Draag jij wel/niet geel hesje op de motor?

Geel hesje op de motor:

  • JA, moeten ze verplicht stellen

    Stemmen: 5 1,1%
  • JA, geeft me een veiliger gevoel

    Stemmen: 63 13,6%
  • JA, geeft Neerlands wegen weer wat kleur

    Stemmen: 8 1,7%
  • JA, andere reden

    Stemmen: 15 3,2%
  • NEE, wat een onzin zeg

    Stemmen: 50 10,8%
  • NEE, verplichte verlichting is al meer dan genoeg

    Stemmen: 14 3,0%
  • NEE, die koekblikkers moeten gewoon beter uit hun doppen kij

    Stemmen: 226 48,9%
  • NEE, andere reden

    Stemmen: 81 17,5%

  • Totaal aantal stemmers
    462
Ik draag er geen. Ik heb licht op de motor en mijn motorkleding heeft reflecterende strepen. Als ze mij zo niet zien, zien ze me met hesje ook niet.

Ik draag die dingen trouwens wél als ik in het donker ga hardlopen. Die dingen zijn best nuttig, maar op de motor heeft het volgens mij minimale toegevoegde waarde. Probleem is niet dat motorrijders niet opvallen, probleem is dat er niet goed wordt gekeken.
 
Draait motorrijden alleen om coole looks? Inderdaad, duf staan? who cares. Liever blôa Jan, dan dôa Jan ('liever voor gek staan, dan in de kist gaan' voor de niet-Zeeuwen hier). Als cosmetische redenen belangrijker zijn, dan zichtbaarder zijn... :N . Natuurlijk zijn de meeste automobilisten visueel te afgestompt om motorrijders te zien, maar als er maar een paar zijn die je wél opmerken. Het kan het verschil zijn tussen thuiskomen bij je vrouw of thuiskomen bij je Maker. Ik merk dat ik in mijn woon-werkverkeer (06.00 werkwaarts en 16.00 huiswaarts) wel degelijk verschil heb gemerkt, zeker ook in de files 's middags. Of zie ik een ander type automobilist op de weg dan de rest hier? :?

Ik ben het eens met wat je zegt, maar mijn visie (is net als die van ICT Bokito :+) over automobilisten is anders...

Het ligt niet aan wat je aan hebt, veel automobilisten kijken domweg niet.. Als ik daar kom aangereden met gewoon mijn verlichting aan kunnen ze mij t.a.t met gemak zien! Alleen ze zullen me niet snel zien als ze niet kijken... Een zwarte auto zien ze toch ook aankomen rijden? Wat zien ze dan? Juist, de lampjes!

Ik denk niet dat dat gele hesje het verschil gaat maken, als ik daar van overtuigd was had ik er misschien ook wel eentje aan gedaan..

Jezelf zichtbaar maken gaat niet om wat je aan hebt, maar waar jij je op de weg bevindt! Als ik bijvoorbeeld om een afslaande auto heen slalom let ik altijd donders goed op dat een andere auto die uit diezelfde straat komt me ziet, want ik kan best begrijpen dat hij heeft gekeken toen die auto afsloeg en dus niet verwacht dat ik er ook nog langsgereden kom.. Dan maakt dat gele hesje echt geen ruk uit!

- Niet te dicht achter auto's rijden
- Bij bochten iets richting het midden van de weg houden, zodat auto's uit die bocht je eerder zien aankomen
etc. etc...
 
Laatst bewerkt:
Dan maakt dat gele hesje echt geen ruk uit!
Misschien wel... Met een hesje val je sneller op. Als een automobilist een tiende van een seconde jouw kant op kijkt, ziet hij je eerder als je een opvallend hesje aan hebt.

Maar om de koekblikkers de kans te geven om je te kunnen zien, moet je idd wel zichtbaar zijn. Dus de tips opvolgen die je onderin je bericht zet.
 
Laatst bewerkt:
Ik draag zo'n hesje, en ik heb voldoende aanwijzingen (uit gedrag van medeweggebruikers) om aan te nemen dat je echt beter opvalt.


:^

En wat boeit mij dat nou dat het er niet uitziet........ik rij toch niet voor de sier.

Ter compensatie heb ik wel altijd mn hand op de heup :+
 
Naar mijn idee val je met zo'n hesje wel beter op.... indien gezien vanaf opzij of van achteren. Echter van voren zal in de meeste gevallen je verlichting overheersen en voegt dat hesje dus weinig toe. En ik denk dat de meeste brokken gemaakt woren doordat automobilisten een motorfiets van voren niet aan zien komen (in de file of tijdens inhaalmanoevres). Wat blijft: baat het niet, schaadt het ook niet. Maar dat geldt voor meer dingen. Iedereen moet zelf maar uitmaken hoe ver hij gaat met veiligheidsmaatregelen.
 
Ik vind het er niet uitzien, no way dat ik me op school ga vertonen in een mega opvallend geel hesje.
Ik rij in een helemaal zwart pak, matzwarte helm en donker vizier :P Ik weet dat ik niet op val maar ik zou me te erg schamen.
 
Draag altijd een geel met zwarte jas (die trouwens na 2 maanden bijna effen zwart is). Dat gewapper aan mijn lijf vind ik helemaal niks.
 
Nee, andere reden...

Ik zie niet in waarom ik het wel zou doen... heb geleerd zelf uit te kijken, dus het heeft geen voordeel voor me... ;)
 
redenerend vanuit mezelf als automobilist: Zo heel veel sneller zie ik de motorrijder niet, en ik let daar toch wel extra op. Het nut van hesjes ontgaat mij dus een beetje.
 
Mooi om te zien dat iedereen zo z'n eigen mening heeft..........kben benieuwd welke reacties er nog meer komen!
 
Ik draag wel zo'n vestje, van Kushitani. En waarom? Voor die ene keer dat het misschien wel uitmaakt. Ik heb een bijna geheel zwart textiel pak en een donkere motor. En ik wil niet graag over het hoofd gezien worden op de motor. :X

Natuurlijk houd ik er met het rijden rekening mee dat ik niet gezien wordt, maar aan de andere kant doe ik het nodige om beter zichtbaar te zijn (plaats op de weg, Xenon verlichting en een geel vestje. Al verklein ik de kans op een anrijding zo maar met een half procent, dan heb ik toch weer aan veiligheid gewonnen. *O*

BTW: Ik heb al diverse malen samen met andere motorrijders gereden die ook zo'n vestje aanhadden en je ziet ze zowel bij licht als in het donker een stuk beter. Tenminste, als je (goed) kijkt. En dat is waar het er bij veelmedeweggebruikers nog aan schort. :(
 
mijn mening van zo n k&t hesje

doordat gedoe met die hesjes die iedereen voort aan doet, altans vele wordt het dalijk nog verplicht ook voor iedereen(let maar op)

de meesten hebben een kuip, of liggen voorover, dus je ziet helemaal geen hesje !!!!
waarom dan aandoen lijkt mij.

ze zijn pas goed zichtbaar als je van achter aan komt rijden.

beter is dan een opvallende kleur helm .die zie je altijd.

of doe gewoon je lamp aan overdag, mij part GROOT licht.
maar laat die k&t hesjes uit.

nee ik zie er helemaal geen veiligheid in (maar dat was al duidelijk he).

ja en dit is mijn mening grrrrr

oja ik was vergeten te vertellen

ik draag geen hesje :N
 
Laatst bewerkt:
geen geel hesje


wel dit met de regen, heb wel het gevoel dat ik beter gezien word
en ik zie m'n maatje met hetzelfde regenpak een stuk beter in m'n spiegels bij slecht weer.
full
 
Ik vind het er niet uitzien, no way dat ik me op school ga vertonen in een mega opvallend geel hesje.
Ik rij in een helemaal zwart pak, matzwarte helm en donker vizier :P Ik weet dat ik niet op val maar ik zou me te erg schamen.

Het vrijheidsgevoel van de motorrijder die zich de wet voor laat schrijven door wat z'n schoolgenoten van zijn kleding vinden. _O- Individualiteit door wat de massa voorschrijft? :? :N
Niemand schrijft mij voor hoe ik me moet kleden, die keus maak ik zelf en daar schaam ik me niet voor. :o

mijn mening van zo n k&t hesje

doordat gedoe met die hesjes die iedereen voort aan doet, altans vele wordt het dalijk nog verplicht ook voor iedereen(let maar op)

de meesten hebben een kuip, of liggen voorover, dus je ziet helemaal geen hesje !!!!
waarom dan aandoen lijkt mij.

ze zijn pas goed zichtbaar als je van achter aan komt rijden.

beter is dan een opvallende kleur helm .die zie je altijd.

of doe gewoon je lamp aan overdag, mij part GROOT licht.
maar laat die k&t hesjes uit.

nee ik zie er helemaal geen veiligheid in (maar dat was al duidelijk he).

ja en dit is mijn mening grrrrr

oja ik was vergeten te vertellen

ik draag geen hesje :N

Volgens mij heb je op een MT-01 geen kuip of scherm van betekenis en lig je vast ook niet plat op je tank. Dus voor jou - qua houding vergelijkbaar met een Bulldog - zou het vestje best zichtbaar zijn vanuit de achteruitkijkspiegels van een auto. En op een donkere B-weg is het toch prettig dat ze je niet alleen aan je achterlicht moeten herkennen. Of draag je deze:
50755.jpg
:?

Nee, als je de hesjes al k&t vindt...

Maar ieder z'n meug.

Greetz, kowalski
 
Laatst bewerkt:
Het vrijheidsgevoel van de motorrijder die zich de wet voor laat schrijven door wat z'n schoolgenoten van zijn kleding vinden. _O- Individualiteit door wat de massa voorschrijft? :? :N
Niemand schrijft mij voor hoe ik me moet kleden, die keus maak ik zelf en daar schaam ik me niet voor. :oVolgens mij heb je op een MT-01 geen kuip of scherm van betekenis en lig je vast ook niet plat op je tank. Dus voor jou - qua houding vergelijkbaar met een Bulldog - zou het vestje best zichtbaar zijn vanuit de achteruitkijkspiegels van een auto. En op een donkere B-weg is het toch prettig dat ze je niet alleen aan je achterlicht moeten herkennen. Of draag je deze: [afbeelding] :?

Nee, als je de hesjes al k&t vindt...

Maar ieder z'n meug.

Greetz, kowalski

zoals je al zei volgens jou lig ik nie plat op me moter .
ik zie wel dat je me nog nie hebt zien rijden :+

enna wat die achteruit kijkspeigel betreft ik rijdt dus altijd met licht aan is beter als dat bekende k&t hesje .
ja je lampen zitten er niet voor niets op.

maja flapper maar lekker verder met zo n fluor hesje .

greetings

trouwens mooie helm man.

enne goed zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Mensen zien motorrijders vooral over het hoofd tijdens , schemer uren, mist of andere weer zicht belemmerende omstandigheden overdag. Gek genoeg is het positieve effect dat een hesje heeft in de avond aanzienlijk minder. Dit heeft te maken met het feit dat mensen al de hele tijd in het donker rijden en koplampen dus veel meer opvallen dan hesjes. Bij licht omstandigheden met verminderd zicht zijn mensen sneller overmoedig en denken alles wel goed te zien en kijken daarmee sneller 'over' ons heen tenzij we iets opvallends aan hebben.

Toch draag ik wel 's avonds een hesje maar zeker bij slecht weer of schemer omdat bij de laatste 2 situaties het bewezen is dat je dan aanzienlijk meer opvalt middels reflectie.
 
Loud pipes save lives!! ;)

Dus nee geen hesje...
Maar ik rij ook bijna niet 's avon of bij schemering...maar anders nog niet aangedaan.
Op één of ander manier ziet het er niet uit...je ljkt gelijk een verkeersregelaar ofzo...

Dan nog liever een knal geel pak ofzo...haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan