Dragen motorpak met dat warme weer?

bepanthen-eczeem-creme-cortisonevrij-20-gram-tube.jpg


Niks aan het handje :+
 
Vandaag nog even gereden, was best warm, maar gewoon alle kleding aan.
 
Okee, dan begrijpen we elkaar...

Dat we elkaar begrijpen weet ik al een tijdje *O*

Zonder gekheid: Ik loop al een jaar of 4 met mijn helm in de hand over het terrein bij AH als ik naar de vrachtwagen loop en nog steeds mensen die denken een grap uitgevonden te hebben door te vragen: Rij je zo onveilig dat je de helm nodig hebt? :Z
 
En dit was slecht bij 40km/u...
Bekijk bijlage 1412667

Ik rij dus gewoon met kevlarjeans en revit doorwaaijas!
Vorig jaar op heel hete dag met brommertje frontaaltje gehad op fietspad. Achterlijke snurker die wielrenner!! :X
Helaas in T-shirt en sandalen. Geen handschoenen.
Wonden ietsje minder erg dan op de foto.

Maar dat soort wonden dat gaat nog wel. Gaat ook snel weer over.
Meer tijd kostte het voordat mijn tenen en knokkel van de enkel weer over waren.
Toch niet klagen want er niets ergs van over gehouden.

Wel is het zo dat de wonden op enkel en schouder een permanente afdruk hebben achtergelaten. Behangschade zeggen de wielrenners.
Ach, geen ramp. Zou zonde zijn om straks als miss/ mister Holland je kist in te gaan. Ze mogen wel zien dat je geleefd hebt................*O*
 
Ik ben 25 jaar geleden op de terugweg van het strand onderuit gegaan met 30 km/uur bij een temperatuur van over de 30 graden. Voorganger ging plotseling in de remmen omdat hij schrok van een fietser en er lag best veel zand op de weg. ABS was toen op motoren nog niet gebruikelijk, met ABS was ik rechtop gebleven. Ik had (gewone) jeans, spijkerjack, handschoenen en hoge schoenen aan (en helm op). Enige echte schade was een onvelde onderarm (mouw van het jack was opgestroopt door de val). Die is in het ziekenhuis met een steriel nagelborsteltje en jodium schoongeboend om het straatvuil eruit te verwijderen. Dat was ondanks de locale verdoving niet echt een genoegen. Maar ze hebben het goed gedaan, geen infecties of ontstekingen gekregen.

Twee weken later ging op dezelfde plek een andere motorrijder onderuit, die had zijn sleutelbeen gebroken. Beetje moed ingesproken totdat de ambulance bij hem was.

Met deze temperaturen rijd ik in doorwaaikleding of kevlar jeans met doorwaaijack. En ben blij met mijn voornamelijk witte Arai integraal met goede ventilatie.
 
Laatst bewerkt:
En dit was slecht bij 40km/u...
Bekijk bijlage 1412667

Ik rij dus gewoon met kevlarjeans en revit doorwaaijas!
Hoi, ik ben ook een keer onder uit gegaan. Het was met een brommerscooter en reed ca. 40 km/u en ik had gewone kleren aan. Het rare vond ik dat m'n regenjas gewoon heel was. Eén klein gaatje in m'n spijkerbroek ter hoogte van m'n knie en daar ook schaafwondje op m'n knie, maar mijn arm was danig ontveld. De helm kon natuurlijk weggegooid worden. Het vizier is een stuk uit en de helm is niet betrouwbaar meer door de klap
1564255517439.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach, geen ramp. Zou zonde zijn om straks als miss/ mister Holland je kist in te gaan. Ze mogen wel zien dat je geleefd hebt................*O*

_O-

En sommigen gaan er ook niet minder mooi uit zien na een beetje bijschaven. Alleen maar voordelen dus. We zouden bijna bewust met z'n allen eens onderuit gaan zonder beschermende kleding.

OT: Ik heb recentelijk een doorwaaijas gekocht waar ik erg blij mee ben. Maar goed, met die extreme temperaturen houd je het toch warm.

Heb wel vaak cooling thermokleding onder de rest aan, anders krijg ik het (leren) pak niet meer uit :')
 
Wel een motor jas, 1 voering eruit, een lange broek. Handschoenen, als het heeeeel erg warm is dan geen handschoenen, en motor laarzen, wordt het kouder en of gaat het regenen, dan gaat ook de motor broek aan.
 
met doorwaai kleding is het prima te doen met deze temparatuur .

enkel wat extra bescherming om de kuiten omdat het blok van de K100 erg veel warmte produceert :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan