1 gasnaald was een heel klein tikje krom vergeleken met de andere kant.

Dank bij voorbaat!

Sven
 
Heb je de olie vervangen aan de hand van de uitleg in het werkplaatshandboek?
Deze motor is olie/lucht gekoeld en heeft een oliekoeler.
 
Vooreerst mijn dank voor de reactie. Ik heb inderdaad volgens de handleiding de olie vervangen. Omdat de motor niet liep vanwege een verstopte sproeier heb ik de olie bij een koude motor vervangen maar Later, toen hij weer liep, nog wat olie bijgevuld volgens de peilstok.
 
Nog even een update

Ziehier een foto van de hete uitlaat na 3 minuten choke. Eenmaal de motor wat opwarmt, de choke uitzet en gas geef draait hij steeds beter, val minder uit maar stottert nog wel naarmate hij opwarmt.

Wie weet raad of wie is een DR deskundige die mij erbij kan helpen?

Groet Sven
 

Bijlagen

  • 20210321_165147.jpg
    20210321_165147.jpg
    121,9 KB · Weergaven: 8
hoe krijg je dit voor elkaar
zo iets zie je alleen als een motor een duurproef ondergaat volgas onbepaalde tijd.
 
Ik heb dat ooit gehad toen de eerste eigenaar van mn ttr 250 een winkelhaak voor de inlaat van de luchtfilterkast was vergeten. Ik zou zeggen, kijk na of je motor correct kan ademen. Staat luchtfilterkast, inlaat, luchtfilter, ...
 
Probleem opgelost.

Ik heb de motor wat rijker ingesteld (benzinemengschroef van 1.5 (fabrieksinstelling) naar 3. Toen werd hij niet meer heet maar stotterde nog wel. Daarna heb ik de luchtfilter deels afgeplakt (ongeveer 1/3) en nu stottert hij niet meer. Noch in de lage noch in de hoge toeren.

Iedereen dank voor het meedenken
 
Terug
Bovenaan Onderaan