Dragen motorpak met dat warme weer?

Een jeans is begrijpelijk, maar ik zou toch maar op zoek gaan naar een keflarbroek. Ze zijn al vanaf een paar tientjes....

Voor die 40 kilometer dat ik even in jeans rij na 250.000 kilometer strak in het pak ga ik geen andere broek kopen. Maar veiliger is het in ieder geval. Een korte broek is zelfs beter dan een jeans, heb ik me eens door een spoedarts laten vertellen.

Veiligheid boven alles. Maar met dit extreme weer was het voor mijn eigen veiligheid beter om even met een jeans te rijden. De kans dat je onwel wordt en crasht was vele malen hoger dan het conventionele risico op een ongeval.
 
Voor die 40 kilometer dat ik even in jeans rij na 250.000 kilometer strak in het pak ga ik geen andere broek kopen. Maar veiliger is het in ieder geval. Een korte broek is zelfs beter dan een jeans, heb ik me eens door een spoedarts laten vertellen.

Veiligheid boven alles. Maar met dit extreme weer was het voor mijn eigen veiligheid beter om even met een jeans te rijden. De kans dat je onwel wordt en crasht was vele malen hoger dan het conventionele risico op een ongeval.
Dat ze liever een korte broek hebben is zodat ze meteen bij je wonden kunnen. Anders zitten er soms nog rafels van je broek voor.

Overigens is het met temperaturen van 40+ vaak beter om een wat dikkere laag die helemaal bedekt aan te doen. Dan koel je af door je eigen lichaamstemperatuur. Net als dat ze in de woestijn doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Motorrijden is niet wijs met dit weer. Gisteren op de snelweg gereden rond het middaguur (spijkerbroek en fleecevest a la doorwaai), wat een vies weer.
 
Dat ze liever een korte broek hebben is zodat ze meteen bij je wonden kunnen. Anders zitten er soms nog rafels van je broek voor.

Overigens is het met temperaturen van 40+ vaak beter om een wat dikkere laag die helemaal bedekt aan te doen. Dan koel je af door je eigen lichaamstemperatuur. Net als dat ze in de woestijn doen.

Gewoon met een burka op de motor dus, lekker koel :+
 
Std textiel pak, ventilatie openingen opengeritst, alleen onderbroek en drijfnat t-shirt er onder. Geen probleem met de 60 km naar huis. Kleren in de pillion bag.
Lange tochten zou ik niet doen, maar voor WW verkeer gaat dat prima.
 
All the gear, all the time. Of 't nou een textiel pak of kevlar jeans/hoodie combo is.

Gisteren ook gewoon met m'n textiel pak gereden. Eerste keer dat ik het meemaak dat het daadwerkelijk warmer wordt als ik m'n vizier open zet. De rijwind leek wel een fohn.

De verleiding om vandaag ook nog ff te rijden was groot, maar ik heb 'm toch maar laten staan.
 
Volgens mij is de standaard motorpak onder de huidige weersomstandigheden korte broekje , zeer dunne t-shirt of singlet, badslippers . Ik geloof dat dit de zomertrend is onder motorrijders, kan me vergissen maar zie ze met hordes zo over de A4/A15 en in Den Haag rijden.
 
mijn eendelige leer wat ik normaal draag op circuitdagen (want geperforeerd op borst en benen) met een koelvest eronder. En een onderpak omdat ik er anders door het zweten niet meer alleen uitkom 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik zie het probleem niet zo, op vakantie zoek ik juist dit weer op. En dan rij ik gewoon in mijn leren broek, jas met veel ventilatiesleuven, korte handschoenen en mijn Shark Evo in de jethelmstand.

Vandaag ook zo naar de Eifel gereden binnendoor. In de buurt van Aachen had het geregend en was het onweer net voorbij getrokken. Bij de Biker Ranch dus maar een schnitzel weggehapt, nog wat spetjes toen ik wegreed en daarna nog heerlijk 1,5 uur gereden naar mijn hotel. Het was uiteraard wel veel lekkerder dat de temperatuur 24 graden was ipv 39 daarvoor.
 
Koelvest schijnt op zich wel aangenaam te zijn als het echt warm is.
Heb er geen ervaring mee trouwens...-O-
Koelvest is ideaal. Het is even wennen. Collega zweert erbij. :)

Ik zelf heb een doorwaaibroek, in ondergoed er in. Mijn jas is de voering uit, daaronder gewoon een shirt. Zweten doen we toch wel.
 
Gewoon leren jasje en leren broek (geperforeerde broek.) En accepteren dat het zweet langs je rug loopt. Het is niet anders toch.
 
Ik rij gewoon in mijn zwarte leren jas + jeans & motorlaarzen. Dezelfde motorkleding die ik ook met -10 draag. Ja het is warm, ja ik zweet een liter per 10 minuten, maar we rijden toch allemaal motor omdat we zo van ontberingen houden? Of ben ik de enige?
Vandaag vond ik overigens prettiger dan de vorige twee dagen omdat de wind wat koeler was. De voorgaande dagen was rijden met vizier open warmer dan met vizier dicht, dat heb ik eerder alleen in Zuid-Italië meegemaakt.
 
Gewoon mn oude zwarte leren racepak met een paar ventilatieopeningen.
De Pan European thuis laten staan en een week lekker op mn Monstertje gereden, lekker zonder kuip in de rijwind.

Er zijn ook mensen die in een aircoloze auto rijden, da’s pas warm.
 
(Kom nou niet aan met dat T-shirt en korte broek, want daar krijg ik kortsluiting van. Heb iemand een keer flink onderuit zien gaan in een bocht en hij was ontvelt tot op het bot op heup, been en elleboog. Ook z'n handen waren rauw vlees geworden. Alsof iemand met een zeer ruwe kaasschaaf te keer was gegaan...pff)
Ik ga niet in een Tshirt/korte broek, wel in poloshirt/korte broek.

Op mijn beurt heb ik een keer een vent in een Audi gezien die een stuk van zijn hoofd kwijt was, een arm eraf en met twee benen samen met het motorblok onder de voorstoel bekneld zat, bloed reutelend en een minuut later dood en ik stap gewoon weer in de auto, zo ontzettend onveilig...

Vraag nou nooit om wat een motorrijder draagt want het loopt altijd weer op diezelfde zinloze discussie uit...
 
Bij onze Oosterburen hebben ze gisteren iemand van de weg gehaald, die de oplossing had gevonden voor de hitte. :+

Nackt Motorroller.jpg
 
Moest gisteren naar Boxmeer, doorwaaipak aan en gaan. Record van gisteren staat op 40,1 in Volkel, daar niet al te ver vandaan. Dus ja het was heet, maar vooral op de terugweg wat vaker gestopt om een flesje water leeg te lurken. Ik vond het best te doen, zolang je maar blijft rijden.

Terugweg naar Den Haag was de temperatuur tot voorbij Woerden eigenlijk nauwelijks gezakt, daarna voelde je het bijna per kilometer afkoelen. Binnen 30km was het opeens 10 graden koeler, dan voelt 29 graden opeens heerlijk!
 
Ik rij dagelijks ww, altijd met textiel pak. Gisteren gaf de vfr aan dat het 44 graden was op de a73 tussen horst en vierlingsbeek. De afgelopen dagen met de vfr gegaan ipv de versys, omdat ik dan veel meer in de wind zit. Ja het is zweten, maar zo erg was het toch niet?
 
Ik rij ook nog op winterbanden... voor het zelfde geld slaat het om...
 
Terug
Bovenaan Onderaan