Dragstar 1100 loopt niet meer

tibor

Rookie
27 apr 2012
14
0
HOOFDDORP
Beste hopelijk kan iemand mij helpen.

Heb een week of 3 terug een yamaha dragstar 1100 gekocht met 22.000 op de teller.
Nou reed ik er eergister mee naar huis over snelweg en ineens voel ik dat het vermogen minder wordt waarna hij uiteindelijk geheel uitviel.
IK stop langs de kant en probeer de motor te starten, kijk nog of benzinekraantje goed staat etc.. dit was zo..
De motor starten weer, dus ik denk een vuiltje.
1,5 km verder gebeurd weer het zelfde, tegelijk lijkt het of hij valse lucht aanzuigt en hoor wat zachte "knallen".
Hierna was ik bijna bij een afrit en stond wat gevaarlijk en dus even gewacht en weer gestart tot ik beneden was.

Die twee keer dat ik hem starten wou hij alleen starten met choke erbij, terwijl de motor al warm was.
Een 3x starten deed ie wel maar bleef niet lopen en hierna deed hij ook niets meer.

Nou zag ik dat, de motorblok olie oud is.
Terwijl hij een kleine beurt zou moeten hebben gehad.

Iemand enige idee?
Ik denk zelf aan slechte olie, slechte filter etc door het niet goed onderhouden.

Dus beurtje geven en hij loopt weer??
Alle hulp welkom...
 
Dit gebeurt wel vaker na aankoop.
Er is een kans dat het ding lang stil heeft gestaan en heb je nu bezinksel/vuiligheid in je 2 carburateurs.
Hij krijgt dan te weinig of niet consequent genoeg benzine.
 
Alle indicatoren wijzen er op dat hij te weinig benzine krijgt. ander geluid, zachte knallen -> te arm. alleen starten en lopen met choke (wat dus eigenlijk benzine toevoegen is) -> te arm.

ik zelf zou simpel beginnen. controleer eerst of de tank niet vacuum zuigt (starten met tankdop open), daarna of de of er benzine in de carbs komt.
En daarna kan het goed zijn wat Deanevo zegt, vuiligheid in de carbs, hangende vlotters, of dichte spoeiers. Een reinigingsmiddel in de tank is de meest makkelijke oplossing, maar daarvoor moet ie wel lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit mij wel een beetje bij Deanevo aan.
Als je toch bezig bent met olie vervangen, vervang dan ook meteen de lucht en oliefilter.
Voor de zekerheid een flesje carbcleaner in de tank.

Als dat niet helpt carburateurs loshalen en (ultrasoon) reinigen.

Bij valse lucht loopt het toerental meestal op tot hoog.
Je zou ook de bougies even los kunnen schroeven, om te kijken hoe die erbij staan.
 
Ja bedankt allemaal, ik dacht dat het iets als dit zou zijn.
Ga hem toch even weg brengen voor een kleine beurt.

En watbetreft de olie, dit zei de garage, was veel te donker, dus oud.... ?
 
Ja bedankt allemaal, ik dacht dat het iets als dit zou zijn.
Ga hem toch even weg brengen voor een kleine beurt.

En watbetreft de olie, dit zei de garage, was veel te donker, dus oud.... ?

Dat zijn de top-zaken :Y
Die zien aan de kleur van olie wanneer die voor het laatste is vervangen *O*
 
Beste hopelijk kan iemand mij helpen.

Heb een week of 3 terug een yamaha dragstar 1100 gekocht met 22.000 op de teller.
Nou reed ik er eergister mee naar huis over snelweg en ineens voel ik dat het vermogen minder wordt waarna hij uiteindelijk geheel uitviel.
IK stop langs de kant en probeer de motor te starten, kijk nog of benzinekraantje goed staat etc.. dit was zo..
De motor starten weer, dus ik denk een vuiltje.
1,5 km verder gebeurd weer het zelfde, tegelijk lijkt het of hij valse lucht aanzuigt en hoor wat zachte "knallen".
Hierna was ik bijna bij een afrit en stond wat gevaarlijk en dus even gewacht en weer gestart tot ik beneden was.

Die twee keer dat ik hem starten wou hij alleen starten met choke erbij, terwijl de motor al warm was.
Een 3x starten deed ie wel maar bleef niet lopen en hierna deed hij ook niets meer.

Nou zag ik dat, de motorblok olie oud is.
Terwijl hij een kleine beurt zou moeten hebben gehad.

Iemand enige idee?
Ik denk zelf aan slechte olie, slechte filter etc door het niet goed onderhouden.

Dus beurtje geven en hij loopt weer??
Alle hulp welkom...

Das dan een heel klein beurtje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan