Dragraces Drachten 1 & 2 September

NitroMax

MF veteraan
9 jun 2001
60.260
3.258
Net niet in het midden van het land
Ik zal het maar een beetje vroeg aangeven: 1 en 2 September zijn alweer de laatste dragraces van dit seizoen in Nederland in Drachten, Friesland.
Al eerder geweest? Dan weet je dat je het niet mag missen.
Nog nooit geweest? Dit mag je niet missen ! :)

 
ff een opmerking van een onwetende:

Gaat het hier ook om straatmachines, of alleen van die wheelie-bar V8 monsters?


In het eerste geval heb ik wel interesse... :}
 
Is het druk tijdens zo'n evenement ? Of valt er nog een beetje normaal rond te lopen ?
 
Het gaat hier om diverse klassen, waar zeker veel straatfietsen in meerijden. Niet alleen maar zeer onbereikbare V8 monsters. Het leuke is dat je er gewoon in de pits mag rondlopen en alles mag bekijken en vragen stellen.
Het is het enige echte dragracevenement in Nederland, waar ze tegenover elkaar rijden ipv allemaal achter elkaar ( sprint ).
De hele dag benzine, nitro en rubber snuiven :9~ Bestaat er nog iets anders dan? :}
Jongens, het is echt de moeite waard!
Hou wel het weerbericht in de gaten: als het regent wordt er niet gereden (duh)
Als je meer wilt lezen over deze sport: http://www.explosion.nl

[edit] Martijn, je berichtje is net ff voor mijn post geplaatst: ja, je kunt er gewoon rondlopen en alles bekijken, alleen als je alles tijdens de race goed wilt zien is het goed 5 piek uit te geven en een plaatsje op de tribune te nemen[/edit]

_________________
Nitrous: lethal speed through chemistry.

[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-08-19 10:26 ]
 
s_paula.jpg


GSX750 van 12 jaar oud (nu 1216 cc)

400 meter: 9.768 sec / 226 km/h


_________________
http://www.2wf.com/articles/bike_tests/C7129934-6997-4C7A-918A-84CBC74A41A1.asp (Yamaha YZF600R Thundercat) | "Onze zoon?" "Die doet iets met computers"

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-08-19 11:08 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-08-19 11:09 ]
 
Ja, uuuuhhhhhh, als je deze foto plaats weet je dus al dat er met gewone fietsen gereden wordt!
Ook goed, nu weet de rest het ook :)
[edit] nog eens op de foto kijkend is dit ook Drachten[/edit]

_________________
Nitrous: lethal speed through chemistry.

[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-08-19 11:14 ]
 
en de foto hierboven is er een van de sprints in Lelystad.
Leuk om te zien dat er mensen direct naar de Explosionsite zijn gegaan ;)
Ik ben zelf te vinden bij het Z1 dragrace team ( zie de Explosionsite voor meer details ), waarvan ik 1 van de sponsors ben.
ff foto van de site gepikt
dr2-31.jpg


_________________
Nitrous: lethal speed through chemistry.

[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-08-19 11:20 ]
 
Poohbeer,
Zie je die lange sleuf in z'n achterbrug??? Juist, kortere ketting, achterwiel weer helemaal voorin de achterbrug en...............hij kan er "gewoon" de bocht weer mee om :]
Kom nou maar gewoon kijken, of ga in ieder geval naar de laatste dragraces bij jou in het Land in Lommel op 22 September, dat is waarschijnlijk dichterbij.

[edit] 1261 berichten, moderator and not a clue????? ;) [/edit]

_________________
Nitrous: lethal speed through chemistry.



[ Dit Bericht is bewerkt door: nitromax op 2001-08-19 16:47 ]
 
Ik ben 1 keer in Drachten geweest en het is super om te zien.

Die foto met die brommer en punt voorop is ook best wel snel , de gemiddelde auto houdt dat net bij (dagelijkse modellen dan), en het is ook nog maar 50cc
daarnaast zijn er ook de gewone fietsen, opgevoerde, superbikes, topfuel bikes
en natuurlijk ook de auto's oa, de streetcars, opgevoerde en topfuel dragsters
een hele happening om mee te maken

HINT: neem oordopjes mee als je dichtbij wilt staan ;)

 
Helemaal gelijk Helldesker, als je eenmaal in Santa Pod bent geweest sta je in Drachten te kijken van : "Nou, ze komen wel aardig van hun plaats" ;) . Maar je moet het wel allemaal in perspectief zien. Hier rijden ze ook met fietsen die we zelf rijden en dat maakt het ook erg leuk.
En dan af en toe van die waanzinnige topfuelbikes er tussendoor, geweldig!
 
Als ik tijd heb lijkt het me leuk om erheen te gaan!! kunnen we niet wat afspreken met z'n allen? (althans de mensen die het ook leuk lijkt.. :) natuurlijk)

Misschien moeten we dit dan even verplaatsen naar "waar is wat te doen" topic??



_________________
Leuk zo'n onderschrift, behalve als je geen creative bui hebt, dan kan je niks leuks neerzetten... :(

[ Dit Bericht is bewerkt door: Unstable op 2001-08-20 13:52 ]
 
Ik ben er ook een keer geweest....het meeste indruk hebben toch die Top-fuels gemaakt, WOWIE!

Die vader en zoon...wat een BERG vermogen zeg, echt NIET normaal!

Een pak herrie waar je niet goed van wordt, en stationair lopen die dingen zo verrot dat je denkt dat ze zo in mekaar lopen, hehe!

Absurt gewoon, ZEKER een keer gaan kijken!
 
Lijkt me ook erg gezellig, kunnen we wat koppen bij namen zien. Ik ben er Zaterdag en Zondag. \'K heb een petje op met \" NitroMax\" erop gestikt aan de voorkant en ben vooraan te vinden als het Z1 Dragrace team start ( is eigenlijk alleen maar Andy, maar klinkt net echt ;) ), of bij Andy in de pits ( gewoon de bus met daaraan de partytent :) )
\'K weet niet of het vertandig is m\'n 06 # hier te zetten, kan wel via Privebericht ( kan dat alweer in dit nieuwe forum? ) naar degenen die gaan. Is misschien wel makkelijker dan iedereen z\'n petje te gaan staan lezen *D . Ik heb nog geen bevestiging van Arjan en Niels. Laat me ff weten jongens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan