Dragonkiss, en de tikkende klep?

Dragonkiss

Honda VTR SP2
19 sep 2008
2.755
0
Eindhoven
Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat 1 van mijn uitlaatkleppen tikt. Vooral bij stationair toerental hoor je echt duidelijk een tikkend geluid. Nokkenasketting is het niet, ik heb een handmatige spanner en als ik die losser draai krijg je echt een ratel.

Nou heb ik 1000 km geleden mijn kleppen even nagemeten en viel er 1 net bovenin de tolerantie. 0.28 +-0.03 toegestaan, deze klep zat op 0.31-0.315. De rest netjes op 0.28-0.29.

Is dit schadelijk voor de motor en moet ik m weer uit elkaar sleutelen?
Graag een antwoord met betrekking tot moterschade wel of niet?


(De shim heb ik toendertijd niet vervangen ivm het langer bezig zijn met reizen naar de dealer dan het kleppendeksel er af en op schroeven)
 
Heb je je fs alweer in elkaar staan en is het nu opgelost? Ik ben zo nieuwsgierig dat ik dit topic nu al 5 keer gerefreshed heb in 2 minuten, alleen om er achter te komen dat je 6 uur geleden voor het laatst gepost hebt.
 
Heb je je fs alweer in elkaar staan en is het nu opgelost? Ik ben zo nieuwsgierig dat ik dit topic nu al 5 keer gerefreshed heb in 2 minuten, alleen om er achter te komen dat je 6 uur geleden voor het laatst gepost hebt.

Hey Franko,
De uitlaat zit er inderdaad weer op maar omdat ook de topkuip eraf ligt kan ik de motor niet starten ;)
Ik laat morgen weten of ie het doet met tik of niet, dan zit alles weer in elkaar.

Dus nog even geduld aub *D
 
Hele topic gelezen maar geen reactie van DragonKiss :P
Mijn motor heeft namelijk ook een tik en de garage vertelde mij dat dit de pakking zou kunnen zijn. Zou geen kwaad kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan