Dragraces Drachten 1 & 2 September

wat gebeurd er op 1 september wat er op 2 september niet is...


2 september is oke, ik zie mezelf niet twee dagen naar drachtig rijden
 
Waar af te spreken?

Als ik een idee mag opperen, de MCDonalds in Lelystad ligt vlak naast de A6, waar iedereen langskomt op weg naar drachten (vanuit de randstad gezien dan!)

En is voor mij makkelijk want ik woon in L\'stad.. :)

Goed plan?
 
Lelystad ligt meer op de route.

Je kunt ook via de A28 rijden hoor, als je de route niet weet (door de polder) dan roep je maar even en spreken we wat af om samen richting zwolle te rijden, ok? Dan rijden we dus via lelystad (waar ik woon) naar zwolle, voor de duidelijkheid!!
 
IK sta om 10:30 in Zwolle bij de Mac-Donalds, afslag noord.

2 (twee) september dus!!!

Mensen die vanaf daar willen vertrekken kunnen me herkenen aan mijn veel te snelle zwart-wit-grijze dianese en rood-wit-zwarte t-cat...

 
Laatst bewerkt:
IK sta om 10:30 in Zwolle...BIJ DE MACDONALDS dus!!

Mensen die vanaf daar willen vertrekken kunnen me herkenen aan mijn veel te snelle zwart-wit-grijze dianese en rood-wit-zwarte t-cat...

Ik zal Bert vergezzelen met een rood/witte R1 en een zeer stoer MQP leren pak, uiteraard ook in gevechtskleuren.. :)

 
Laatst bewerkt:
\') Het spijt me jongens maar ik ga niet met jullie mee.Aangezien ik 3/4 van de reis alleen moet rijden ga ik liever mee met een andere groep.
DEze groep vertrekt vanaf Hoofdorp dat is voor mij wat gezelliger.(mits het droog blijft natuurlijk)
 
Hier de reporter vanuit Nijmegen :
Van Nitromax vernomen dat het erg mooi weer was.
De barbeque stond aan ( zal wel gesmaakt hebben ).
De races zijn leuk om te zien, de sfeer is gezellig, het geluid was hard door de telefoon.

Morgenavond, live report from Drachten !
( na de Dinner 66 in Utrecht pas..... :} )

Dit was uw newsreporter.
(misschien tot ziens morgen)
 
Max ik ben er echt wel !
AHUM !!!!!!! Beetje regen en die VMaxrijders gaan de weg al niet meer op............oh, ik ben wel gegaan en wel door behoorlijke bakken regen \ '( , met die kelken in zulke regen en dan ook nog file is hij bijna niet aan de praat te houden.
Toch bedankt voor je reportage, het klopte precies, goed weer, veel mooie machines en veel oude bekenden.

Jammer genoeg was het vandaag wat minder, de lucht is vanaf \'s morgens vroeg betrokken geweest en uiteindelijk ging het om zo\'n 14.30 zo hard regenen dat iedereen het voor gezien hield en naar huis ging ( ook de rijders ). Hopelijk is er wel iemand achter gebleven om de gevraagde burn-out te doen met Piet Paulusma op de voorgrond terwijl hij het weerbericht vertelt ( zoals gevraagd door de organisatie ).
Heel erg leuk om Unstable en BertV te ontmoeten, kijken wat die van het geheel vonden ( voor zover dat te beoordelen was met de vele pauzes door het weer).
 
tja, nat he, het was voor mij ook anders 3 uur karren om er te komen in die zeikboel

maar ja, volgende keer beter ( duurt wel ff )
 
Het weer zat dus idd niet mee, maar ik heb er zeker geen spijt van. :}

Nog meer dan bij de GP\'s krijg ik zin om ook \'s te proberen wat de profs doen. (waarschijnlijk omdat het rijden zelf er zo bedriegelijk simpel uit ziet, grote vergissing BertV ;) )

Unstable en ik kregen nl het idee om zoiets met motor-forum te doen, maar ik bedenk met net dat dit soort illegale festiviteiten nu net niet de bedoeling zijn.

De fietsen die nog \"wat\" lijken op dat wat je bij de dealer kan kopen en wat ik het mooiste vond:
Hayabusa\'s met verlengde achterbrug e.d.:

dr3-42.jpg


En de kanonnen die van straatfietsen verschillen als F1 van personenwagens:

dr3-18.jpg


:? maar wel spectaculair natuurlijk...


600sst6.jpg


Mijn \"cat\" rechts tegen een CBR600
11.21 pass at 123.02 mph
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was van het vermogen van sommige van deze motoren. Zoals die ervan door gingen bij de start...jezus, wat ging dat hard.

Het enige wat ik verwarrend vond, was dat er in twee afstanden gereden werd. Namelijk 200 meter en 400 meter. BertV en ik kwamen aan daaro, en gingen natuurlijk meteen even langs de baan kijken (neem overigens nooit een tribunekaartje, want je kunt overal langs de baan kijken) en dan hoor je zo\'n speaker janken dat die supermotor een \"drag\" gemaakt heeft met een eindsnelheid van 211km/uur, ik dacht, daar zet ik mijn R1 naast en ik rijd ze in deze klasse helemaal zoek. maar dat bleek dus de 200 meter \"drag\" te zijn. (ik was in de veronderstelling dat er altijd over 400 meter werd ge\"dragged\".
Overigens gingen sommige \"dragsters\" op de 200 meter over de 250km/uur!

Natuurlijk kwamen we hier op aangeven van MAX, dus die hebben we ook meteen maar even opgezocht. Na natuurlijk wat motorpraat ben ik een stuk wijzer geworden wat betreft die stoere VMax\'en. Gave machines, al lijken mij die grote kelken aan de zijkant niet echt makkelijk met de grote hoeveelheden water die ons landje kent.. :(

Er stond ook een autootje van de topfuel car categorie: 1237pk, loopt op methanol en \"doet\" de 0 tot 100 in 1,5 seconde, hoe bedoel je snel. Het had overigens een top van een magere 315 km/uur.

Ik vond het een zeer geslaagde dag, jammer dat er zo weinig MF\'ers waren, en die regen was ook niet jje van het. Maarja, dat hoort erbij. Dus ik kom zeker vaker kijken hoor Max!
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor de herkansing naar Lommel op 22 sept.
Is deze race een beetje vergelijkbaar, of kleiner, misschien wel groter??
Ik heb zelf ook wel eens meegedaan met een illegale race bij de motorclub in Zierikzee, Das echt kicken!
Gewoon iedereen op zijn eigen motor.
Je ziet dan dat er ook behoorlijk wat stuurmanskunst bij komt kijken.
De meeste R1 of ZZR1100 e.d. rijders verliezen heel veel tijd omdat ze het voorwiel niet laag kunnen houden.
Met een beetje geluk kun je dan met een 600tje nog heel ver komen!
Groetjes. :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan