Draadreparatie Yamaha r6 2006

hhemrica

Rookie
19 okt 2018
16
3
Hallo,

Dit weekend bezig geweest met het stellen van de kleppen van mijn Yamaha r6. De motor liep niet helemaal lekker dus wou dit gelijk even meepakken.
Nu wou ik vanavond alles weer gaan monteren en na alles gecheckt te hebben blijkt het draad er uit te liggen van 1 van de draadgaten in de cylinderkop van de camshaft caps.

Naar mijn mening heb ik alle camshaft cap rustig en gelijk matig losgedraaid. Wat is de beste oplossing om hier weer nieuw draad in te krijgen.
Dacht zelf om een helicoil in het gat aan te brengen, maar mischien weet iemand een betere oplossing?

1583867944739.png

Het betreft het blauw omcirkelde draadgat.
 

Bijlagen

  • 1583867769981.png
    1583867769981.png
    18,3 KB · Weergaven: 11
Ben in het bezit van een helicoil set, ga van het weekend even proberen. Woon ook niet echt in de buurt kom zelf uit het midden van Friesland.
Okee, de formule was eigenlijk: als je in de buurt van rijswijk woont en je hebt geen setje zou je die van mij kunnen gebruiken
 
Ik zou niet weten wat de sterkste is maar zoals duurdere automerken bijvoorbeeld standaard helicoils plaatsen ipv draadbussen heb ik het idee dat ze daar niet voor niets voor kiezen, of eigenlijk wel, een helicoil krijg je niet los van het moedermateriaal, kan haast niet meedraaien, ook niet als die één is geworden met de bout die er in zit en daardoor zal bij extremen een draadbus eerder uit het moedermateriaal komen dan een helicoil,een draadbus is weer gewoon een bout, in tegenstelling tot een stadsbus, da's een vervoermiddel...
 
Ik zou zelf voor een insert draadbus gaan, werkt hetzelfde als een helicoil, eerst tappen en dan de insert er in maar is wel een stuk steviger naar mijn mening.

Bekijk bijlage 1473323

nope, want zo te zien blijft hier een stukje op het gat liggen, wat een complete no-go is bij de bevestiging van lagerschalen en de toleranties die daar van belang zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan