Draadloze oordopjes

Pan en ik

Ton
2 jan 2014
3
0
Haarle
Hallo mede rijders.
Vraagje. Ik ben van plan om een set draadloze oordopjes ( die goed in je oor blijven zitten) te kopen die ik kan dragen in mijn helm. Zodat ik de navigatie kan horen en muziek kan luisteren en eventuele mijn mijn vrouw kan communiceren.
Heeft er iemand ervaring mee en wat adviseren jullie mij.
Graag info naar
tb_fireblade@hotmail.com.
Bvd
Groeten een Pan rijder
 
Hallo mede rijders.
Vraagje. Ik ben van plan om een set draadloze oordopjes ( die goed in je oor blijven zitten) te kopen die ik kan dragen in mijn helm. Zodat ik de navigatie kan horen en muziek kan luisteren en eventuele mijn mijn vrouw kan communiceren.
Heeft er iemand ervaring mee en wat adviseren jullie mij.
Graag info naar
tb_fireblade@hotmail.com.
Bvd
Groeten een Pan rijder

Discussiëren doen we hier op het forum, niet via de e-mail.

Dat gezegd hebbende, wat is je budget? Fatsoenlijke Sena's kosten snel €100-€150 per stuk, via Chinese sites koop je ze voor €10-€50 per stuk of setje en de kwaliteit is dan een volledige verrassing. Soms presteert het €10 setje beter dan de €100, maar een Cardo/Sena met fatsoenlijke ondersteuning kost dus beduidend meer.

Even teruglezend zie ik dat je geen kastjeaanjehelm met speakersenmicrofoonaandebinnenkant zoekt, maar een redelijk simpele Bluetooth headset zoals die voor telefoons veel gebruikt worden. Dat zal lastig worden omdat je dan vaak een accu kwijt moet ofwel met een los draadje, danwel uit je oor stekend. Om goed een oplossing te zoeken, zul je dus eigenlijk eerst goed moeten bepalen wat je exact wilt. Gebruik je gehoorbescherming al dan niet op maat gemaakt?
 
er is een bedrijf in Amsterdam en Eindhoven die voor een redelijke prijs draadloze oortjes verkoopt.
zijn van die op-maat dingen..
er is een ander draadje waar dit ook besproken wordt..

je kan deze niet voor je telefoon gebruiken (praten)
wel met blauwtand..

geen idee hoe t bedrijf heet..
maar... t andere draadje..👍🏼
 
Die Apple-achtige pods hebben een deel dat uit je oor hangt, dat zou in mijn helm nooit werken.
Ik heb zo'n kastje aan de helm (Cardo Freecom1) en speakers in de helm, icm heel goed dempende oorpluggen (dichtgestopte Alpine's)
Dat werkt goed (sterke gehoorbescherming, toch goed geluid van systeem).
Aangezien ik gehoorbescherming absoluut op de eerste plaats heb staan, was dat voor mij de beste en enige oplossing.. maar ymmv
 
Draadloos is dat er voor zover ik weet niet, althans niet geschikt om onder een helm te dragen.
Ik had voorheen een Jabra bluetooth Dongle, en luisterde met een setje Sennheiser in-ears naar muziek op de motor.
Je zou dus zoiets:
kunnen gebruiken in combinatie met in-ears, mits die laatste niet teveel uit je oor steken.

Nu heb ik Motor Ears van Audinc, in combinatie met mijn Cardo Packtalk Slim. Was niet zo gek op de speakers in mijn helm.

Edit: Ik zie dat ze ook een Bluetooth variant van de Motor Ears hebben.
 
Ik zou geen Apple Airpods of Samsung Buds achtige dopjes onder de helm willen dragen. De druk van een goed passende helm drukkende op de dopjes zal snel oncomfortabel of zelfs pijnlijk worden. Waarschijnlijk wordt het al een drama om de helm op te zetten zonder dat de dopjes uit je oren wippen.

Daarnaast draag ik vaak gehoorprotectie. Je zou dan op setjes uitkomen zoals @Remco met een K al beschreef.

Ik heb een Cardo Freecom 4+ (kastje op zijkant helm) en JBL speakers in de helm. Kunnen prefect aan mn TomTom en tegelijkertijd aan mn mobiel voor muziek gekoppeld worden. In de Freecom zit ook een FM radio... volledig in te stellen met een app.
 
Ik heb hier liggen F9 treu wireless headset,wat een troep is dat,niet te koppelen,echt een drama,ze liggen hier nieuw in doos
Nu tom tom 550 plus sena 10c pro plus iphone,werkt goed,
Maar het is of tom tom headset,of tom tom iphone,maar niet allebei gelijk
is afhankelijk van in welke volgorde je bluetooth koppelt,maar goed geluid in je helm
 
Ik heb altijd een beats X , werkt bij mij prima , ik rij met Apple Maps als navigatie en heb sinds kort een appel watch,
telefoon in broekzak , duidelijke aanwijzingen die verkort op de Apple Watch verschijnen
Ja ik ben een fanboy
 
Ik heb hier liggen F9 treu wireless headset,wat een troep is dat,niet te koppelen,echt een drama,ze liggen hier nieuw in doos
Nu tom tom 550 plus sena 10c pro plus iphone,werkt goed,
Maar het is of tom tom headset,of tom tom iphone,maar niet allebei gelijk
is afhankelijk van in welke volgorde je bluetooth koppelt,maar goed geluid in je helm
is het niet zo dat je je tomtom met je telefoon koppelt en je telefoon met je headset? Volgens mij hoor je dan beide.
 
is het niet zo dat je je tomtom met je telefoon koppelt en je telefoon met je headset? Volgens mij hoor je dan beide.
Je telefoon zou dan een of andere audio moeten doorvoeren...

Bij mij is het zo dat de Cardo is verbonden met de TomTom en ook is verbonden met de telefoon (dus 2 gelijktijdige koppelingen).
De TomTom is dus met de hierboven genoemde koppeling verbonden aan de Cardo, maar ook weer met een direct koppeling met de telefoon voor data.
Dus al de drie apparaten hebben elk in ieder geval 2 simultane koppelingen lopen.
Tomtom - Cardo voor navigatie aanwijzingen
Tomtom - Telefoon voor traffic data en als je zou willen berichten van de telefoon.
Cardo - Telefoon voor muziek en wie zou willen bellen

M'n telefoon daarnaast ook nog weer met bijv m'n horloge, maar daar doe ik op de motor niets mee. Immers niet te zien met jas en handschoenen aan.
 
Bij mij is het zo,ik heb het nog even nagekeken,volgorde tom tom headset dan telefoon
Dan hoor ik de tom tom over mijn headset en de telefoon werkt dan niet op de headset
Maar geen probleem ik heb een iwatch en die gaat trillen net als mijn iphone,maar die voel ik niet ,de iwatch wel,dan stop ik en bel ff terug als het werkt werkt het wel goed vind ik
Ook goed duidelijk geluid in de helm
Al met al vind ik het wel een heel gedoe voor het werkt hoe je wilt
Het is zeker niet ff koppelen en klaar
 
[...]
Het is zeker niet ff koppelen en klaar
Dat koppelen van al die apparaten heb ik in principe maar één keer hoeven doen.

Het is nu gewoon apparaten inschakelen en de koppelingen worden automatisch tot stand gebracht.
En ik heb dus gewoon m'n muziek van de telefoon op de Cardo, als navi wat zegt, wordt muziek tijdelijk gedempt... volume van beide kunnen afhankelijk van elkaar ingesteld worden. Ofwel, het kan allemaal prima als de apparaten het ondersteunen.

Van de Sena zou ik wel verwachten dat die ook twee koppelingen aan kan
 
Ik zou geen Apple Airpods of Samsung Buds achtige dopjes onder de helm willen dragen. De druk van een goed passende helm drukkende op de dopjes zal snel oncomfortabel of zelfs pijnlijk worden. Waarschijnlijk wordt het al een drama om de helm op te zetten zonder dat de dopjes uit je oren wippen.

Dit valt mee. Voordat ik gehoorbescherming had droeg ik standaard gewoon m’n Apple oordopjes. Prima te doen, ook voor lange afstanden.
 
Dat koppelen van al die apparaten heb ik in principe maar één keer hoeven doen.

Het is nu gewoon apparaten inschakelen en de koppelingen worden automatisch tot stand gebracht.
En ik heb dus gewoon m'n muziek van de telefoon op de Cardo, als navi wat zegt, wordt muziek tijdelijk gedempt... volume van beide kunnen afhankelijk van elkaar ingesteld worden. Ofwel, het kan allemaal prima als de apparaten het ondersteunen.

Van de Sena zou ik wel verwachten dat die ook twee koppelingen aan kan
Inderdaad, zo is dat bij mij ook :t Iphone is gekoppeld met mn Alie-express headset in de helm voor de muziek... en als mijn TomTom rider wat zegt, wordt de muziek gedempt 8-)
 
Voordat ik een headset had heb ik met de samsung Galaxy buds gereden. Opzich prima dingen, maar na anderhalf uur begonnen ze toch wel irritant te worden. Ik heb een HJC RPHA-11. Voordeel is wel dat je allebei de oordoppen los kan gebruiken. Je kan dus met links in gaan rijden, bij een stop/als ze leeg zijn deze weer in de case doen en met rechts verdergaan terwijl links wordt opgeladen. Ze waren wel prijzig, maar nu de 2de generatie is uitgekomen zijn ze denk ik in prijs gedaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan