Drag-Day Traffic-Port Venlo-26 mei 2013

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.362
1.117
full
 
Laatst bewerkt:
Zo maar een vraag want ik heb al wel is zitten lezen op DHRA.
Moet je motor nou origineel zijn? Of streetlegal? Want ik heb GSX 1100 F
die nogal gestript is.

Ik wil wel meedoen want Venlo is een stukje dichterbij dan Drachten.
 
1.3 Uitlaat
Moet gas dicht zijn, beschikken over werkende dempers en aan de wettelijke geluidseisen van 98db voldoen. Uitlaten dienen deugdelijk langs de motor gemonteerd te zijn, het systeem dient compleet te zijn en rond het achterwiel te eindigen. DHRA staat voor het recht om te racen met straat voertuigen, daarom moet iedere deelnemer aan OSL races zich neerleggen bij lokale geluidsnormen die kunnen gelden op bepaalde race circuits.

Mag ie dan wel open zijn? Word er ook gemeten met een decibelmeter?
 
Oké bedankt voor deze informatie! Ik ga een andere demper monteren.
Enig idee waar je eventueel je decibel's kunt laten meten?
Met een dichte Laser kom ik wel door de keuring maar rij het liefst met wat ik nu heb.
Bij mij op het type plaatje staat niet wat ie aan produceert maar meer dan 1000cc is bij de wet maximaal 106 decibel.

Ben benieuwd heb er wel zin in.
 
Op d-dayvenlo komt team Daniel Kerkhofs demonstratie runs geven met zijn Harley Nitro.
Hij zal laten zien wat sprinten op de strip inhoud en wat er bij komt kijken.
Hij is een paar jaar geleden samen een vriendendengroepje begonnen een heuse dragster te bouwen en is intussen succesvol in Engeland en Duitsland. Spektakel verzekerd.

[afbeelding]

De Harley van Daniel was een bestaande dragster.
Bij deze demo snap ik dan niet het verhaal over de geluidsnorm. De nitro Harley maakt veel meer lawaai dan elke street-legal motor met een open uitlaat. Let wel: ik vind het niet erg, maar de gemeente?

Tips voor de website: geluidsmetingverhaal vermelden en de inschrijvingen zichtbaar maken.
 
Laatst bewerkt:
De Harley zal meer herrie maken, dat weten we,maar we moeten kijken waar de grens ligt voor deze dag in het algemeen.
Mocht het zo zijn, dat dit geaccepteerd/gedoogd wordt, kunnen we kijken naar een aparte klasse voor volgend jaar,mocht dit evenement een vervolg krijgen.
In antwoord op je gegeven van Daniel Kerkhofs:
Je info kan kloppen,maar nu niet op elke slak zout leggen.
Hij zal een bestaande dragster gekocht hebben, maar wel naar eigen smaak wederopgebouwd.

De tips van je gaan we in overweging nemen en t.z.t de website laten aanpassen.

Groet d-dayvenlo team.

De Harley van Daniel was ooit van o.a. Willem Been.
De geluidsvraag was ook vanwege mijn eigen motor, een Kawasaki Z1400 met een open Vance&Hines Procomp uitlaat die zeer zeker veel meer dan 98 dB zal maken.
 
Bericht van FB geplukt :

Op verzoek van race-official Danny Sanders willen wij deelnemers vragen om zoveel mogelijk van te voren in te schrijven zodat de gegevens al ingevoerd kunnen worden in het registratie-systeem van de DHRA.
bvd

Garoete van Flakkee(s)
 
Terug
Bovenaan Onderaan