Dragstar rijders

Hoi Ik ben Riet, de vriendin in de post hierboven. *D

Op die foto stond de Dragstar zoals we hem gekocht hebben. Nu dan een foto zoals hij geworden is.

We hebben hem lekker gepimpt. Ik ben er bere trots op zoals hij er nu bij staat

Het rijbewijs hoop ik zeer binnenkort te halen. De motor is er in ieder geval bijna klaar voor. Alleen nog twee nieuwe bandjes.

full
 
Ha Dragstar rijders,

Ik ben al een tijd aan het oriënteren om een chopper/cruiser te kopen en ik moet zeggen dat ik de dragstar toch nog steeds het mooist vind! Ik vraag me alleen wel af of ik dan een 650 zou kunnen aanschaffen of toch een 1100. Ben toch vaak op de snelweg met iemand achterop te vinden.
 
Ha Dragstar rijders,

Ik ben al een tijd aan het oriënteren om een chopper/cruiser te kopen en ik moet zeggen dat ik de dragstar toch nog steeds het mooist vind! Ik vraag me alleen wel af of ik dan een 650 zou kunnen aanschaffen of toch een 1100. Ben toch vaak op de snelweg met iemand achterop te vinden.


Nou ja, ik weet niet wat je te besteden hebt? voor 1500 euro meer rijd je volgens mij wel een 1100 in plaats van een 650. Ik rijd een 650 zonder passegier en heb vrij weinig te klagen, maar ik rijdt niet harder dan 110 a 120 max.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd zelf een TDM 850, maar vorige maand hebben we ook voor mijn vriendin een Dragstar 650 Custom uit 1998 gekocht.

Eerlijk gezegd vind ik zo'n Dragstar best wel lekker rijden. Het is weer eens wat anders om eerst mijn hakken aan de grond te rijden in plaats van de neuzen van mijn motorlaarzen. Het sturen valt me ook alles mee. Misschien komt dat doordat er een wat rechter stuur op zit.

We zijn hem nu aan het pimpen tot ze haar rijbewijs heeft :)

3e eigenaar, Slechts 15.000 kilometer op de teller maar helaas de afgelopen 12 jaar in een houten schuur gestald. Dus afbladderend chroom op het carterdeksel. Heeft iemand die dingen wel eens opnieuw laten verchromen?

Verder inmiddels al van alles aan gedaan:
Nieuwe Bullet knipperlichten, Custom Wings scherm, 12 volt aansluiting voor navigatie, Ram Mount Navigatie montage, Garmin Nuvi 765 voor de routes, Tassenset, Gereedschap rolletje, Chromen hulzen om de gas- en koppelingkabels en nog wat meer bling bling :)

Nu nog wachten op het roze pasje en volgende week even twee nieuwe bandjes, want die zijn ook nog uit 1998 :+

Misschien kunnen we dan samen in September naar de moezel rijden! ik heb er zin in!

[afbeelding]


Cool. die chromen hulzen om de kabels zijn die makkelijk te monteren? En waar heb je die gekocht?

Bedankt alvast,
 
Ha Dragstar rijders,

Ik ben al een tijd aan het oriënteren om een chopper/cruiser te kopen en ik moet zeggen dat ik de dragstar toch nog steeds het mooist vind! Ik vraag me alleen wel af of ik dan een 650 zou kunnen aanschaffen of toch een 1100. Ben toch vaak op de snelweg met iemand achterop te vinden.

ik zou toch voor de1100 gaan met passagier en snelweg ,liefst nog met luxezadel.
 
Cool. die chromen hulzen om de kabels zijn die makkelijk te monteren? En waar heb je die gekocht?

Bedankt alvast,~[/quote]


Bij de bouwmarkt op de afdeling sanitair.
En dan kijken bij de douchekoppen, in dat vak liggen ook de doucheslangen en die moet je daarvoor hebben.

full
 
ik zou toch voor de 1100 gaan met passagier en snelweg ,liefst nog met luxezadel.

Ben ook een beetje online reviews aan het bekijken en ik lees toch vaak dat je met de 1100 wat lager in de toeren kan gaan zitten, wat me prettiger lijkt voor de langere stukken. Zou er zeker mee op vakantie willen, dus dat lijkt me wel zo prettig. Iemand ervaring met motorvakanties/lange tochten op de 650 en 1100? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
 
Laatst bewerkt:
Met de 650 op vakantie(alleen) geweest met gewoon zadel. Ik heb afgezien ,over een passagier zwijg ik liever.mijn vriendin houdt het geen 100klm uit.elk tankstation mijn bouten terug aandraaien door de trillingen van hoog in toeren te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Cool. die chromen hulzen om de kabels zijn die makkelijk te monteren? En waar heb je die gekocht?

Bedankt alvast,\


Bij de bouwmarkt op de afdeling sanitair.
En dan kijken bij de douchekoppen, in dat vak liggen ook de doucheslangen en die moet je daarvoor hebben.

[afbeelding][/quote]

Inderdaad daar zat ik ook aan te denken toen ik ze erop had gezet en even later ging douchen. De hoezen die ik erom heb gezet zijn de 12 komen bij Louis vandaan maar het bouwmarkt verhaal is zeker het proberen waard.

http://www.louis.de/artikel/kabelueberzug-kunststoff/10005291?searchButton=&main_category_id=410

Koppelingskabel is een makkie, die kan gewoon van bovenaf. Gaskabels is even wat minder. Die kunnen er alleen vanaf de carburateur kant op, dus zadel eraf, tank eraf luchtfilter eraf, dan kan je vrij gemakkelijk de kabels losmaken van de carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad daar zat ik ook aan te denken toen ik ze erop had gezet en even later ging douchen. De hoezen die ik erom heb gezet zijn de 12 komen bij Louis vandaan maar het bouwmarkt verhaal is zeker het proberen waard.

http://www.louis.de/artikel/kabelueberzug-kunststoff/10005291?searchButton=&main_category_id=410

Koppelingskabel is een makkie, die kan gewoon van bovenaf. Gaskabels is even wat minder. Die kunnen er alleen vanaf de carburateur kant op, dus zadel eraf, tank eraf luchtfilter eraf, dan kan je vrij gemakkelijk de kabels losmaken van de carburateurs.


Het was cynisch bedoelt.
Ziet er toch niet uit die dikke chromen slangen om je kabels.
 
Ben ook een beetje online reviews aan het bekijken en ik lees toch vaak dat je met de 1100 wat lager in de toeren kan gaan zitten, wat me prettiger lijkt voor de langere stukken. Zou er zeker mee op vakantie willen, dus dat lijkt me wel zo prettig. Iemand ervaring met motorvakanties/lange tochten op de 650 en 1100? Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Met een Dragstar op vakantie: bezint eer ge begint.

Heb ik 15 jaar geleden ook eens gedaan. Met z'n tweeën op de Dragstar (1100) naar Bretagne. Na de vakantie heb ik nog 6 km met de motor gereden. Dat was de enkele reis naar de dealer om het ding zo snel mogelijk in te ruilen.

Het ding rijdt prima maar biedt op langere afstanden veel te weinig comfort voor berijder maar vooral voor duo passagier. En je kunt ook niet veel bagage meenemen. Ik vond het een ramp. En mijn vrouw ook.

De laatste 10 jaar zijn we samen elk jaar meerdere malen met de motor op vakantie geweest, met verschillende motoren en rijden we zo'n 2000-5000 km per vakantie. Maar niet met een Dragstar. Die is eigenlijk alleen geschikt voor een rondje rond de kerk of een weekendje Zuid Limburg/Ardennen/Luxemburg.
 
Met een Dragstar op vakantie: bezint eer ge begint.

Heb ik 15 jaar geleden ook eens gedaan. Met z'n tweeën op de Dragstar (1100) naar Bretagne. Na de vakantie heb ik nog 6 km met de motor gereden. Dat was de enkele reis naar de dealer om het ding zo snel mogelijk in te ruilen.

Het ding rijdt prima maar biedt op langere afstanden veel te weinig comfort voor berijder maar vooral voor duo passagier. En je kunt ook niet veel bagage meenemen. Ik vond het een ramp. En mijn vrouw ook.

De laatste 10 jaar zijn we samen elk jaar meerdere malen met de motor op vakantie geweest, met verschillende motoren en rijden we zo'n 2000-5000 km per vakantie. Maar niet met een Dragstar. Die is eigenlijk alleen geschikt voor een rondje rond de kerk of een weekendje Zuid Limburg/Ardennen/Luxemburg.


Het comfort kan je oplossen door een mustang of corbinzadel, de originele zadels zijn niet veel waard ;), Ik heb nu een mustangzadel heel tevreden over. Ik heb iemand gezien die met een 650 met origineel zadel vanuit finland naar slovakije is gereden :} ,dus het kan wel.
 
Laatst bewerkt:
Alles kan.

Het originele zadel is niet veel waard, dat klopt.
De zithouding is ook niet veel waard, zorgt vrij snel voor vermoeidheid
De bagagemogelijkheden houden ook niet over
Achtervering is ook wat beperkt met twee personen en bagage

Kortom, een reismotor is het niet. Als dat je voornaamste gebruikersdoel is zou ik iets anders kopen. Zelf heb ik dat ook gedaan.

En ken idd ook iemand die met een Dragstar een hele mooie lange vakantietrip heeft gemaakt. Ook hij heeft zijn motor direct daarna ingeruild.

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, het is slechts mijn mening.
 
Met een Dragstar op vakantie: bezint eer ge begint.
........

Het ding rijdt prima maar biedt op langere afstanden veel te weinig comfort voor berijder maar vooral voor duo passagier. En je kunt ook niet veel bagage meenemen.
.....

Ik ben zelf vorig jaar zomer, met 2 vrienden naar de Noordkaap gecrost. Ik op de Dragstar met, volgens mij niet meer het originele zadel (motor 2de hands gekocht), en mijn maten op een Vulcan en Intruder met originele zadels.

In tegenstelling tot mijn maten geen last gehad van een houten reet. Terwijl we toch gemiddeld op 380 km/dag uit kwamen (ziet er wel grappig uit als je achteraan rijd en de andere heren continue aan het verzitten zijn). Had ook geen problemen met ruimte gebrek: heb alleen aan de linkerkant een saddlebag hangen en had op de buddy zo’n waterdichte roltas en een kleine duffle bag vastgemaakt. Achteraf gezien teveel spullen meegenomen.

31575_10151607961049682_1885915705_n.jpg


Volgende keer alleen wel iets verzinnen voor het doorhangen van die roltas (misschien aanbrengen bagagerekje oid).

Ieder persoon verschilt en met hem/haar ook de opgedane ervaringen. Over het algemeen valt overal wel een oplossing voor te verzinnen.

Dus gewoon aanschaffen die Dragstar.

Extra gratis tip: Heel veel mensen zijn huiverig om wat zwaarder in te stappen en beginnen met een lichtere motor. Velen krijgen al na een paar maand zoiets van: "Mijn volgende motor neem ik toch wat zwaarder." Neem dit gewoon mee in je afweging tussen de 650 en de 1100. Ben zelf op de laatste ingestapt.
 
Goede adviezen allen, dank jullie wel! Ik denk dat ik inderdaad voor iets zwaarder ga kijken. Betekend wel nog wat langer doorsparen helaas. Morgen voor de leuk eens bij een dealertje kijken en wat proefzitten :-)

Nog tips voor goede dealers?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me nu afvraag..: Is het eigenlijk mogelijk om op een motor als de dragstar een tanktas te plaatsen??
 
Ik rij zelf een compleet verbouwde 650. Voor wat meer power kan je open luchtfilter+stage 3 dynojet kit en open uitlaat monteren scheelt bijna 10 pk bij mij.
Om hier even op terug te komen:

Het liefste koop ik ook een dragster met al een open pijp (dragpipes) erop, k&n filter kost niet veel dus kan ik er zelf wel ff opgooien. Maar die dynojet kit wekt ook wel interesse op bij me.
Ik begrijp dat je de sproeiermaat aanpast oid?
Over een jaartje mag ik op voor A2. Als ik dan gwn 2 maanden van tevoren die dragster 650 koop en vervolgens alvast upgrade naar 35kw is dat een mooie bezigheid voor in de tussentijd.

Standaard doet de 650 0-100 is 7,5 sec heb ik gelezen. Hoeveel sneller gaat het met die 10pk extra?? Ik vind cruisers prachtig om te zien en vind ze wel statig, maar ik vind het ook prachtig om lekker bij het stoplicht weg te accelereren! :)
 
Heeft iemand al eens de slash cut modificatie gedaan bij origineele uitlaten van dragstar 650, zoja moest je hem op nieuw afstellen? Hoor het graag
 
Om hier even op terug te komen:

Het liefste koop ik ook een dragster met al een open pijp (dragpipes) erop, k&n filter kost niet veel dus kan ik er zelf wel ff opgooien. Maar die dynojet kit wekt ook wel interesse op bij me.
Ik begrijp dat je de sproeiermaat aanpast oid?
Over een jaartje mag ik op voor A2. Als ik dan gwn 2 maanden van tevoren die dragster 650 koop en vervolgens alvast upgrade naar 35kw is dat een mooie bezigheid voor in de tussentijd.

Standaard doet de 650 0-100 is 7,5 sec heb ik gelezen. Hoeveel sneller gaat het met die 10pk extra?? Ik vind cruisers prachtig om te zien en vind ze wel statig, maar ik vind het ook prachtig om lekker bij het stoplicht weg te accelereren! :)

Nou ja, echt een snelle acceleratie heb je niet, goed je bent sneller weg dan zowat iedere auto maar het is absoluut geen acceleratiewonder. Ik rijd zelf een 650 met open pijpen, op hoeveel kilowatt ie staat weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat ik compleet verliefd ben op de star series, je hebt comfort, stoere uitstraling, je kan makkelijk wat ombouwen en het is zo oer en oer degelijk dat er amper ook maar iets kapot gaat.
 
Ja de dragstar is wel echt één van de mooiere cruisers zover ik alle cruisers ken

Wat die acceleratie betreft... voor mij is het zeker een wonder om (dik) onder de 10 sec op de 100 te zitten.. #honda cbr125r 14pk ;)
 
Die van mij (een 1100) trekt best wel lekker op .

@gerlossertje : waarom niet een slip on of iets dergelijks kopen?
Als het resultaat niet optimaal is nadat je bent gaan zagen etc in de pijp , dan zit je daar met een 'verklote' originele pijp. En deze zijn best prijzig om opnieuw te kopen.

Zelf een slashcut maken heb ik geen ervaring in, maar ik heb wel Cobra Slashcut slip ons op de mijne zitten.
Heerlijk zwaar geluid , iets wat ik toch ECHT miste bij de originele uitlaat.. die was zo stil dat het gevaarlijk was :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan