Draadbus frame draait mee

Robin_ke

Die hard MF'er
8 mei 2011
419
41
Doetinchem
Ik heb mij van de week een nieuwe opknap project fiets aangeschaft, een ZXR750 type L.
Nu heb ik hem al helemaal gestript en kom het volgende tegen:
Er zitten draadbusjes in het frame geklonken voor o.a de tankbevestiging. 1 daarvan zit los en draait mee. Hoe zou ik deze weer vast kunnen krijgen ?
 
draadbus is een blindklinkmoer. Gewoon de huidige ff beter klinken/ vast persen.
Blindklinkmoer vindt inderdaad betere hits in google. It's all in the name. Ik zal eens kijken of ze zo'n tang hier bij ons in het bedrijf hebben. Ik sta er soms versteld van wat er hier aan gereedschap en materiaal te vinden is. :+
 
Dit is gewoon een soort popnageltang met wat andere hulpstukken. Denk wel dat het daarmee gaat lukken.

Voor de mensen die niet aan zo'n tang kunnen komen (of als er geen plaats is om hem te gebruiken) kan het ook met een goede bout en een moer.

Draai de moer een stuk op de bout, leg en ringetje op de klinkmoer, draai de bout in de klinkmoer en draai vervolgens de moer omlaag terwijl je de bout vast houdt.
 
Voor de mensen die niet aan zo'n tang kunnen komen (of als er geen plaats is om hem te gebruiken) kan het ook met een goede bout en een moer.

Draai de moer een stuk op de bout, leg en ringetje op de klinkmoer, draai de bout in de klinkmoer en draai vervolgens de moer omlaag terwijl je de bout vast houdt.


Zo heb ik het ook gedaan; werkt perfect. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan