DR800 wil niet meer als 2000RPM maken na monteren ander blok

Leeuwarder

MF'er
22 mei 2008
137
7
het vreemde is dat hij echt prachtig loopt maar niet meer als 2000 toeren wil maken, ik heb de luchtstelschroef 1,5 slag uitgedraaid, verder de vlotternaalden bekeken (zag er nog heel goed uit) en met de luchtspuit bij de sproeiers langs geweest. Omdat er aan de BIG verder weinig af te stellen is vermoed ik dat het wel in de carbs moet zitten. Als hij over de 2000 toeren komt begint hij uit het luchtfilter te klappen etc, heeft er iemand een idee?

Groeten
 

Leeuwarder

MF'er
22 mei 2008
137
7
Verder heb ik de zijdeksel met ontsteking en dynamo van mijn eigen motor gebruikt, de magneet is niet overgezet, dit omdat de kabelboom anders was omdat mijn eigen een iets nieuwer type is (electrische decompressie en gasstand sensor)
 

Leeuwarder

MF'er
22 mei 2008
137
7
Hallo Cyber, aan de timing is niets te stellen verder, ik begin zelf te denken dat de magneten misschien verschillend zijn, ik ga morgen eerst eens de magneet die bij deze onstekingpulsgever hoort monteren.
 

Leeuwarder

MF'er
22 mei 2008
137
7
Ik heb mijn eigen CDI gebruikt, eigen carburateurs (met gasstand sensor) eigen bobines, alleen een ander blok, maar wel het vliegwiel (magneet) van het nieuwe (oudere) blok laten zitten, dus op het vliegwiel na is alles zoals het op mijn motor was.
 

Leeuwarder

MF'er
22 mei 2008
137
7
Hallo Niels, ik had me graag even geschaamd als het zo was, (dan was het probleem nu boven water) maar heb de carbs er vandaag nog eens tussenuit gewurmd en alles na gezien, geen poetsdoeken of vreemde dingen tegen gekomen, ook de carbs van binnen bekeken maar kan niets verdachts vinden, omdat er 2 opzitten en het een 1 cilinder is zou het toevallig zijn dat er met beide carbs iets is, hij wil gewoon absoluut niet over de 2000 rpm, niet met of zonder choke, ook met de kraan dicht droog laten lopen veranderd daar niets aan.
 
6 jan 2008
4.193
1
97
Walhalla
Vliegwiel en stator horen vaak bij elkaar en uitwisselen heeft geen zin als je ze niet opnieuw op tijd zet. Omdat hij uit het luchtfilter klapt zit er ergens een fout in de timing van de distributie, de ontsteking vonkt al terwijl de inlaatklep nog open staat of je klep sluit niet goed....
 

Leeuwarder

MF'er
22 mei 2008
137
7
Hij loopt werkelijk weer als een zonnetje Het was dus toch het vliegwiel, aan de buitenkant zit er een stripje op gelast waar de pulsgever op reageerd, dat is bij het vliegwiel van het nieuwere type ongeveer 5 cm lang en bij die andere 2.