dragstar 1100

hallo, ik heb een dragstar 1100 en vraag me af of ik een groter windscherm kan plaatsen. het originele scherm staat schuiner naar de rijder geplaatst dan op een 650 en is volgens mij ook lager. daardoor komt er nogal veel wind op de helm. waar kan ik evt dergelijk scherm (enkel de ruit) vinden?
 
Ik heb deze plaat plastic er normaal gesproken op zitten (momenteel gedemonteerd). Heel lichtjes naar de bestuurder toegebogen, en kan hoger of lager gezet worden afhankelijk van hoe je de beugels zet.
20190914_142639.jpg


Tot zo ver helaas wel mijn antwoord op je vraag, aangezien dit scherm er al op zat toen ik hem kocht... :+ Volgens mij is het niet het originele windscherm. In ieder geval; ja, je kunt er een behoorlijk hoog en recht scherm op schroeven. Ik zou denk ik beginnen met zoeken bij de gemiddelde onderdelen/accesoirewinkel op l'internet, er moet vast genoeg te vinden zijn. MLM, chopperonderdelen.nl, eventueel zelfs Marktplaats.
 
Ik heb ook een Dragstar gehad, en Virago's, maar zonder scherm had ik minder wervelingen.
Er ontstaat een soort vacuüm achter het scherm waarin de lucht gaat wervelen.
Neem dan een helm met een vizier.

Meestal reed ik zonder scherm.

 
De Dragstar is zeker zo fijn om mee te rijden dat niemand tijd heeft om hier iets te posten?
Of kon ik het drukke topic over deze motor niet vinden?

Hoe dan ook, vandaag getekend voor een ruil van mijn Suzuki DL1000 met een Dragstar Classic 1100.

58E507A9-5E3A-4A61-AB09-1B2EAD013504.jpeg


6BB77407-3D3A-48E4-9C28-71FE34CAA5F4.jpeg


Eerste project na levering is valbeugels weg en gaten boren in de uitlaat.
 
Koop dan andere uitlaten.
Gaten boren in je uitlaat is zonde, zo'n originele uitlaat is heel duur.
En als je er gaten in gaat boren gaat ie als een stofzuiger klinken.
Ik had BSM uitlaten op mijn dragstar.
Deze heb ik ingeruild voor een Bulldog, zelfde blok.
1589956330069.png

1589956350724.png

1589956407067.png
 
Laatst bewerkt:
Er is een topic voor, maar die is ook al bijna een jaar niet meer gebruikt.


Mooie Drag! Ik had volgens mij dezelfde uitlaten als @Broos erop zitten (zaten er bij aankoop al op, maar ze lijken hetzelfde), ik vond ze altijd heel mooi, maar toen de nieuwe eigenaar er een testritje op maakte besefte ik dat ze in de verkeerde versnelling best wel asociaal luid zijn. Merk je wat minder van als je erop zit, dan klinken ze gewoon mooi vol en diep. Gaten boren in de uitlaat zou ik sowieso afraden, het maakt het geluid misschien wel wat harder, maar een hardere stofzuiger is nog steeds een stofzuiger. Beter een setje slipons erop, misschien wat duurder, maar als je het om het geluid doet ook een stuk beter.

Grappig genoeg heb ik het tegenovergestelde gedaan van jouw wissel; ik heb mijn 1100 ingeruild op een Strom. Wel een 650, maar het idee is hetzelfde. :+
 
Slip ons vind ik behoorlijk duur. En daar komt misschien een andere sproeier bij. Hmmm misschien laat ik het zo.
 
Zelf heb ik nieuwe cobra uitlaten eronder gezet (complete set) Ik zou niet voor gaten gaan, deze zou ik origineel houden en vervangen dus door nieuwe. Je weet nooit wanneer je ze een keer nodig gaat hebben.
 
De Dragstar is zeker zo fijn om mee te rijden dat niemand tijd heeft om hier iets te posten?
Of kon ik het drukke topic over deze motor niet vinden?

Hoe dan ook, vandaag getekend voor een ruil van mijn Suzuki DL1000 met een Dragstar Classic 1100.

Bekijk bijlage 1502507

Bekijk bijlage 1502510

Eerste project na levering is valbeugels weg en gaten boren in de uitlaat.
Mooie kleurstelling! Lak ziet er goed uit! Veel plezier!
 
Sinds vrijdag rijd ik op mijn dragstar. Heerlijke ritten gemaakt al. Echt ontspannen rijden. Vandaag 2 personen die mij complimenteerden met de fiets. De kleurcombo doet het hem denk ik.

Vraagje: het rubber rondom de trip knop is aan het vergaan. Enig idee waar zo’n rubber te halen is?
 
Ben ook wel benieuwd waar die rubberen ring gehaald kan worden.:)
Is niet los te koop,je zal dan een nieuwe knop moeten kopen maar
die is weer eens achterlijk duur,kost bij de dealer 137,27,2e hands zijn ze wel te vinden maar ook daarvan zijn de meeste rubbers slecht.
Het onderdeelnummer 4NK-8358J-00-00
 
Laatst bewerkt:
Is niet los te koop,je zal dan een nieuwe knop moeten kopen maar
die is weer eens achterlijk duur,kost bij de dealer 137,27,2e hands zijn ze wel te vinden maar ook daarvan zijn de meeste rubbers slecht.
Het onderdeelnummer 4NK-8358J-00-00
Oeff das wel heel duur inderdaad.
Iets om op mp dus even in de gaten te houden
Bedankt voor je reactie
 
Enige tijd nadat ik de Dragstar gekocht heb, kreeg ik te horen van mijn werkgever dat er geen werk meer voor mij is vanwege corona :-(. Gelukkig heb ik binnenkort ander werk, maar verlies ik mijn lease blik. Nou wil ik woonwerkverkeer met de motor gaan doen, alleen lijkt mij de Dragstar niet zo geschikt. Na lang nadenken heb ik besloten hem alweer te verkopen of in te ruilen. Beetje zuur. Heb hem op MP gezet, maar wat een belachelijke biedingen krijg ik daar zeg. Of is mijn vraagprijs van 4444 euro absurd?

 
Enige tijd nadat ik de Dragstar gekocht heb, kreeg ik te horen van mijn werkgever dat er geen werk meer voor mij is vanwege corona :-(. Gelukkig heb ik binnenkort ander werk, maar verlies ik mijn lease blik. Nou wil ik woonwerkverkeer met de motor gaan doen, alleen lijkt mij de Dragstar niet zo geschikt. Na lang nadenken heb ik besloten hem alweer te verkopen of in te ruilen. Beetje zuur. Heb hem op MP gezet, maar wat een belachelijke biedingen krijg ik daar zeg. Of is mijn vraagprijs van 4444 euro absurd?



Ik had mijn Dragstar gekocht in 1998 vanuit de folder, hij zou pas in '99 leverbaar zijn.
Kwam bij de motorzaak, en meneer vd Bosch zei, kijk daar staat ie, een geel/zilvergrijze versie.
En ik wilde juist geen bepaalde kleurstelling omdat een kenner dan gelijk het bouwjaar weet.
Nee, ik heb een zwarte besteld, dus weer een paar maanden wachten.
Er waren toen amper accessoires leverbaar.
Na een jaar of wat waren er genoeg accessoires, zelfs 2e hands, en ook 2e hands Dragstars, met weinig km's!
Het was mijn eerste nieuwe motor, daarvoor 2e hands Virago's, maar ik heb mij toen mij voorgenomen om nooit meer een nieuwe motor te kopen, maar als ik dat zou doen, de miskoop van een ander.
Zo heb ik mijn Bulldog gekocht in 2008 met 2700 km op de teller.
Hij is in februari 2008 op kenteken gezet en in december weer ingeleverd.
Ik heb hem in februari 2008 gekocht en heb er nog steeds veel plezier van.

Wat ik ermee wil zeggen is dat jouw motor ook een miskoop is, en dat kost altijd geld.
Maar als je alles van te voren zou weten...................................................

De prijs is wel redelijk, maar hij heeft zijn leeftijd niet mee.
Dat hoorde ik ook als ik een Kymco Like scooter in wilde ruilen op een Vespa, kreeg er hooguit €600,- voor, is 10 jaar oud en 10.000 km op de teller.
Ziet eruit als nieuw, alles erop en eraan, kost geen drol kwa verzekering, rijdt 1:50, dus groot onderhoud uitgevoerd, nieuwe banden eronder, en er wordt nog op gereden.
Wel Vespa's gekocht, die zijn waardevaster en belachelijk duur.

Hier kan je gegevens invoeren om een prijsvergelijking te doen:

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me geen hele gekke vraagprijs, maar je moet maar net iemand treffen die het ervoor over heeft. Ter vergelijk; ik heb mijn Dragstar van 1999 met 63.xxx km op de klok uiteindelijk verkocht voor 3.200 euro. Begonnen rond de 4 (want optimistisch, nog steeds de goedkoopste op MP, technisch in topconditie, onder andere vervangen startkoppeling en -motor die bij de eerste modellen nog wel eens problemen gaven), daarna gezakt naar 3.750. Begon al met een 2 dagen oud account die niets meer stuurde dan '3000 vanavond ophalen'. Genegeerd uiteraard. Daarna twee kijkers gehad, uiteindelijk dus wat gezakt omdat ik er vanaf wilde en de koppeling er toch wel aan bleek te komen. Wat ik er maar mee wil zeggen; als je een lange adem hebt denk ik dat hij ergens tussen de 4.000 en je vraagprijs wel weggaat, maar dan zul je toch eerst door de koopjesjagers heen moeten, en wachten tot er zich een liefhebber meldt. Het enige voordeel is wel dat het cruisersegment weinig nieuw aanbod meer krijgt, en dat begint langzaam gevolgen te krijgen voor de prijzen van de tweedehandsjes.
 
Ja het probleem is zoals zo vaak: tijd. Het liefst heb ik per september een andere motor voor woon-werkverkeer. En het liefst verlies ik er zo min mogelijk op. Zit nu met biedingen op 3500 maar dat is echt te weinig in mijn ogen. Effe geduld hebben tot de liefhebber langs komt.
 
Ja het probleem is zoals zo vaak: tijd. Het liefst heb ik per september een andere motor voor woon-werkverkeer. En het liefst verlies ik er zo min mogelijk op. Zit nu met biedingen op 3500 maar dat is echt te weinig in mijn ogen. Effe geduld hebben tot de liefhebber langs komt.
Waarom zou je geen woon werk verkeer kunnen doe met de dragstar?wij hadden genoeg klanten die er mee naar hun werk reden,scherm er op,
handvat verwarming en eventueel zadeltassen en gaan met die banaan.Daarnaast koop je eventueel een goedkoop stadswagentje zoals
bv een Aygo,mocht het te bar weer worden of als je eens iets groots moet transporteren.,of nog beter je doet ww verkeer met een stadsautotje en hou je motor voor de leuke ritjes,zo heb ik al vele jaren een 107 ,ding kost bijna niks en je kan er 1op 20 mee rijden,wegenbelasting is
nauwelijks meer dan een motor.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je geen woon werk verkeer kunnen doe met de dragstar?wij hadden genoeg klanten die er mee naar hun werk reden,scherm er op,
handvat verwarming en eventueel zadeltassen en gaan met die banaan.Daarnaast koop je eventueel een goedkoop stadswagentje zoals
bv een Aygo,mocht het te bar weer worden of als je eens iets groots moet transporteren.,of nog beter je doet ww verkeer met een stadsautotje en hou je motor voor de leuke ritjes,zo heb ik al vele jaren een 107 ,ding kost bijna niks en je kan er 1op 20 mee rijden,wegenbelasting is
nauwelijks meer dan een motor.

Heb ik aan gedacht, maar dan roest hij snel weg als het weer vochtiger wordt. Daarnaast is het trillen boven 100/110 km/h niet echt comfortabel. Deze motor is heerlijk op 60 en 80 km/h wegen.

In mijn ogen is de Dragstar een pronkstuk. Met een duur horloge ga je ook niet in de tuin werken, dus ik ga hem niet voor woon-werkverkeer gebruiken. Vind ik echt zonde.
 
Tja die keuze is aan je zelf,al geinformeerd wat hij inruil oplevert?met een beetje onderhandelen krijg je er misschien meer voor dan die lage biedingen.
 
Het is jammer dat je zo'n dragstar niet kan vertanden. Toch wel een reden dat me weerhield om er 1 te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan