Draadje doorknippen

Tamara84

Rookie
28 mrt 2021
1
0
Hallo,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:). Ik heb een suzuki bandit 1200 n, hij heeft een dynojetkit erin en heeft nu 119pk. Maar nu heb ik gehoord dat je een draadje kan doorknippen wat te maken heeft met cdi waardoor hij nog nog meer pk krijgt. Wie oh wie weet wat er bedoeld wordt?
 
Geen idee is dat jij het nu zegt.
Ik rij al 33 jaar motor maar jij wijst me er nu opeens op achter je toetsenbord zonder je weet hoe ik werkelijk rij dat mijn rijstijl niet verfijnd is.
Ik gaf een voorbeeld wat vaak voorkomt.
Herkenbaar bij mijn vrienden en collega's die ook al jaren motorrijden.
Maar jij weet nu al te vertellen hoe mijn rijstijl is ,knap hoor zo achter je tablet of pc ,of mobieltje.
Ik zeg niet dat je rijdt als een hork. Enige wat ik zeg is dat je omschrijving niet overkomt als verfijnd motor rijden. Vermogen te kort komen op een motor die meer dan 40pk heeft lijkt me nogal onwaarschijnlijk en de situatieomschrijving die jij geeft heb ik eigenlijk nooit van gehoord. Ook niet van vrienden en collega's die motor rijden.
Maargoed. Meer vermogen dus.

Heb je een draadschema van je motor?
En daarbij was de tip over de uitlaat een goede. Schijnt behoorlijk wat te schelen bij de bandit 1200 (heb zelf ook wel eens overwogen hem te kopen en toen ben die tip ook vaker tegen gekomen).
 
Even dit je wilt invoegen op,een snelweg,maar de rij auto,s naast je laat je er niet tussen.
En achter op komende autos scheuren ook maar door zonder te denken laat ik die motorrijder er maar even tussen invoegen.
Voor je zie je verderop,een lege ruimte waar je wel invoegen kan.
Je geeft een dot gas ,,schiet vooruit ,en kan dan wel invoegen ,omdat die personen in auto,s jouw als motorrijder vaak de snelweg niet op willen laten komen .
Ook al heb je netjes je knipperlichten aanstaan ten teken ik wil invoegen.
En achter je op invoegstrook zit ook een persoon in ze auto te kloten met zjn telefoon of radio of airco en let ook niet op,of jij wel of niet kan invoegen als motorrijder.
Dan is het extra pk,s die je op dat moment vooruit doet knallen om verderop,wel te kunnen invoegen erg handig ,en nuttig.
Maak dit zo vaak mee als ik invoegen wil en je komt er niet tussen.
Dus vind je vraag over,die,extra,pk,s bij deze,beantwoord.
Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Ik pas mijn snelheid aan en voeg gewoon in. Knipper of geen knipper maakt niet uit, iedereen snapt dat je op een invoegstrook gaat invoegen.
Het zit hem in het aanpassen van je snelheid, je moet er natuurlijk niet naast blijven hangen. Maar dat red ik met 30PK ook wel. Daar heb ik echt geen 130PK voor nodig. Ik heb het ook wel een weekje met 8PK gedaan, dan laat je je gewoon even terugzakken.
 
Even dit je wilt invoegen op,een snelweg,maar de rij auto,s naast je laat je er niet tussen.
En achter op komende autos scheuren ook maar door zonder te denken laat ik die motorrijder er maar even tussen invoegen.
Voor je zie je verderop,een lege ruimte waar je wel invoegen kan.
Je geeft een dot gas ,,schiet vooruit ,en kan dan wel invoegen ,omdat die personen in auto,s jouw als motorrijder vaak de snelweg niet op willen laten komen .
Ook al heb je netjes je knipperlichten aanstaan ten teken ik wil invoegen.
En achter je op invoegstrook zit ook een persoon in ze auto te kloten met zjn telefoon of radio of airco en let ook niet op,of jij wel of niet kan invoegen als motorrijder.
Dan is het extra pk,s die je op dat moment vooruit doet knallen om verderop,wel te kunnen invoegen erg handig ,en nuttig.
Maak dit zo vaak mee als ik invoegen wil en je komt er niet tussen.
Dus vind je vraag over,die,extra,pk,s bij deze,beantwoord.

Jij draait de dingen om. Degene die in wil voegen moet dat zo dusdanig doen dat hij/zij geen overlast bezorgt voor het overige verkeer.
Het op de hoofdbaan rijdende verkeer hoeft jou er helemaal niet tussen te laten. Alleen voldoende afstand tov elkaar te houden. Als je daar al niet tussen past met een motor.
Volgende keer van tevoren beter kijken en de situatie beter inschatten.
Invoegen zonder overlast te veroorzaken lukt mij zelfs met een 7mtr lange 3300kg wegende oldtimer bestelbus met 80pk motor met een acceleratie van niks en een maximale topsnelheid van een verbijsterende 92km/u. Na een kwartier of zo _O-
 
Alles wat minder aandacht kost is prettiger rijden in een omgeving met veel variabelen. Als je vaak in druk verkeer rijd, niet hoeft terug te schakelen om verderop dat grotere gat te kunnen pakken.. dan snap ik dat.

Zelfde als een kortere vertanding en als alles qua bediening precies goed staat en het blok reageert zoals je verwacht. Geeft gewoon meer ruimte in het hoofd voor het overzicht in het verkeer, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan