Dragstar 1100 loopt slecht

9 jun 2019
42
10
Heej boys heb problemen met mijn yamaha dragstar 1100.
Hij start wel maar loopt heel slecht stationair. Normaal moet ik met choke starten maar daar valt hij meteen mee uit. Zonder choke blijft hij met veel gas geven met moeite aan maar het lijkt net of hij verzuipt of op 1 pit draait.
Ik heb de carbs ultrasoon gereinigd en heb een revisie setje in de carb gedaan omdat de naald en zitting niet goed afsloten waardoor hij over liep.
Tijdens deze klus gelijk ook kleppen gesteld omdat zaakje uiteen lag.
Na inbouwen heeft hij 2 ritjes van een paar straten goed gelopen maar nu weer zelfde probleem.
Heb bougies er allebei uitgehaald en door te starten de vonken gecontroleerd en deze waren wit/blauw wat me dus het hele electische circuit leek uit te sluiten. Accu heeft 12.9V dus ook niks mis mee.
Wat me nu net opviel toen ik de uitlaat dicht wilde houden, is dat 1 uitlaat hete lucht uitblaast en de ander koele lucht. Heb dit nooit eerder geprobeerd maar dit lijkt me niet normaal.
Ook lekt de warme uitlaat een beetje valse lucht.
Wat is jullie mening wat ik nog kan doen om dit probleem van slecht lopen te verhelpen?
 
waarschijnlijk op nieuw schoonmaken van de carbs en nu ook de tank meenemen. kan goed zijn dat er vuil of water of roest uit de tank komt en dan zit de carb zo weer verstopt. en aangezien hij het 2 ritjes netjes heeft gedaan is er waarschijnlijk vuil meegekomen met de benzine.
 
Sorry zal even extra info geven.
Tank is helemaal blank en schoon van binnen en er zit verse '98 benzine in dus geen water oid. Brandstoffilter en luchtfilter zijn gewisseld.
Stationair sproeier, verklaart dat de koude lucht uit 1 uitlaat?
Op het einde van de 2e rit bleef hij rijdend idd lopen maar bij het stoplicht dreigde hij uit te vallen als ik niet veel gas bleef geven.
 
Laatst bewerkt:
ja want die koude lucht heb je waarschijnlijk getest met een langzaam draaiende motor en als de motor langzaam draait (weinig gas geven) draait hij hoofdzakelijk op de stationair sproeier ga je veel gas geven komt de hoofdsproeier er bij.
hoe is het met de brandstof leidingen zijn die ook nieuw of kan het zijn dat die langzaam kapot aan het gaan zijn?
 
Ik heb de eerste leiding vanaf de tank naar de filter vervangen omdat deze scheurde. Deze ligt ook langs het blok dus die was poreus geworden.
De test met warme/koude lucht heb ik wel met flink gas geven gedaan want stationair zonder gas valt hij uit.
Maar is wel een goede tip van de leidingen, bedenk me idd net dat het gros van de benzineleidingen pas na de filter komt...
Hoe weet ik welke sproeier de stationair is?
 
Kijk daar heb ik wat aan. Maar idd kan ze wel allemaal doen. Dus gewoon doorprikken of wat?
Het ultrasoon reinigen heeft me 60 euro gekost dus dat nog eens doen heeft niet echt de voorkeur...
Ik heb overigens 3 sproeiers erin zitten lijkt het op mijn foto's van de klus.
Kunnen jullie mijn technisch inzicht vergroten en zeggen welke wat is?
Probeer hem bij te voegen geen id of t lukt...
 

Bijlagen

  • 03DD8575-111B-4116-A042-C3698CD9E641.jpeg
    03DD8575-111B-4116-A042-C3698CD9E641.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
3de is van de "choke" bypass. gewoon 1 voor 1 er even uit draaien tegengesteld doorblazen met perslucht en dan tegen het licht in kijken of er een mooi rond gaatje licht doorheen komt dan weet je redelijk zeker dat hij schoon is en door naar de volgende nadat je hem hebt teruggeplaatst.
liever geen dingen er doorheen proberen te prikken om schade kans te minimaliseren. messing beschadigd best makkelijk en beschadigingen hebben een grote invloed op de werking.
 
Valse lucht inlaat is er niet. Zoals al vermeld lekt de uitlaat wel een beetje maar dit lijkt me geen probleem.
Synchroon stellen moet ik nog doen maar dan moet hij eerst weer goed lopen.
Omdat hij eerst wel kort goed heeft gelopen lijkt me dit ook niet het probleem te zijn.
Maar als ik dit euvel opgelost heb ga ik hem afstellen met de carbtune eraan.
Ik ga later deze week even de boel weer open gooien en schoon maken dan kom ik erop terug of het heeft geholpen.
Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!!!
 
Als je de boel gaat schoonmaken haal dan alles uit elkaar waar een sproeier in zit en ook waar de mengsel schroeven in zitten,
en controleer extra goed of alle kanaaltjes wel open zijn,je sproeiers kunnen nog zo goed schoon zijn als er een kanaaltje dicht zit
helpt zelfs de schoonste sproeier niet.
 
Controleer ook je vlotternaalden of die niet ingesleten zijn,of vervuild,een slecht afsluitende vlotternaald kan ook startproblemen veroorzaken,
ook de houders waar ze in zitten moeten goed schoon zijn,maar wees extra voorzichtig met die schoonmaken want de kleinste beschadiging kan er voor zorgen dat ze niet meer goed afsluiten.
 
Hoe weet ik wat de fabrieksinstelling van de mengselschroeven zijn en op mijn foto hierboven wat zijn daarop uberhaupt de mengselschroeven?
Vlotterhoogte heb ik ook heel minimaal lager afgesteld voor de zekerheid.
O-ringen zijn vervangen.
 
Kijk daar heb ik wat aan. Maar idd kan ze wel allemaal doen. Dus gewoon doorprikken of wat?
Het ultrasoon reinigen heeft me 60 euro gekost dus dat nog eens doen heeft niet echt de voorkeur...
Ik heb overigens 3 sproeiers erin zitten lijkt het op mijn foto's van de klus.
Kunnen jullie mijn technisch inzicht vergroten en zeggen welke wat is?
Probeer hem bij te voegen geen id of t lukt...
Ok dus helemaal in draaien en dan 3x360 uit draaien?
hoe herken ik deze schroef en zit deze op elke carburateur of is dit 1 schroef voor beiden?
Ding helemaal rechter rand, bovenste carb.
Met kruisje er in.
 
Ok carbs nogmaals uitgebouwd maar wederom zonder succes;
- alle sproeiers doorgeblazen en kanalen/zittingen schoongeblazen, zijn allen open
- rubber afdichtingen stationair sproeiers vervangen
- mengsel schroeven stonden op 3 1/4 slag, heb deze nu op 3 slagen gezet (fabrieksinst)
- brandstofslangen gecontroleerd en doorgeblazen, zijn schoon en niet poreus
- vlotterhoogte is niet het probleem want ook met brandstofkraan dicht en vlotterbak langzaam leegdraaien wordt het niet beter
- nog steeds in beide uitlaten wel compressie maar 1 uitlaat warm en 1 koel, zijn beiden gescheiden circuits en apart op een cilinder

nog iemand ideeën?
 
Terug
Bovenaan Onderaan