Draadloze communicatiesets

Lomax

Rookie
30 jul 2006
6
0
Heeft er iemand ervaring met een draadloze communicatieset op de motor?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de zenders (PMR/LPD)nog goed werken als zij zich dicht bij elkaar bevinden. (berijder/duopassagier)?
 
:W

<edit>
Ok ok ... ff niet lullig doen Power Ranger :)
http://www.google.com/custom?q=communicatie&sa=Google+zoeken&cof=AH%3Acenter%3BLH%3A80%3BLW%3A800%3BAWFID%3Aea445d183acfe785%3B&domains=motor-forum.nl&sitesearch=motor-forum.nl (Klikkie)
 
Heeft er iemand ervaring met een draadloze communicatieset op de motor?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de zenders (PMR/LPD)nog goed werken als zij zich dicht bij elkaar bevinden. (berijder/duopassagier)?

Nee, maar daar zijn ze toch ook niet voor gemaakt? Koop dan gewoon een intercom, heb je ook veel beter geluid van.
 
Ik heb nog een hagel nieuw setje liggen.

Bereik van 3 kilometer of meer is leuk maar word al gauw minder als je merkt dat rijwind de nodige.... hè ?....wat ?....kan je dat ff herhalen ? .... etc. veroorzaakt |(

Nog niet te spreken van partners die niet snappen dat ze na het spreken ook gelijk weer dat knoppie los moeten laten |( ;)
 
het enigste dat ik wil horen is het brullen van mijn uitlaat

[me]dat vind Sheldon meer als genoeg[/me] :Y
 
...

Bereik van 3 kilometer of meer is leuk maar word al gauw minder als je merkt dat rijwind de nodige.... hè ?....wat ?....kan je dat ff herhalen ? .... etc. veroorzaakt |(

Nog niet te spreken van partners die niet snappen dat ze na het spreken ook gelijk weer dat knoppie los moeten laten |( ;)

:^

_O-

Of het knopje indrukken even wachten en dan spreken :X
 
Zijn er ook bouwpakketten te koop of te leveren of schema's :)

Kortom zijn er ook technische mensen hier bezig mee geweest ?

Ik zat er aan te denken 2x gsm + bluetooth en dan kletsen :) (kun je meteen een conversatie aangaan als er iemand beld :) gezellig toch? )
 
zie zojuist dat je bij de mediamarkt een Topcom TwinTalker 6800 MotorPack kan kopen incl headset voor nog geen 70 pleuri's pst.
Iemand ervaring met dit merk/type ???
 
zie zojuist dat je bij de mediamarkt een Topcom TwinTalker 6800 MotorPack kan kopen incl headset voor nog geen 70 pleuri's pst.
Iemand ervaring met dit merk/type ???

Nope, geen ervaring met dat merk.
Wel ervaring met MM en mijn advies luidt dan ook.....NIET DOEN :N
 
Heeft er iemand ervaring met een draadloze communicatieset op de motor?

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of de zenders (PMR/LPD)nog goed werken als zij zich dicht bij elkaar bevinden. (berijder/duopassagier)?


Nee, binnen een afstand van 3 meter is het nogal slecht.

Buiten de 3 meter: prima, meestal met alle soorten sets wel, als
de headset maar goed ingebouwd zit. Dat komt nogal precies.
 
Nee, binnen een afstand van 3 meter is het nogal slecht.

Buiten de 3 meter: prima, meestal met alle soorten sets wel, als
de headset maar goed ingebouwd zit. Dat komt nogal precies.

Bedankt MotoMarz,
Dat was precies wat ik graag wilde weten
 
Ik ben ook op zoek naar een goede communicatieset.Mijn vraag is of iemand weet welke ik het beste kan kopen, een goede prijs kwaliteit verhouding.
Het is voor motor naar motor.
 
Hey Mario
Ik gebruik de Midland set G6 is goed te doen tot een km range. Helmsetje van Polo.de in je helm. en het werkt perfect.
porto's 75 Euro
helmsetje 14,95 per stuk bij polo. Tis goed te doen tot de 120/140 km daarna word het rap minder.

De midland G80 is ook te koop zit je niet te klooien met kabels maar met blue tooth is wel allemaal wat duurder ben je compleet 220 euro kwijt.
 
Hey Mario
Ik gebruik de Midland set G6 is goed te doen tot een km range. Helmsetje van Polo.de in je helm. en het werkt perfect.
porto's 75 Euro
helmsetje 14,95 per stuk bij polo. Tis goed te doen tot de 120/140 km daarna word het rap minder.

De midland G80 is ook te koop zit je niet te klooien met kabels maar met blue tooth is wel allemaal wat duurder ben je compleet 220 euro kwijt.
Ok thanx, die bluetooth is dus 220 euro voor twee, dus een complete set?
En moet je een knopje bij je stuur maken om te zenden?
Ben namelijk een leek wat betreft die setjes.Bedankt Twan :W
 
Ik ben ook op zoek naar een goede communicatieset.Mijn vraag is of iemand weet welke ik het beste kan kopen, een goede prijs kwaliteit verhouding.
Het is voor motor naar motor.

Hallo Mario,
Cellular Line gekocht 2 jaar geleden, lang getwijfeld tussen die en de Scala Rider. Heb veel positief gelezen van de Cellular dus gekocht. Heel tevreden ermee. Ik gebruik het wel enkel voor mijn GPS.
 
Hallo Mario,
Cellular Line gekocht 2 jaar geleden, lang getwijfeld tussen die en de Scala Rider. Heb veel positief gelezen van de Cellular dus gekocht. Heel tevreden ermee. Ik gebruik het wel enkel voor mijn GPS.
Oke thanx, prio heeft voor mij echter de bike to bike communicatie dus wil zeker weten dat dat goed is.
 
Oke thanx, prio heeft voor mij echter de bike to bike communicatie dus wil zeker weten dat dat goed is.

Ik moet zeggen dat ik al een jaar met deze set rijdt, meestal met m'n motormaat (die heeft dezelfde bluetooth headset), de communicatie is prima (je moet natuurlijk geen km's uit elkaar gaan rijden, dan werkt het niet meer) En de set werkt ook met de navigatie en uiteraard prima met je telefoon.

Verwacht geen wonderen van de afstand die je kan overbruggen met een dergelijke set. Het bereik is plusminus 200m, dan houd het bij mij wel op, maar de geluidskwaliteit is uitstekend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes met zoeken!
 
Ik moet zeggen dat ik al een jaar met deze set rijdt, meestal met m'n motormaat (die heeft dezelfde bluetooth headset), de communicatie is prima (je moet natuurlijk geen km's uit elkaar gaan rijden, dan werkt het niet meer) En de set werkt ook met de navigatie en uiteraard prima met je telefoon.

Verwacht geen wonderen van de afstand die je kan overbruggen met een dergelijke set. Het bereik is plusminus 200m, dan houd het bij mij wel op, maar de geluidskwaliteit is uitstekend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes met zoeken!
Ok bedankt, en over welke set hebben we het dan?
 
Hey Mario
Ik gebruik de Midland set G6 is goed te doen tot een km range. Helmsetje van Polo.de in je helm. en het werkt perfect.
porto's 75 Euro
helmsetje 14,95 per stuk bij polo. Tis goed te doen tot de 120/140 km daarna word het rap minder.

De midland G80 is ook te koop zit je niet te klooien met kabels maar met blue tooth is wel allemaal wat duurder ben je compleet 220 euro kwijt.
De midland g80 kan ik trouwens nergens vinden :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan