Draad trekken van accu naar stuur Transalp XL650

BobbyHill

MF'er
19 jan 2017
107
15
Baarn
Ik heb wedermaal een klusje onderschat. Ik wil een draad trekken van de accu naar het stuur (USB t.b.v. navigatie). Volgens mij gaat de kabelboom onder de tank door maar wil liever niet de tank verwijderen. Heeft iemand ervaring met het trekken van een draadje van de accu naar het stuur zonder de tank te verwijderen?
 
Ten eerste zou ik eerst proberen hem af te takken van iets als je stadlichtje. Maar als je toch een draad naar je accu wil trekken moet toch je tank er af. Je moet de draad netjes geleiden en opbinden zodat hij niet gaat knellen of smelten.
 
Ten eerste zou ik eerst proberen hem af te takken van iets als je stadlichtje. Maar als je toch een draad naar je accu wil trekken moet toch je tank er af. Je moet de draad netjes geleiden en opbinden zodat hij niet gaat knellen of smelten.

En zo dicht mogelijk bij de accu een zekering, zal een hoop ellende voorkomen.
Onderschat trouwens ook de lekspanning niet als je een USB aansluiting gebruikt, daar zit een omvormertje in dat aangesloten ook spanning blijft gebruiken.
Weet ik uit eigen ervaring.
 
Bedankt voor de tips! Ik ga dan maar eerst even kijken of ik hem ergens van kan aftakken bij het stuur.

Ik heb zelf ook even zitten denken aan een powerbank bij het stuur van 20000 mAh. Daar kan mijn navi én telefoon 6 uur op draaien. Heb ik het wel helemaal losgekoppeld van de elektronica van de fiets. Wat vinden jullie van dat idee?
 
Pak maar een metertje installatie draad (massief geïsoleerd koperdraad van 2.5 mm ) buig een stukje van 3 cm strak dubbel en steek dat eind onder de tank en na wat friemelen en frikken komt hij er aan de voorkant van de tank wel weer uit . Verbind nu de draad welke je wilt gebruiken aan het uiteinde van de massieve draad en trek hem zo onder de tank door.

Sucses .
 
Pak maar een metertje installatie draad (massief geïsoleerd koperdraad van 2.5 mm ) buig een stukje van 3 cm strak dubbel en steek dat eind onder de tank en na wat friemelen en frikken komt hij er aan de voorkant van de tank wel weer uit . Verbind nu de draad welke je wilt gebruiken aan het uiteinde van de massieve draad en trek hem zo onder de tank door.

Sucses .
ja, lekker. En dan langs de bediening van de gaskleppen oid een losse draad hebben lopen die lekker je gas vol open kan laten staan :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan