Dragen motorpak met dat warme weer?

Ik heb laatst bij 40+ graden juist de ventilatie-openingen van de jas dicht gedaan. Werden eerder hotspots dan dat het enige verkoeling gaf. Ook route iets aangepast zodat ik minder door de file in de binnenstad hoefde (maar totaal wel meer tijd/kms). Al met al niet fijn. En dan ook nog de motor heel precies achteruit de tuin in manouvreren pfff. Ben daarna maar met de auto gegaan.

Heb met mijzelf afgesproken datik altijd volwaardige bescherming aan heb, ongeacht het weer of hoe kort het stukkie ook is.
 
Hier in Mississippi is het van mei t/m october 30+ en ik heb altijd m'n textiel pak aan en gesloten systeemhelm op, gelukkig ruim voorzien van ventilatie mogelijkheden (welke boven een graad of 40 weer dicht gaan omdat je er dan juist warmer door wordt).
Ik ben hier in de omgeving wel een uitzondering, de meeste motorrijders komen niet verder dan een driekwart potje, t-shirt en korte broek. (aan de andere kant rijden de meesten ook niet veel verder dan naar de lokale kroeg en weer terug
 
Gelukkig hebben we bij wielrennen deze discussie niet. Helm verplicht en door.
763.jpg
 
Het beschermvest waar eerder een foto van geplaatst werd heb ik ook. Door een ongeluk ben ik mij gore Tex kwijt en op de motorscooter rijd ik niet met een lederen jack met speedhump. Dus ik heb onder een smockjas nu dit vest aan. Behalve tijdens de extreme hitte. Dat vest zit namelijk zo goed tegen het lichaam dat dit ontzettend warm is. Dan rijd ik enkel met een stevige jas. Vorig jaar reed ik met deze temperaturen in de goretex jas en een trainingsbroek.

Wat ik mij na het ongeluk heb voorgenomen is het altijd dragen van erg goede handschoenen. Dus geen versleten, of doorwaai paar met stickers zoals ik het gemiddelde 10 euro T-shirt. De huidige zijn iets wat beschadigd maar draag ik nog, deze worden spoedig vervangen of gerepareerd.
Waarom? Omdat ik van al mijn verwondingen (sleutelbeen en aantal ribben stuk, dikke wond op de onderarm en een klein schaafwondje op de hand) nog altijd merk dat de hand niet 100% is. Handen zijn zo enorm gevoelig dat ik daaraan niets wil riskeren. Ik rijd nog liever zonder jas dan zonder handschoen. Want hoeveel pijn schaafwonden aan bijvoorbeeld de schouders ook doen, als de huid weer goed is zijn de problemen vaak we of minimaal. 2 maanden geleden (9 maanden na ongeval) merkte ik dat ik nog duidelijk minder kracht in de hand had.

Als mijn jas straks humploos is rijd ik vanaf dan altijd met Damen jas, broek en handschoenen en normale laarzen. En natuurlijk een helm maar daarin hebben we geen keuze en ik heb er maar 1. Deze jas had ik eerder ook aan als het echt heet was maar toen reed ik nog op een echte motor dus dat leek wat minder gek. Ja het is warm maar niet overweldigend warm.

M.b.t. het drinken, als je veel zweet wil je misschien eens nadenken over wat je drinkt en waarom je zoveel moet drinken. Verlies je alleen water als je zweet of ook anderen dingen. En hoe vul je dit tekort aan?
 
M.b.t. het drinken, als je veel zweet wil je misschien eens nadenken over wat je drinkt en waarom je zoveel moet drinken. Verlies je alleen water als je zweet of ook anderen dingen. En hoe vul je dit tekort aan?
Zo erg als Laurens ten Dam hierboven op de foto, hoeft het voor mij niet te worden!
Maar mbt drinken zouden wij motorrijders veel van wielrenners kunnen leren.

Vaak drinken die geen water maar een drankje met isotone dorstlesser. Bijv Extran.
De dorstlesser is zodanig dat vocht heel makkelijk in je bloed kan komen.
Nadeel vind ik zelf dat 't een plakkerig goedje is. Dus zelf gebruikte ik het maar matig.
 
Zo erg als Laurens ten Dam hierboven op de foto, hoeft het voor mij niet te worden!
Maar mbt drinken zouden wij motorrijders veel van wielrenners kunnen leren.

Vaak drinken die geen water maar een drankje met isotone dorstlesser. Bijv Extran.
De dorstlesser is zodanig dat vocht heel makkelijk in je bloed kan komen.
Nadeel vind ik zelf dat 't een plakkerig goedje is. Dus zelf gebruikte ik het maar matig.
Makkelijk mijn systeem in interesseert me maar weinig. Maar zweren betekend zout/mineralen verlies. Mocht je tegen flauw vallen aan zitten door "vocht tekort" en je drinkt water, zeker de flesjes op kraanwater, dan verdun je de reeds aanwezige mineralen ook nog eens en ga je plat.
Kijk eens wat er in ors zit, dat is niet zomaar.
 
Zo erg als Laurens ten Dam hierboven op de foto, hoeft het voor mij niet te worden!
Maar mbt drinken zouden wij motorrijders veel van wielrenners kunnen leren.

Vaak drinken die geen water maar een drankje met isotone dorstlesser. Bijv Extran.
De dorstlesser is zodanig dat vocht heel makkelijk in je bloed kan komen.
Nadeel vind ik zelf dat 't een plakkerig goedje is. Dus zelf gebruikte ik het maar matig.

Ik mix meestal sportdrank met water in mijn bidon, minder plakkerig en je krijgt evengoed voldoende zouten etc. binnen.
 
Mijn kameraad is met Storm in Luxemburg aan het toeren dit weekend 👍
 
Ik ben heel content met mijn Booster hoodie met kevlar en beschermers, het draagt heel fijn met die hitte. Een motorjeans eronder en gaan. :t
 
Zo’n hoodie niet hinderlijk als je 130 km p/u rijdt
Ik neem aan je trekt ‘m niet over je helm en trekt de veter aan
 
ik heb het doorwaaipak en de schoenen weer van stal gehaald ................raar landje hoor dat nederland
 
Net nog een uurtje gereden op de ZZR en het leren pak was natuurlijk aan. Wel de ventilatie open geritst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan