Dragraces

NitroMax

MF veteraan
9 jun 2001
60.261
3.260
Net niet in het midden van het land
Als rechtgeaarde snelhiedsfreaks moeten jullie hier toch ook eens heen. Oke, ze maken geen knee-downs ( niet de bedoeling in ieder geval ), maar je ziet ze nergens sneller van hun plek komen.
Data voor de rest van dit seizoen:

1/7 Harlingen
7/7 en 8/7 Drachten
1/9 en 2/9 Drachten
22/9 en 23/9 Lommel (B)
 
Welke races zijn dat :?

Ik ben de laatste paar jaar steeds naar Santa Pod geweest voor de europese kampioenschappen. Vorig jaar helaas Drachten moeten missen vanwege de vakantie...

De heren waarvoor ik daar geweest ben ; Roel Koedam, Rob Geffen en Gerard Willemse. Allemaal topfuel bikers waarvan Rob en Gerard in de Super Twin Top Fuelcategorie uitkomen en Roel in de Top Fuelklasse.

_________________
Ik
worshippy.gif
mijn YZF-R1 waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.
fuckyou.gif
snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-06-25 13:34 ]
 
Ik ben een week of 3 geleden ook naar Santa Pod geweest, naar the "Main Event" ( voor de 1e keer, wilde al jaren ). Wat een geweld die topfuelers. Deze komen dus ook naar Drachten in het weekend van 7 en 8 Juli.
Overigens topfuel winnares daar: een finse dame, 5.01 over 400 meter met een eindsnelheid van 463 km/h !!!!!!
 
Ik ben een week of 3 geleden ook naar Santa Pod geweest, naar the "Main Event" ( voor de 1e keer, wilde al jaren ). Wat een geweld die topfuelers. Deze komen dus ook naar Drachten in het weekend van 7 en 8 Juli.
Overigens topfuel winnares daar: een finse dame, 5.01 over 400 meter met een eindsnelheid van 463 km/h !!!!!!

Helaas hebben we in Drachten maar een 200 meter baan.... Het echte geweld zal je daar maar effe zien...

Ik ben er iig zondag. ( 8 juli.)

The Main Event is gaaf he :? ..... Waren de topfuel dragsters uit Amerika er ook weer :? Een beetje goed weer gehad :?
 
Effe een verduidelijking wie wie is... en hoe snel zo'n motor is.....

Gerard Willemse... ( <--- goede vriend van mijn schoonbroer.)

g_willemse.gif


Naam rijder: Gerard Willemse
Naam team: Swallower Team
Klasse waarin je rijdt: Euro serie Super Twins
Merk Motor/auto/ + type: Staande twee cylinder (Engelse basis)
Cylinderinhoud: 880 cc
Aantal Cylinders: 2
Blower/Turbo/Injectie/lachgas: Blower met injectie
Wat voor brandstof: nitro
Snelste tijd 200 m met eindsnelheid: 4.41 sec / 262 km/h
Snelste tijd 400 m met eindsnelheid: 6.92 sec / 304 km/h
Prestaties 1997:
Prestaties 1998: Europees Kampioen Super Twins FIM !!
Sponsors: Goedhals machinefabriek Amersfoort, Hoogovens, Zodiac (http://www.zodiac.nl)

Voor de anderen zie http://www.explosion.nl/nederlands.html (deze) site... Toppers zijn bijvoorbeeld; Roel Koedam ( 4 cilinder Yamaha.) Rob Geffen ( 2 cilinder Harley.) Ton Pels ( 2 cilinder Harley.)

 
Als rechtgeaarde snelhiedsfreaks moeten jullie hier toch ook eens heen. Oke, ze maken geen knee-downs ( niet de bedoeling in ieder geval ), maar je ziet ze nergens sneller van hun plek komen.
Data voor de rest van dit seizoen:

1/7 Harlingen
7/7 en 8/7 Drachten
1/9 en 2/9 Drachten
22/9 en 23/9 Lommel (B)

[private message]
Tsjeesus Nitromax, -2 bij aankomst met je trike, brrrrrrr
[/private message]

Harlingen, ik ken er maar een, das toch dat Harlingen net even over de afsluit dijk, waar ook de boot naar Terschelling toevaart??

 
In Santa Pod prachtig weer gehad, en inderdaad ook de Amerikaanse Top Fuel rijders. De baan is een stuk korter in Drachten dat is waar, maar het geweld blijft imposant!
Harlingen is in Friesland inderdaad, bij de afsluitdijk, Drachten is ( voor de meesten van ons ) dichterbij en spectaculairder ivm het tegen elkaar rijden itt de sprints in Harlingen, Joure en Lelystad waar ze 1 voor 1 rijden.
Misschien zien we elkaar daar wel, ik ben te vinden in de pits bij het Z1 Dragrace Team met rijder Andy Hall, #1 SSB vorig jaar, welke ik mede sponsor.
 
Nou ik was lekker op weg naar Harlingen, kom ik in Schagen een kennisje tegen, heb ik maar vereerd door een tijdje in de tuin te komen zitten ;)


 
Oke, Zondag Drachten dan. Probeer op m'n werk wat motorrijders enthousiast te krijgen en er gaan er al een paar mee.
Klein foutje van mijn kant: 1 Virago- en 1 Savage rijdster, dat wordt dus het hele eind in z'n 1ste versnelling ;)
Ook Niels gaat mee op z'n VMax, dus misschien vliegen wij wel van tankstation naar tankstation }) en wachten we op ze met een kopje koffie.
Als ze maar enthousiast worden voor andere stukjes van het motorgebeuren dan die kleine stukjes die ze van huis naar het werk rijden.
 
Harlingen was dit jaar ook 400m !

Nitromax, bij welk team liep jij nou rond, bij welke motor/auto?

Wat een blunder zeg, een GSX750 scheurt weg, komt de rest alweer terug! Die starter kwaad hee, wow! Terecht natuurlijk...

Wat waren die 2 Mustangs bruut hee, TERING! Wat een vermogen, en nog mooier....het geluid! :) :) :} :}

Trouwens, die gele bak (naam ff kwijt) liep echt wel HEEEEL verrot stationair, haha!! Gewoon 2 seconden 1000 toeren, dan ff net of hij gas gaf, net muziek! :)

Was geloof ik ook de snelste...dat ding voelde je gewoon, echt TE GEK!
 
Harlingen was dit jaar ook 400m !

Nitromax, bij welk team liep jij nou rond, bij welke motor/auto?

Wat een blunder zeg, een GSX750 scheurt weg, komt de rest alweer terug! Die starter kwaad hee, wow! Terecht natuurlijk...

Wat waren die 2 Mustangs bruut hee, TERING! Wat een vermogen, en nog mooier....het geluid! :) :) :} :}

Trouwens, die gele bak (naam ff kwijt) liep echt wel HEEEEL verrot stationair, haha!! Gewoon 2 seconden 1000 toeren, dan ff net of hij gas gaf, net muziek! :)

Was geloof ik ook de snelste...dat ding voelde je gewoon, echt TE GEK!

'( '( dat ik er niet bij was zeg, grrrrrr, ik heb weer wat bruut spektakel gemist hoor ik alweer!
 
Als rechtgeaarde snelhiedsfreaks moeten jullie hier toch ook eens heen.

1/7 Harlingen
7/7 en 8/7 Drachten
1/9 en 2/9 Drachten
22/9 en 23/9 Lommel (B)
of iedere zondag in amsterdam west voor een lekker potje ongeorganiseerd-doe-het-zelf-drag-racen op zijn antiliaans.

op zich wel lachen, veel gixxers met verlengde achterbruggen, rook en donutdraaiende oto's

gek eigenlijk, nooit een v-max gezien...
dus nitro... laat ze es schrikken.... ;)
 
Duderuud, Ik ben bij de (meeste) dragraces te vinden bij het Z1 dragrace team, met Andy Hall als rijder (ik ben bezig met z'n website, ff geduld nog ).
Dat was Shannigan Paula die tegenliggers kreeg op de 400 meter. Ze hadden de bus met het sein "terughalen" als gestuurd en toen hebben anderen bedacht dat hij toch nog mocht rijden en iedereen zou aan het eind van de baan wachten. Niet dus.
Overigens heeft Shannigan de snelste tijd van de dag gereden 6.0!!! 's Ochtends aangekomen om 07.30 uit Australie, in z'n busje gestapt, geraced en gewonnen :}

GuZ, over ongecontroleerd rijden, daar is geen woord van gelogen, daar wil je niet tussen zitten. Er zijn zelfs al Antilianen geweigerd bij de officiele dragraces vanwege hun "gebrek aan discipline". Ik vindt het persoonlijk wel erg spectaculair dat zenuwachtige gedoe en die korte vette burnouts, maar in een groot veld met echte "muscle"bikes is die discipline nu eenmaal nodig.
Geen lachgas meerdaar, dat is nieuw, sinds wanneer gebruiken ze dat niet meer? Misschien nadat een van die jongens aan het eind van de baan dwars door het afsluithek is geschoten?
 
Het was een Nova ja, wat een ONWIJS geluid zeg!! De uitdrukking "shivers down my spine" was wel van toepassing...tering wat klonk dat ding, en ging 'ie hard!
 
hmm, wie maakt wie nou lekker ????? :) :) :) dragging :9 :9 :9 !!!!!

lukt helaas niet met mn nieuwe aanwinst ala chevy, denk toch iets meer pk's nodig ;( , op voor de 5.7 L +
 
GuZ, over ongecontroleerd rijden, daar is geen woord van gelogen, daar wil je niet tussen zitten. Er zijn zelfs al Antilianen geweigerd bij de officiele dragraces vanwege hun "gebrek aan discipline". Ik vindt het persoonlijk wel erg spectaculair dat zenuwachtige gedoe en die korte vette burnouts, maar in een groot veld met echte "muscle"bikes is die discipline nu eenmaal nodig.
kvin het ook eigenlijk niet kunnen, maar ergens heeft het wel wat kwajongensachtig.
Maar langs de niet afgeschermde baan zitten gewoon kinderen te spelen... en de boyz rijden met die driftende achterbanden niet allemaal een rechte lijn. aiaiaiai...
O ja... er zijn stapels autobanden bij de start... voor de veiligheid zeker... maar waarom gaat iedereen er dan VOOR staan? :?
 
Bij Lelstad zijn toch ook dragraces, weet iemand daar iets van toevallig (wanneer bv of is het al geweest dit jaar).

 
Lelystad was de start van het seizoen, helaas afgelast vanwege MKZ.
Kalender, foto's, uitleg etc op www.explosion.nl
Andy Hall van Z1 Dragraceteam weer #1 afgelopen weekend in Drachten :}
Was goed he Niels, gelukkig ons niet af laten schrikken door de regen hier in Utrecht (of bij jou in Nijmegen) en met prachtig weer in Drachten naar de dragraces staan kijken. Op de terugweg bij Hilversum zo de regenbuien weer in gereden ( en jij toen nog door(nat) naar Nijmegen) '(
 
Ik ben zelfs een beetje rood van de zon :( zo iets.... maar dan met deze smile :) ennuh :9 :] alleen die regen af en toe met karren heen en terug '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan