Dragstar rijders

Om even terug te gaan naar de vragen: Zijn de kabels lang genoeg voor een hoger stuur (zoals bv. op de foto en vraag 2: zijn er anders stuurverhogers?

Voor een apehanger ga je toch langere kabels moeten hebben, in het beste geval staan je kabels strak gespannen schuin naar je balhoofd. Lijkt me geen zicht... ik heb net een dragbar gestoken, lukt tot 90cm.

Gewoon hogere risers steken is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Achteroverhangen?
Met je voeten omhoog.
Blijf dan thuis op je bankstel.
Motorrijden is een actieve bezigheid en vraagt om een actieve houding.
Haha, met achteroverhangen bedoel ik niet als op een bankstel.
Maar ik heb voornamelijk supersport motoren gereden en vergeleken daarbij is het "achterover" hangen.
Ik zit iets net niet rechtop maar een heel klein beetje naar achteren. Motorrijden moet ook niet in een lekkere slaaphouding, dat ben ik met je eens.
 
Haha, met achteroverhangen bedoel ik niet als op een bankstel.
Maar ik heb voornamelijk supersport motoren gereden en vergeleken daarbij is het "achterover" hangen.
Ik zit iets net niet rechtop maar een heel klein beetje naar achteren. Motorrijden moet ook niet in een lekkere slaaphouding, dat ben ik met je eens.

Dan zijn we het eens.
Soms zie je ze wel eens rijden, voeten in de lucht en helemaal achterover.
(Kijk mij eens cool zijn)
 
Nee, dat stuur past niet is 22 mm en de dragstar heeft een 25 mm stuur.
Ook al eens aan forward controls gedacht?
Deze motor had forward controls en een low apehanger stuur.


[afbeelding]
Lijkt mij inderdaad wel fijn, forward controles. Maar ik zag dat ik dan toch wel rond de € 400 kwijt ben.
Jammer dat dat zoveel geld moet kosten.
Maar als ik op mijn steps zit krijg ik vaak de neiging om vandaar te schakelen en remmen. Dus misschien toch wel iets om voor te sparen. :P
Risers van 10 cm ben ik ong. €100 kwijt. Alles bij elkaar toch een heel bedrag. Dat wordt hard overwerken ;(
 
Laatst bewerkt:
Forward Controls moeten wel van goede kwaliteit zijn, je moet er zelfs , min of meer, op kunnen staan.
En koop wel goede risers, ik heb ze eens gehad van Highway Hawk.
Het stuur was niet vast te krijgen, bij een flinke remactie draaide het stuur door.
In Duitsland zitten wat aftermarket leveranciers, o.a. Thunderbike.
Of ga eens langs, of neem contact op met Frans de Weerdt, die heeft diverse catalogi van kwaliteitsspullen en kan eea voor je bestellen.
www.specialpaint.nl
 
Op mijn vakantie in Scandinavië heel wat mooie wegen gezien, maar, zoals het altijd gaat, ook verrast door wegwerkzaamheden. Op zich passen ze daar wel een goede tactiek toe: laag teer spuiten op bestaande wegdek, gevolgd door nieuwe laag stenen/grind eroverheen storten.

Jammer genoeg, als je om die wegwerkzaamheden heen wilt rijden, moet je van baan wisselen, waardoor je over hete, net opgespoten teer heen moet rijden. Krijg je dit als gevolg :/
20130814_064030%255B1%255D.jpg


Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Kwam al in een topic uit 2003 tegen dat Diesel of wasbenzine kan helpen, maar ik heb ook spetters op de spatborden.. ga er vanuit dat dit gewoon warm maken en voorzichtig krabben word.
 
Die leidingen van de ais kan je ook verwijderen en afdoppen, hoef je ze ook niet meer schoon te maken.
 
Als je een 25 mm diameter hebt, kun je ook de gaten uitboren naar Harley maat.
After market Harley risers zijn vaak goedkoper, meer keus en 2e hands ook veel verkrijgbaar.

Forward Controls moeten wel van goede kwaliteit zijn, je moet er zelfs , min of meer, op kunnen staan.
En koop wel goede risers, ik heb ze eens gehad van Highway Hawk.
Het stuur was niet vast te krijgen, bij een flinke remactie draaide het stuur door.
In Duitsland zitten wat aftermarket leveranciers, o.a. Thunderbike.
Of ga eens langs, of neem contact op met Frans de Weerdt, die heeft diverse catalogi van kwaliteitsspullen en kan eea voor je bestellen.
www.specialpaint.nl
 
Als je een 25 mm diameter hebt, kun je ook de gaten uitboren naar Harley maat.
After market Harley risers zijn vaak goedkoper, meer keus en 2e hands ook veel verkrijgbaar.


Heb ik ook wel eens gedaan bij een Virago, van 14 mm naar 17 mm en dan heb je nog genoeg "vlees".
 
dit is de mijne, ben beginnende airbrushes en was mn project om de wat te oefenen, ben er wel tevreden van. ondertussen juist verkocht en nu op zoek naar een ander project, maar voor dat project zoek ik nog een lasser dat een achterbrug kan en wil verbreden en mn achterwiel ook naar 280. dus bij deze als je iemand bent die dat wil doen of iemand kent laat maar weten, natuurlijk tegen vergoeding he, btw woon wel in belgie
full
 
cool man! zou ik ook wel willen op mijn dragstar, ben lichtjes aan t verbouwen
 
Laatst bewerkt:
Idd heb nog niet zo veel ervaring, heb 3 motoren en 3 helmen gedaan tot nu toe. En trek mijn plan, maar doe het te weinig om het echt profecioneel te doen. Moest je ooit geintreseerd zijn om dit op je motor te willen, of iets anders laat maar weten, kan ik een paar eurotjes bijverdienen en jij bent aan de helft vd prijs gesteld.Ik ga oob beginnen aan ombouw motor maar de kleine dingen lukt me wel maar de laswerken daar zoek ik nog iemand voor(achterbrug verbreden en wiel verbreden) dus bij deze als jullie iemand kennen die dit kan en wil, (tegen vergoeding natuurlijk) laat maar weten, ( woon wel in belgie) of een overeenkomst hij mijn motor lassen en ik zn moto airbrushen...kan nog wel wat airbrush werken posten als jullie willen maar weet niet dat dit in dit topic past???
 
mijn dragstar 1100 (zonder A) van '99 is kwa geluid nog 100% origineel maar wil graag het setje vervangen. Zoek eigenlijk een Harley geluid. Wie heeft nog iets mooi liggen voor de verkoop voor een crisis prijsje :).
 
mijn dragstar 1100 (zonder A) van '99 is kwa geluid nog 100% origineel maar wil graag het setje vervangen. Zoek eigenlijk een Harley geluid. Wie heeft nog iets mooi liggen voor de verkoop voor een crisis prijsje :).

Je kan de originele dempers uitboren, kameraad van me heeft ze zelfs doorgeslepen in de helft.
 
Zonde, en vooral als er dadelijk een EU motor APK komt, dan ben je de sigaar..
 
Zonde, en vooral als er dadelijk een EU motor APK komt, dan ben je de sigaar..

ik heb de originele thuis in een doos liggen, had een beschadigd setje gekocht voor een appel en een ei.
idd kan je best alle originele stukken bewaren in het geval er een klote-apk komt.
Hier ben ik dus op voorzien ;), ik kan hem op 1 dag tijd terug volledig origineel zetten zelfs de spiegels, pinkers, covers,...
 
Laatst bewerkt:
Ik zie oma staan, toch ga ik even reageren op deze draad. Ik heb van de winter mijn rijbewijs gehaald en toen gelijk een Suzuki Savage gekocht, ondanks dat ik het een fijn machientje vind lijkt het net alsof ik net als vroeger een brommer aan het besturen ben qua formaat. Dus ik heb vorige week een Dragstar 650 XVS gekocht, rijdt heerlijk! De motor is enigszins aangepast. Alles werkt als een tiet maar de motor heeft 1 probleem, ik kan ongeveer 300 meter rijden op de reserve tank, volgens mij is dit niet de bedoeling van de reserve dunkt me? Waar kan dit aan liggen? In ieder geval een reeks foto's van mijn fiets.

1235968_478001262295993_1993496361_n.jpg


1185131_478001228962663_1613364286_n.jpg


1185202_486120398150746_244824559_n.jpg


578644_488883364541116_1651900911_n.jpg
 
Mooie motor!
Idd de Savage is klein, maar wel heft wel lekker zware slagen en met wat oefening trek je dat ding ook op het achterwiel :)
Dat probleem met reserve kan aan je benzinekraan liggen.
Even de benzine aftappen d.m.v. de slang die naar de carb's gaat los te maken en dan de kraan op 'on' te zetten.
dan even de tank er eventueel af om de kraan (zit met 2 kruischroeven vast) los te halen.
Er zou een buisje op moeten zitten dat waarschijnlijk los is bij jou (het zal ergens in de tank rondzwerven). Pijpje vissen en terug er in zetten.
Om het pijpje te pakken te krijgen kan je een kopspeld op een lange sateprikker tapen en dan prik je hem er zo uit. Er zit namelijk een filtergedeelte aan.
ZR%20550%20tank%20en%20slotenset%20002.JPG
 
Ik zie oma staan, toch ga ik even reageren op deze draad. Ik heb van de winter mijn rijbewijs gehaald en toen gelijk een Suzuki Savage gekocht, ondanks dat ik het een fijn machientje vind lijkt het net alsof ik net als vroeger een brommer aan het besturen ben qua formaat. Dus ik heb vorige week een Dragstar 650 XVS gekocht, rijdt heerlijk! De motor is enigszins aangepast. Alles werkt als een tiet maar de motor heeft 1 probleem, ik kan ongeveer 300 meter rijden op de reserve tank, volgens mij is dit niet de bedoeling van de reserve dunkt me? Waar kan dit aan liggen? In ieder geval een reeks foto's van mijn fiets.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit zijn de mooie kleuren. Voor jou probleem heb ik helaas geen oplossing. Maar wel een hele mooie fiets.
[afbeelding]

[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan