Draag jij wel/niet geel hesje op de motor?

Geel hesje op de motor:

  • JA, moeten ze verplicht stellen

    Stemmen: 5 1,1%
  • JA, geeft me een veiliger gevoel

    Stemmen: 63 13,6%
  • JA, geeft Neerlands wegen weer wat kleur

    Stemmen: 8 1,7%
  • JA, andere reden

    Stemmen: 15 3,2%
  • NEE, wat een onzin zeg

    Stemmen: 50 10,8%
  • NEE, verplichte verlichting is al meer dan genoeg

    Stemmen: 14 3,0%
  • NEE, die koekblikkers moeten gewoon beter uit hun doppen kij

    Stemmen: 226 48,9%
  • NEE, andere reden

    Stemmen: 81 17,5%

  • Totaal aantal stemmers
    462

B.B.I.L.

MF veteraan
29 mrt 2005
8.412
103
Valburg
Je ziet het steeds vaker.....motorrijders met van die fluoriserende gele hesjes aan!
Ik vind het behoorlijk duf staan en echt heel veel meer opvallen doet het ook niet naar mijn bescheiden mening.

Wie van de MF-ers draagt ook zo'n hesje en waarom?
Wie niet en waarom?
 
Ik draag er geen, omdat ik vrijwel nooit bij schemering of in het donker rij. Bovendien is mn motor wit :)
 
Nee... heb een mooi jack.. mag iedereen zien
bovendien maakt het weinig uit of ik een fluo jack aan heb of niet :) (zit achter hoog donker kuipruitje)
 
Nee. ik heb verlichting en er zitten wat reflectiedingen op m'n verder zwarte pak.

Weet je wat het is, je word toch niet gezien. Kun je je als een kerstboom aankleden maar dat helpt niet.

Natuurlijk, als je een foto van een motorrijder zonder naast een foto van een motorrijder met zet dat zal iedereen zeggen "die mét het hesje is beter zichtbaar" maar daar gaat het dus precies NIET om want om te zien moet je eerst kijken.

Nee mijn mening: beste is er rekening mee te houden dat je NIET gezien bent dus altijd een marge houden.

Voorbeelden:

In de file: als je tussen het verkeer doorrijd ben je vooral veilig als de automobilist niet opzij KAN. Ik kies dus vooral voor auto's dan precies naast elkaar rijden. Er is altijd ruimte genoeg, wees niet bang, ze zijn hartstikke bang elkaar te raken. Verwacht niet dat ze je gezien hebben met je hesje en je alarmlichten aan want dat is gewoon niet zo. Meestal. Ga jezelf maar na: als je in schemer in een drukke file zit... tuur jij dan de hele tijd in je rechterspiegel? :N

Weg van rechts naderen en er staat een auto? van je gas af, vingers aan de rem en wachten op oogcontact, en dan nog.... NOOIT zomaar doorrijden. Natuurlijk had je voorrang maar als je erop knalt heb je daar niets aan.

Auto inhalen terwijl er een afslag naar links is? NOOIT.



Enfin ga zo maar door.
 
Laatst bewerkt:
Ik draag er alleen 's avonds een. Ik heb het idee dat het echt wel meer opvalt, daar komt dan ook bij kijken dat mijn motor relatief klein is dus je zowiezo al sneller over het hoofd gezien wordt. En dat het duf is, tsjah als je dat vind moet je dat maar vinden ;). Daar kan ik zelf niet zo mee zitten.
 
Als mijn groene pak niet voldoende opvalt dan heeft een geel hesje ook geen zin meer. :+ Ik ga er gewoon altijd van uit dat ze me niet zien :/
 
Ik draag alleen met slechte weersomstandigheden (mist, dikke regen) een oranje met geel gestreept hesje.
Verder sinds afgelopen zaterdag xenon 8000K koplamp.
Moet voldoende zijn... En natuurlijk zelf opletten voor 10!
Er zijn steeds meer autobestuurders die zo druk met hun blontblontje bezig zijn dat ze zelfs vrachtauto's over het hoofd zien!!!!!!!
 
Ik mis de optie 'soms' ;)
In het begin reed ik als het nog donker was altijd met zo een hesje maar het is gewoon niet leuk rijden vind ik. Dus laatste maanden gebruik ik het niet meer.

Ik heb wel reflectorstrips op mijn pak zitten dus dat geeft ook wel wat.
En voor de rest vrij defensief rijden als het donker is.
En autobestuurders moeten maar beter leren uitkijken en stoppen met denken dat ze king of the road zijn. ;)
 
Ik draag er ook één. Mijn idee is dat de auto's wel degelijk sneller aan de kant gaan in de file. Maar goed, dat kan ook gevoelsmatig zijn.

Wanneer ik het vooral fijn vind, is als ik met mijn vriendin rij. Zij heeft er ook één en ik hoef nu niet meer in de spiegel te zoeken waar ze is. Eén snelle blik is voldoende, ook als er een paar auto's tussen zitten.

Verder ben ik van mening dat alle kleine beetjes helpen. Ik draag het hesje nu een paar weken en in die paar weken heb ik al twee keer gehad, dat een auto van de rechterbaan naar de linker kwam zetten, terwijl ik naast die auto reed. Allebei de keren gaven ze op het laatste moment een ruk aan het stuur naar rechts, alsof ze me toen pas opmerkten. Ik ga er vanuit dat het hesje daar aan bijdraagt. Mijn motor en mijn pak zijn zwart, dus die vallen minder snel op. En ach, baat het niet, dan schaadt het niet.

Overigens ga ik nu niet als een kip zonder kop rijden, omdat ik van mening ben dat ik zichtbaarder ben nu. ;) Een marge aanhouden is altijd verstandig... :]
 
Nee. ik heb verlichting en er zitten wat reflectiedingen op m'n verder zwarte pak.

Weet je wat het is, je word toch niet gezien. Kun je je als een kerstboom aankleden maar dat helpt niet.

Natuurlijk, als je een foto van een motorrijder zonder naast een foto van een motorrijder met zet dat zal iedereen zeggen "die mét het hesje is beter zichtbaar" maar daar gaat het dus precies NIET om want om te zien moet je eerst kijken.

Nee mijn mening: beste is er rekening mee te houden dat je NIET gezien bent dus altijd een marge houden.

Voorbeelden:

In de file: als je tussen het verkeer doorrijd ben je vooral veilig als de automobilist niet opzij KAN. Ik kies dus vooral voor auto's dan precies naast elkaar rijden. Er is altijd ruimte genoeg, wees niet bang, ze zijn hartstikke bang elkaar te raken. Verwacht niet dat ze je gezien hebben met je hesje en je alarmlichten aan want dat is gewoon niet zo. Meestal. Ga jezelf maar na: als je in schemer in een drukke file zit... tuur jij dan de hele tijd in je rechterspiegel? :N

Weg van rechts naderen en er staat een auto? van je gas af, vingers aan de rem en wachten op oogcontact, en dan nog.... NOOIT zomaar doorrijden. Natuurlijk had je voorrang maar als je erop knalt heb je daar niets aan.

Auto inhalen terwijl er een afslag naar links is? NOOIT.



Enfin ga zo maar door.

:^ Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :}

Volgens mij ben je net zo'n keigoeie rijder als ik, KingCoder! :P

8<
Wanneer ik het vooral fijn vind, is als ik met mijn vriendin rij. Zij heeft er ook één en ik hoef nu niet meer in de spiegel te zoeken waar ze is. Eén snelle blik is voldoende, ook als er een paar auto's tussen zitten.
Grappig, eigenlijk draag je het hesje dus voor andere motorrijders, in plaats van de koekblikkers. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de optie 'soms' ;)
In het begin reed ik als het nog donker was altijd met zo een hesje maar het is gewoon niet leuk rijden vind ik. Dus laatste maanden gebruik ik het niet meer.

Ik heb wel reflectorstrips op mijn pak zitten dus dat geeft ook wel wat.
En voor de rest vrij defensief rijden als het donker is.
En autobestuurders moeten maar beter leren uitkijken en stoppen met denken dat ze king of the road zijn. ;)

:^ soms

Heb 1x gereden met zo'n fladder hesje, dat vond ik helemaal niets. Hesje zit onder de seatcover voor het geval ik langs de weg kom te staan.
Onder het rijden..... alleen in uitzonderlijke gevallen wil ik zo'n ding aantrekken.
 
Ik draag zo'n lelijk ding :P in het donker/schemer.
Kijk eens om je heen en oordeel zelf ;) Je bent met een fluorescerend hesje sneller en beter te zien dan zonder, zeker als het schemerig/donker is of als het regent.
 
Nee. ik heb verlichting en er zitten wat reflectiedingen op m'n verder zwarte pak.

Weet je wat het is, je word toch niet gezien. Kun je je als een kerstboom aankleden maar dat helpt niet.

Natuurlijk, als je een foto van een motorrijder zonder naast een foto van een motorrijder met zet dat zal iedereen zeggen "die mét het hesje is beter zichtbaar" maar daar gaat het dus precies NIET om want om te zien moet je eerst kijken.

Nee mijn mening: beste is er rekening mee te houden dat je NIET gezien bent dus altijd een marge houden.

Voorbeelden:

In de file: als je tussen het verkeer doorrijd ben je vooral veilig als de automobilist niet opzij KAN. Ik kies dus vooral voor auto's dan precies naast elkaar rijden. Er is altijd ruimte genoeg, wees niet bang, ze zijn hartstikke bang elkaar te raken. Verwacht niet dat ze je gezien hebben met je hesje en je alarmlichten aan want dat is gewoon niet zo. Meestal. Ga jezelf maar na: als je in schemer in een drukke file zit... tuur jij dan de hele tijd in je rechterspiegel? :N

Weg van rechts naderen en er staat een auto? van je gas af, vingers aan de rem en wachten op oogcontact, en dan nog.... NOOIT zomaar doorrijden. Natuurlijk had je voorrang maar als je erop knalt heb je daar niets aan.

Auto inhalen terwijl er een afslag naar links is? NOOIT.



Enfin ga zo maar door.
Helemaal mee eens, ik zal ook echt niet met zo'n hesje te zien zijn :N
 
Ik heb er wel altijd 1 bij me maar draag het zelden moet ik zeggen. Ik heb em bij me voor pech gevallen en als ik plots moet rijden bij mist of harde regen/sneeuw.
 
Ik draag zo'n lelijk ding :P in het donker/schemer.
Kijk eens om je heen en oordeel zelf ;) Je bent met een fluorescerend hesje sneller en beter te zien dan zonder, zeker als het schemerig/donker is of als het regent.



Jaaaaahh. maar jij bent een MEISJE







(grapje spinnetje, echt)
 
Grappig, eigenlijk draag je het hesje dus voor andere motorrijders, in plaats van de koekblikkers. :)
Ja idd... Nooit zelf bij stilgestaan eigenlijk. Maar ook als ik niet met mijn vriendin rijd, heb ik 'm aan. Hij zit standaard over mijn motorjas heen, vind het teveel gedoe om 'm elke keer aan en uit te trekken. Ik heb zo'n ding van Kushitani, die flapperen niet. Je merkt niet eens dat je ze draagt (ja, één extra rits dichtdoen, maar daar kom ik wel overheen... ;))
 
Met mist heb ik er laatst eentje gedragen... al denk ik dat het meer geruststelling voor mezelf was.

Een rek met twee lampen op "auto breedte" werkt beter. (los van mist maar in alle "ik zag je niet" situaties)

Ik vind het behoorlijk duf staan en echt heel veel meer opvallen doet het ook niet naar mijn bescheiden mening.

Duff_Man.png
 
Laatst bewerkt:
Ja, woonwerk = rijden in donker regen prut ....
Of je er beter zichtbaar mee bent? Wel je bent er alleszins niet slechter zichtbaar door.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Duf staan? Who cares .. je moet er toch niet zelf op kijken?
En ...wanneer je zelf in donker iemand ziet met fluo jasje aan (fietser/jogger/werkman)? denk je dan "idioot dufkop showbeest nerd"? of denk je "tiens DIE heb ik gezien..."

Trouwens: het opgespat winterslijk wast makkelijker af van een fluohesje dan van men motorpak, daarom alleen al doe ik hem aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik draag zo'n lelijk ding :P in het donker/schemer.
Kijk eens om je heen en oordeel zelf ;) Je bent met een fluorescerend hesje sneller en beter te zien dan zonder, zeker als het schemerig/donker is of als het regent.
:^

En bij :] fileren :] , dan is juist je koplamp soms niet meer zichtbaar, omdat je al naast het in te halen blik zit en hoe sommige blikkers kijken... :X

Alert zijn kan nooit kwaad, zolang zelfs brandweerwagens & ambulances met zwaailampen en sirenes "ongezien" blijven...

Owja, mijn vest is oranje. 8-)
 
Laatst bewerkt:
om gezien te worden, moeten ze wel in de spiegels kijken.

Al ben je Pino op de motor, kijken ze niet, dan zien ze je niet.


ps.:
het is blauw en stinkt naar ienieminie

pino zijn vinger

 
Terug
Bovenaan Onderaan